• Anonym (Line)

Make elak

Jag tycker du låter självreflekterande, ödmjuk, insiktsfull, rättvis, mån om er relation och äktenskap.

Jag tycker din man låter egoistisk, orättvis, rent elak.

Hur kan man säga "jag vet inte om jag vill leva med dig, ta mig inte för given" som någon form av hot?! Nej ta för givet låter det verkligen inte som du gör, mer att han säger det för att du ska vara på spänn.

Din make har nog fantastiska sidor också förstås och jag får inte detta dåliga intryck av din man bara genom det du skriver om honom utan mest genom hur du skriver om dig själv. Du verkar mycket reflekterande och mån om er och att ni ska utvecklad tillsammans, medan han mer låter mer som att det är bråk där han ska vinna och du ska erkänna att du har fel och att det är du som brister i det mesta. Orättvist mot dig anser jag!

Om du vill fortsätta äktenskapet kanske du måste bli lite mer bestämd och tala om att du är på detta sätt, du vill tala känslor och uttrycka dig och han ska respektera det. Han ska inte skylla allt på dig när du redan verkar snabb att ta på dig skulden. Han behöver nog lära sig tala mer vuxet och inse att det inte handlar om att någon ska vinna/förlora utan att det är ni tillsammans som PAR som ska utvecklas.

Jag har också detta i min relation att det antingen är topp eller botten. Fruktansvärt påfrestande för man kan aldrig slappna av helt. Man vet att minsta lilla så blir allt dåligt om det är en sån period, och när det är en toppen-period väntar man att den ska ta slut.

Det är hemskt svårt att ta beslut när man älskar någon.

Hur känner du i ditt hjärta, vill du leva med mannen även om han inte skulle ändra sig alls? Om du kommer fram till att svaret är nej så tycker jag gott han kan få höra det. På samma sätt han säger åt dig att inte ta honom för givet ska han inte bråka och skrika och med sitt beteende ta dig för givet heller. Du är lika viktig som han i erat äktenskap, dina känslor och behov är lika viktiga och ska få ta plats, ok?

Lycka till <3

Svar på tråden Make elak