• Anonym (E)

Min fru lämnade mig för att hon inte fick gå hemma

För några veckor sedan flyttade min fru ut. Det hade varit dåligt i ett års tid. Hon var sur, aggressiv, vi pratade knappt, inget sex, inga kramar eller kyssar. Allt handlade om att jag inte gick med på att hon blev hemmafru. Hon ville fortsätta vara hemma med sonen istället för att sätta honom på förskola och hon ville ha fler barn. När jag inte gick med på hemmafrudelen, fler barn hade jag kunnat tänkt mig, så blev det så här. Hon kunde inte släppa det och såg det som mitt fel att hon tvingades leva ett liv hon inte ville ha och att jag inte brydde mig. Någon vecka innan hon flyttade berättade hon att hon träffat någon annan. En på jobbet. De hade inte haft sex sa hon, men kramats och kyssts och bestämt att de ville försöka ihop... Nu bor hon redan hos honom. Han ska tydligen låta henne gå hemma som hemmafru. Jag tycker egentligen inte att jag gjort något fel men ibland tänker jag att jag bara borde låtit henne va hemma. Jag tjänar tillräckligt. Då hade vi säkert fortfarande varit en familj... Vill väl inget särskilt med detta, det är bara att helgerna är värst. Sitter konstant och överväger att försöka få henne att komma tillbaka även om jag vet att jag nog bara borde släppa det. Tänker hela tiden att bara säga att hon får va hemma bara hon kommer hem igen... Vet inte ens om det hade hjälpt nu när det gått så här långt, kanske inte.

• Svar på tråden Min fru lämnade mig för att hon inte fick gå hemma
  • Anonym (s.g)

Så hon lämnar dig för någon på jobbet och flyttar in hos honom? Då hade jag inte försökt få tillbaka henne för det är inte okej. Hur går ni med det gemensamma barnet? Vad tycker hon/han om att mamma helt plötsligt flyttat in till en annan man? Jag tycker detta är galenskaper från hennes sida rent ut sagt.
    Hade jag varit i din sist hade jag inte försökt att få tillbaka henne. Hon krävde att inte behöva jobba, var otrogen och flyttade in till en annan man för att du inte gick med på att hon skulle gå hemma. riktigt lågt!

• Anonym (Ingen direkt förlust)

Vad skulle du med henne till? En partner som kör sitt eget race, är kompromisslös och dessutom inte nödvändigtvis ville vara med just dig utan bara den som kunde göra henne till viljes är inget att hålla fast vid.

Hon hade lämnat dig förr eller senare ändå så fort du inte böjt dig för hennes vilja.

Fokusera på barnet och att ni ska vara en familj.

• Anonym (E)
    Anonym (s.g) skrev 2018-08-11 19:48:47 följande:

Så hon lämnar dig för någon på jobbet och flyttar in hos honom? Då hade jag inte försökt få tillbaka henne för det är inte okej. Hur går ni med det gemensamma barnet? Vad tycker hon/han om att mamma helt plötsligt flyttat in till en annan man? Jag tycker detta är galenskaper från hennes sida rent ut sagt.

Hade jag varit i din sist hade jag inte försökt att få tillbaka henne. Hon krävde att inte behöva jobba, var otrogen och flyttade in till en annan man för att du inte gick med på att hon skulle gå hemma. riktigt lågt!

Nej jag borde väl inte försöka. Det vet jag, därför har jag inte gjort det. Vi har sonen 3 dagar åt gången var. Han frågar efter mamma ibland här och är ofta ledsen på kvällarna. Hur det är hos exet vet jag inte, hon säger bara att det går bra. Det är galenskaper ja. Lämna sin familj och låta sitt barn gå genom något sånt här för en sån sak.
  • Anonym (E)
    Anonym (Ingen direkt förlust) skrev 2018-08-11 20:01:29 följande:

Vad skulle du med henne till? En partner som kör sitt eget race, är kompromisslös och dessutom inte nödvändigtvis ville vara med just dig utan bara den som kunde göra henne till viljes är inget att hålla fast vid.

Hon hade lämnat dig förr eller senare ändå så fort du inte böjt dig för hennes vilja.

Fokusera på barnet och att ni ska vara en familj.

Du har rätt men det känns för jävligt.
  • Anonym (E)
    Fiona M skrev 2018-08-11 20:06:22 följande:

Låter som det var lika bra att bli av med henne.

Antagligen är det så men tycker synd om sonen och det känns så ensamt och tomt. Jag saknar henne trots att jag inte borde.
  • Anonym (mmm)
    Anonym (E) skrev 2018-08-11 20:21:21 följande:
    Nej jag borde väl inte försöka. Det vet jag, därför har jag inte gjort det. Vi har sonen 3 dagar åt gången var. Han frågar efter mamma ibland här och är ofta ledsen på kvällarna. Hur det är hos exet vet jag inte, hon säger bara att det går bra. Det är galenskaper ja. Lämna sin familj och låta sitt barn gå genom något sånt här för en sån sak.
    så hon och barnet bor hos hennes nya när hon har barnet? Bara direkt in hos en annan man? Bra, verkligen  (inte mycket till fokus på barns bästa tycker jag)

Du kanske borde ringa Socialtjänsten för lite stöttning här, vad som är bäst för barnet egentligen. 
  • Anonym (E)
    Anonym (mmm) skrev 2018-08-11 20:24:42 följande:

så hon och barnet bor hos hennes nya när hon har barnet? Bara direkt in hos en annan man? Bra, verkligen  (inte mycket till fokus på barns bästa tycker jag)

Du kanske borde ringa Socialtjänsten för lite stöttning här, vad som är bäst för barnet egentligen. 

Ja. Jag gillar det verkligen inte och har försökt prata med henne om det men hon påstår att det inte är min sak att lägga mig i var hon bor och att sonen givetvis ska bo hemma hos henne på hennes dagar.
  • Anonym (asdf)
    Anonym (E) skrev 2018-08-11 20:30:29 följande:

Ja. Jag gillar det verkligen inte och har försökt prata med henne om det men hon påstår att det inte är min sak att lägga mig i var hon bor och att sonen givetvis ska bo hemma hos henne på hennes dagar.

Så länge det inte är en knarkarkvart där man misshandlar barn har hon nog helt rätt.
  • lövet2

Varför var det så viktigt för dig att din son skulle sättas tidigt på dagis? Trots att du märkte att din fru mådde dåligt av det (och kanske sonen också)? Det verkar liksom så onödigt ...

Svar på tråden Min fru lämnade mig för att hon inte fick gå hemma