Inlägg från: tusenordförsnö |Visa alla inlägg
  • tusenordförsnö

Hemmafest vuxna o barn

Ett tips är att inte duka åt barnen om ni ska ha taco, låt dem sitta på golvet på filtar ni sen bara kan vika ihop och drälla av ute. Tacobuffe för 30 mindre barn ger annars ett grymt merjobb-det blir väääldigt mkt spill på golvet!

• tusenordförsnö

Kör gammal goding som chipskyckling till barnen, blir lite kul o enklare än att hantera så vitt skilda rätter tror jag!

• tusenordförsnö
    londonkarin skrev 2018-08-20 15:49:03 följande:
    Tack för alla tips! Haha om vi får plats alla 60 om det regnar återstår attt se. Det blir iaf ingen "sitta ner middag" utan man får ta sin tallrik och sätta sig där det finns plats.
    Bra tips om att sitta på golvet! (Barnen alltså :)

Fasar för om vi kommer ha ett hus kvar efter så många barn kommer härja runt.
    Tipspromenad, är det tråkigt och gammalmodigt? Tänkte barn o vuxenfrågor.
    Min erfarenhet är att alla aktiviteter blir kul och uppskattade om man bara har förberett dem ordentligt! Hellre nån enstaka grej, men att den är riktigt bra förberedd.

En tipsrunda med frågor både avsedda för barn och så för vuxna, där frågorna för de vuxna är lite med glimten i ögat kan vara kul!
    Sen beror det ju på gänget du ska bjuda. Är det ett "lekigt" gäng? Vissa hatar verkligen lekar, det kan vara fler än du tror.

Med så många är dragkamp ett måste tycker jag förresten! :)

Att dela in vuxna o barn i ett par olika lag och ha "gömma ringen", kan också vara väldigt lyckat. Fnissigt, enkelt och passar alla, även barnen. Även de som inte gillar lekar kan tycka det är kul.
    (en ring skickas alltså runt, antingen bakom allas ryggar, eller på annat sätt lite smusslande. Sen när de har gömt klart måste alla ta fram sina händer framför sig och visa, och så får en person ur varje lag gå omkring och försöka stirra folk i ögonen/se utanpå händerna/kolla ansiktsfärg/ leende/ blick; what ever, och peka sig fram. Så får man ju ha lite egna regler på det finstilta. Man kan också vara lite färre o ta ram en stor filt och gömma sig under medan man gör upp om vem som ska ha ringen.

Svar på tråden Hemmafest vuxna o barn