Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

Hur hjälper jag min dotter som använder droger?

Tycker med att du borde prata med tex soc om detta, för det är deras jobb att hjälpa människor. Försök att inte lyssna på dom som slänger skit på dom. För det är inte alls så att de tvångsomhändertar folk för vad som helst. Då är det väl någon som inte är så insatt i ämnet. Folk som jobbar där är människor också med känslor. Det kan inte vara lätt att jobba där alltid heller, speciellt inte när folk bemöter dom på dåligt sätt när de bara vill hjälpa. Att försöka hjälpa någon hemma sådär är nog inte så bra, för det behöver nog en expert hjälpa henne med. Så hon inte faller tillbaka menar jag och så att det blir på rätt sätt. Annars kanske det blir ännu mer jobbigt än vad det hade behövt vara för henne att sluta med det. Det blir nog inte så lätt när hon kanske får abstinensproblem. Jättebra att hon pratat med dig om detta iallafall. Då vill hon ju ha hjälp för det. Prata med henne om att kanske gå till ett beroendeställe där de kan sin sak. Så hjälper de henne med det. Det ordnar sig nog.

• Anonym (Anonym)

Sen finns det kanske idioter även på soc som på andra ställen. Folk är ju olika. Men då kan man isåfall byta handläggare om man inte trivs med den.

• Anonym (Anonym)

Eller idioter var lite för hårt, var inte meningen... Men jag menar där de inte förstår riktigt. Man går ju kanske inte ihop med alla människor menar jag.

• Anonym (Anonym)

Dumt att säga till folk att försöka fixa drogberoende själva. När det finns mycket hjälp hon kunnat få inom tex vården. Det kan göra det ännu värre bara. Låt henne prata med en expert istället

• Anonym (Anonym)
    klyban skrev 2018-08-20 21:18:43 följande:

Stora frågan är vart man hittar en sådan.

Du är medveten om att inte prata också kan göra det värre?

Man väljer och prata först, då dottern pratar.

Sen om inte det fungerar får man gå vidare till nästa.

De kanske kan prata om att ta hjälp av en expert.
Svar på tråden Hur hjälper jag min dotter som använder droger?