• ticktick

Hur länge får era barn vara ute på kvällen?

Efter att ha diskuterat i en annan tråd om problemet med barn som är ute sent på kvällarna väcktes frågan...

Hur länge får ditt barn vara ute på kvällarna? Vet du var de är och vad de pysslar med?

Det är alls inget angrepp, jag är bara nyfiken. Där jag bor är det inget ovanligt att tioåringar är utomhus vid tio - elva både vardag och helg.

• Svar på tråden Hur länge får era barn vara ute på kvällen?
  • anezka

Nu är inte mina barn så gammla men vid 10 års ålder skulle jag nog se till att dom va hemma senast vid 19.30 och på vardagar tidigare

• 969803

Min äldsta kille som blir 10 i år får vara ute till halv åtta på vardagarna och till åtta på helgerna. Han får BARA vara ute på gården (vi bor i ett radhusområde).
    Om dom spelar bandy utanför oss så kan han ,på helgen,få vara ute till en halv nio. Fast då ser vi honom.
    Dottern (som blir 8 i år) har ungefär samma tider.

• lövet2

10 år - då har mina fått vara ute till 20.00 på vardagar. Under den mörka årstiden har de fått vara ute till 21.00 vid ledighet, under den ljusa tiden får de vara ute till midnatt. Men vi bor i glesbygd ....

• Cina UrDeLuxePingla

Min dotter fyller snart 12 och hennes tider är:

Var- och söndagar: Hemma 2030 (i säng 2100)
    Fredagar: I säng 2130
    Lördagar: I säng 2200

• Sitiens

Jag fick vara ute så länge jag ville bara mamma visste var och med vilka jag var. Men det gäller ju saker som bio och liknande, att bara driva omkring på stan hade hon nog inte gillat.

• Lotten 66

Min dotter är 13år. Vill ha henne hemma ca 20.00 på vardagarna om det inte är något särskilt. På helgerna har hon inte någon speciell tid om jag vet vart hon är men får inte springa runt ute på samhället. Ska i så fall vara hemma hos någon kompis. Vi bor i ett ganska litet samhälle med ca 1800 boende. Blir klockan mycket på helgerna så hämtar vi henne alltid.

• sandra1984

Min syster som bor hos oss får  vara ute till 21:00 på vardagar.

22:00 på helger,då måste jag ochså ha hennes kompis nummer,och hennes mobil ska vara på.

Tycker inte tonnåringarna ska vara ute halva natten.

Svar på tråden Hur länge får era barn vara ute på kvällen?