Anonym (längtar) skrev 2018-08-10 09:18:59 följande:
Som rubriken lyder, får ni ofta överraskningar av er partner? Till exempel att hen kommer hem med blommor en dag helt plötsligt, eller överraskar er med en god middag när ni kommer hem ifrån jobbet? Eller att hen helt plötsligt bokat bio och överraskar dig med den?
För det gör aldrig min sambo. Igår överraskade jag honom med en god middag som han länge velat ha. Ja, han typ tackade och så var det ingenting mer med det.
Jag själv har ett par enstaka gånger fått blommor och visst, det är inget måste men det kan vara roligt att få en överraskning då och då för att visa att man älskar och uppskattar varandra.
Vad är den bästa överraskningen ni fått eller givit någon? Och finns det någon mer där ute, som väldigt väldigt sällan får någonting av er partner?
Kan tillägga på vår första förlovningsdag gick jag iväg på morgonen när han sov och köpte blommor och lite småsaker jag visste att han gillade och överraskade honom med. Jag själv fick en Plopp-påse... Blev lite besviken to be honest.
Låter som att du faktiskt måste tala om för honom exakt vad du lägger in i begreppet. Han kanske trodde en ploppåse var helt ok (jag håller med dig, skulle också blivit besviken)
Vi är ganska romantiska båda två här, men liksom mest smått hela tiden, inte att vi slår på så stort. Det händer att någon av oss köper en bukett rosor bara för att man är så kär, liksom. Annars är vi inte så mycket för överraskningar så vi frågar hellre innan, kanske låter tråkigt men det fungerar väldigt bra hos oss.
Tex ville han en gång överraska mig med att boka en helg på spa men tog det säkra före det osäkra och frågade, eftersom han vet att jag inte är så förtjust i storslagna överraskningar om de liksom slår ut fel. Detta ville jag ju jättegärna, så jag sa att är det den typen av överraskningar behöver han inte fråga - sånt vill jag alltid :)
Goda middagar gör vi i princip alltid så det räknar jag inte in så mycket i att man gör en romantisk gest. (har en man som är superbra på att laga mat)
Vi tar ett glas vin eller så på tu man hand ibland efter middagen, om alla barn gör något annat. Då kan vi sätta oss en stund i en hörna vi har i trägården, njuter av sommarsolen och pratar ensamma, det är romantiskt tycker jag.
I ert fall TS handlar det nog om att ni har olika bild av hur man gör och han kanske kommer från en familj där man inte gör sånt. Du måste vara tydlig mot honom så han förstår.