Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

Invasiv mola, nån mer?

Jag genomgår just nu behandling av invasiv mola. Jag får cellgifter och är inne på min andra kur.

Hur gick det för dig? Hur många kurer fick du? Hur är det idag? Fick du återfall? Hur länge väntade du innan du försökte igen eller väntar du fortfarande ?

Mvh

• Anonym (Anonym)

Hej!!

Genomgår nu cellgiftsbehandling för invasiv mola. Började med methotrexate fick 5 eller 6 kurer innan mina värden började gå upp igen och för nu lite starkare cellgifter i dropp och är inne på min 4 kur denna vecka mina värden är nere på 13 nu så hoppas att jag inte har allt för lång tid kvar.

Anonym: hur går det för dig?

Mvh Johanna

• Anonym (Anonym)

Hej!!

Genomgår nu cellgiftsbehandling för invasiv mola. Började med methotrexate fick 5 eller 6 kurer innan mina värden började gå upp igen och för nu lite starkare cellgifter i dropp och är inne på min 4 kur denna vecka mina värden är nere på 13 nu så hoppas att jag inte har allt för lång tid kvar.

Mvh Johanna

• Anonym (Anonym)

Hej!!

Mvh Johanna

• Anonym (Anonym)

Hej!!

Mvh Johanna

• Anonym (Anonym)

Hej!

Jag är nu färdigbehandlad sen den 15/5. Fick både metotrexate och dactinomycin.

Mitt hcg låg på 1miljon när dom upptäckte det i ca v 9-10. Och jag hann göra 2-3 blodprov innan dom började gå upp igen. Dom va på 1800 och gick upp till 8300 på 1-2v så då satte dom in metotrexate direkt som man får I sprutor, och det funkade i ca 3 månader och då började mina värden stanna av och sen började dom gå upp lite, och då satte man in en piccline i armen och så byter dom till cellgifter i droppform.

Nu är jag färdig och försöker bearbeta allt man har varit med om, livet efter, tankar osv.

Mvh Johanna

Svar på tråden Invasiv mola, nån mer?