• Mongoliet

Sverigevänner/rasister-en fråga?

Om det visade sig att en rik miljardär betalade för att Sverige skulle ta emot fler invandrare, hen betalade jättemassa så att vi skulle kunna hjälpa många fler här i Sverige. Dealen är sådan. Vi får cash för att ta emot dem. Är ni fortfarande emot invandringen då? Miljardären betalar alla förluster i all framtid vi gör på varje enskild individ. Är ni fortfarande emot att hjälpa folk i nöd då?

• Svar på tråden Sverigevänner/rasister-en fråga?
  • Mongoliet
    c2x skrev 2018-08-15 23:43:59 följande:

Är inte rasist.

Du behöver inte gå i spinn bara för att du inte förstår svaren.

Jag är av åsikten att det finns en gräns för hur många invandrare ett samhälle klarar av att ta emot och integrera per år. Sverige klarar 10000 men inte 100000. Nånstans däremellan finns en gräns och när den överskrids uppstår våld, kriminalitet, skjutningar och dessutom frodas rasismen när detta inträffar.

Det vore bra om vänstern förstod att lägre invandring motverkar rasismen.

Svaren är ju på annat än på mina frågor. Läste du att jag nämnde att ingen blir drabbad ekonomisk eller på annat sätt.
  • oanonym
    Mongoliet skrev 2018-08-15 22:59:33 följande:

Synd att ni inte kan svara på frågan. Jag räknade givetvis med att ni skulle svara som ni gör. Om ingen blir drabbad ekonomiskt eller på något annat sätt är det då ok att vi fyller Sverige med folk som är i nöd?

Nej, det finns en gräns, rent antalsmässigt. Så förklara vad du menar med fylla Sverige med folk. Om 100 miljoner människor är i nöd, och miljardären har råd att hjälpa dessa i Sverige, ska vi då ta in 100 miljoner människor? Jag slår vad om att du har en gräns.

Hur kan denna miljardär se till att ingen blir drabbad på något annat sätt (dina ord).
  • c2x
    Mongoliet skrev 2018-08-15 23:46:53 följande:
    Svaren är ju på annat än på mina frågor. Läste du att jag nämnde att ingen blir drabbad ekonomisk eller på annat sätt.
    Hur vet du att ingen blir drabbad ekonomiskt eller på annat sätt? Det är ju en omöjlghet. Vem ska bygga alla bostäder? Vilka ska bli lärare? Hur ska sjukvården fungera. Du har mycket att redogöra för.

Kommer det byggas fler matbutiker? För det lär ju bli lö i de befintliga.

Är tanken att urbefolkningen ska fortsätta jobba medan de nyanlända försörjs av Miljardären?
  • HSOF
    Mongoliet skrev 2018-08-15 23:27:35 följande:
    Fan va ni rasister har svårt för att läsa.
    Ja där kom  rasistkortet.

Du kan väl förklara för mig vad som gör mig till rasist!

Lika omoget som denna tråden du skapat.
  • HSOF
    Mongoliet skrev 2018-08-15 23:46:53 följande:
    Just det som är saken, det är inte möjligt, det är det vi försöker förklara för dig, men som du tycks inte verka förstå?
  • Mongoliet
    c2x skrev 2018-08-15 23:56:04 följande:

Hur vet du att ingen blir drabbad ekonomiskt eller på annat sätt? Det är ju en omöjlghet. Vem ska bygga alla bostäder? Vilka ska bli lärare? Hur ska sjukvården fungera. Du har mycket att redogöra för.

Kommer det byggas fler matbutiker? För det lär ju bli lö i de befintliga.

Är tanken att urbefolkningen ska fortsätta jobba medan de nyanlända försörjs av Miljardären?

Kan ni bara svara på om det var möjligt, rent hypotetiskt?
  • Mongoliet
    HSOF skrev 2018-08-15 23:57:36 följande:

Just det som är saken, det är inte möjligt, det är det vi försöker förklara för dig, men som du tycks inte verka förstå?

Det är en hypotetisk fråga, kan du svara på frågan & inget annat tack.
  • c2x
    Mongoliet skrev 2018-08-15 23:58:26 följande:
    Kan ni bara svara på om det var möjligt, rent hypotetiskt?
    Jag tror inte ett sådant samhälle går att få att fungera. Men jag är heller ingen rasist. Jag tror på arbetskraftsinvandring kombinerad med flyktingmottagning av humanitära skäl, på en nivå som vi klarar av att hantera.

Jag tycker synd om de som fått komma till Sverige och tvingas leva i nogo-zoner. En del har t.o.m fått sina barn skjutna. Tycker ni verkligen Sverige är bra på att ta emot flyktingar?
  • Decx
    Mongoliet skrev 2018-08-15 22:59:33 följande:

Synd att ni inte kan svara på frågan. Jag räknade givetvis med att ni skulle svara som ni gör. Om ingen blir drabbad ekonomiskt eller på något annat sätt är det då ok att vi fyller Sverige med folk som är i nöd?

Hur tänkte du att det skulle fungera? Hålla dom på privat mark?
  • Decx

O visst, har du mark så bygg upp ett staket och sätt ut tillräckligt med vakter, sen får du ta in hur många du vill på det utrymmet.

Svar på tråden Sverigevänner/rasister-en fråga?