Inlägg från: Anonym (G) |Visa alla inlägg
  • Anonym (G)

Två inkonklusiva svar på NIPT pga för lite DNA

Vilket/hos vem har NIPT utförts? Det finns två olika typer vad jag har förstått, ett där man tittar på fostrets DNA blandat med mammans och ett där man isolerar fostrets DNA först. Lät säkert flummigt men fick det ordentligt förklarat för två år sedan och det var helt logiskt men kommer inte ihåg exakt hur det var. Vi var rätt så skakiga när vi satt där då vi hade fått dåligt på KUB ett par dagar tidigare.

• Anonym (G)
    Jilka skrev 2018-08-28 19:38:40 följande:

Jag gjorde KUB på Emma Ultraljud i Malmö, och de skickar till ett laboratorium i Lund. Vet dock inte alls vilken metod labbet har. 

När vi gjorde NIPT för 2 år sedan fanns det bara ett labb som gjorde analysen på det sättet som jag skrev ovan, det var Natera i USA. Vi gjorde det då på Crocus i Linköping. Året efter hade han avvecklat Crocus men involverat sig i Dynamic Code. Då gjorde vi det där istället, de skickade till samma labb, Natera i USA.

Läste precis att de nu även analyserar tvilling-, surrogat- och äggdonationsgraviditeter! Vi gjorde i september/oktober någon gång förra året och då gjorde de inte på dessa graviditeter.
Svar på tråden Två inkonklusiva svar på NIPT pga för lite DNA