Inlägg från: Cunnilingus18 |Visa alla inlägg
  • Cunnilingus18

Vad ska/borde jag göra

Anonym (Heltsjukt) skrev 2018-08-20 01:20:55 följande:

Såhär är det. Jag är gift och har barn, maken är för närvarande utomlands.

Även jag befinner mig utanför Sverige, och jag bestämde mig för ca 1 månad sedan att anlita en PT. Nu är det så att vi har kommit väldigt nära varandra. Han är mycket äldre än mig, men ser bra & attraktiv ut.

Vi har även umgåtts efter träning osv. Jag har varit hos honom...vi tog 2 öl i balkongen..och han började kyssa mig i halsen, munnen och sen så drog han av mitt linne och började ta/suga på mina bröst. Det var riktigt skönt och jag gillade det. När han började kyssa mig så vände jag ansiktet åt andra hållet. Och då gick han ner mot mina bröst. Jag blev riktigt upphetsad. Men jag gjorde ingenting, jag bara satt där. Nu ångrar jag att jag inte gjorde något men samtidigt tänker jag att jag kanske hade ångrat det sen??

Under dessa dagar efteråt har han tagit på

Mig och sådär. Men igår så pratade vi och han sa såähär

Vi har blivit vänner och jag vill inte förstöra det, allt har sin rätta tid, om det ska ske vill jag att det ska vara magiskt, något fint.

Alltså jag FATTAR INTE?? Vafan menar han med det???

Sen så sa han. Jag ser dig inte som en vän, du är

MEr än en vän.

Jag älskar min man men vi har ett familjeliv, vi har inte tid för sex, vi har aldrig sex, min man föredrar porrfilmer.

Jag gillar inte det men han tittar endå. Det ÄR OK! Men jag då??? Vad ska jag göra??? Känner en viss ilska mot honom, att han inte vill ha sex med mig. Man känner väl att man inte är attraktiv längre.

Jag vet att vi borde prata om det osv men jag har försökt och tyvärr går det Inte.

Jag känner såhär. Vill han inte ha sex med mig så är det OK, varför ska jag ?be? honom att ha sex med mig om han inte vill.

Skiljas vill jag inte heller.

Låter farligt, men det har inte hänt något mer än detta eller? Förstår hur du känner men är ändå fel mot din partner. Tycker du ska prata med honom, hur du känner om du fortfarande älskar honom.

Visst väljer han porr framför dig kanske det inte är så mycket glöd kvar mellan er? :/
  • Cunnilingus18
    Anonym (Ehm) skrev 2018-08-21 09:02:45 följande:

Du har varit otrogen mot din man som du barn med. Sätt dig ner med barn och man och berätta sanningen som en vuxen person.

Den typen av impulsivitet och när "saker bara händer" hör till tonåren. Inte vuxenlivet. Ta ansvar för dina handlingar, berätta omedelbart för din FAMILJ vad du gjort och ta konsekvenserna. Så ser vuxenlivet ut. Om han lämnar dig och barnen hatar dig, skyll dig själv. Tough life.

Du tyckte det va spännande med din PT, det gav dig en rusch av olika kemiska substanser som du inte känt på länge med din man och du rycktes med i det och sket i det du har där hemma som faktiskt kan jobbas på och bli bättre. Ett passionslöst och avsvalnat samliv/sexliv är inget som bara händer. Och likaså går det att vända på det tillståndet genom att göra något aktivt åt det med den partnern man skaffat barn och familj med.

Men du valde otrohet. Så väx upp, berätta sanningen och ta konsekvenserna som en vuxen person. Du vet uppenbarligen redan vilka de är eftersom du skriver att han aldrig kommer förlåta dig och lämna dig. Och då är det så. Du visste, men gjorde det ändå.

Förbered dig på ett livslångt hat isåfall från din man, och kanske dina barn. Och allt bråk däremellan.

Herregud. Människor är inte felfria, sluta med dessa hatiska inlägg. Det är nog inte det som Ts behöver just nu. 

Dock håller jag med om att hon bör fundera på vad hon ska göra. Fast väljer hon sin man så bör hon byta PT och fokuserar på fatt få det bättre med sin man.
    Barnen har egentligen inget med detta att göra, dem kommer hon altid att ha oavsett vad hon gör.
  • Cunnilingus18
    Anonym (Ehm) skrev 2018-08-21 10:28:28 följande:

Absolut inte! Ingen människa är felfri, och det finns inget hat alls i mitt inlägg. Bara ren och skär ärlighet.

TS är en vuxen människa och behöver ta ansvar för sina handlingar. Hon skriver själv att hon vet resultatet? Dvs att hennes man kommer lämna henne och hata henne. Hon gjorde en sak som han aldrig kommer kunna förlåta, med barn inblandade i bilden. Att släta över det och "hjälpa henne" är knappast något som hjälper den som faktiskt är drabbad, hennes familj, man och barn. Det är inte TS som är offret.

Att relationen knakar, att de tappat gnistan eller vad det kan vara rättfärdigar inte otrohet. Och det vet hon om. Och det vet alla med moral och självinsikt också.

Jag menar mest på varför ska hon behöva tala om det för sin man i någon situation. Kommer inte gagna någon, bara såra och skapa irritation.

Det hon ska fundera över är sin relation med sin man. Om den ska vara eller icke vara.

Även om hon bestämmer sig för att lämna eller ej, så är det onödigt att ta upp denna händelsen med PTn..
  • Cunnilingus18
    Anonym (Ehm) skrev 2018-08-21 12:23:26 följande:

Du menar på fullaste allvar att den man hon valt att dela sitt liv med, har barn med och delar hela sitt liv med inte ska få reda på att hon lät en annan man kyssa henne och suga på hennes bröst?!

Jösses vad det finns för moral hos vissa människor...

Nä men ljug för all del och håll det hemligt. Det verkar vara moget och en bra plan...

Vad gör det för nytta om hon berättar det, undrar jag. Finns ju ingen fördel med det. Vill hon vara kvar hos sin man så bör hon svälja detta och istället försöka få det bättre hemma. Om hon kommer fram till att hon vill lämna så ska hon klart göra det. Men varför såra sin man? Är för mig helt onödigt. Hon vet att hon gjort fel och ångrar det, varför måste hon förstöra livet för en msssa andra människor då? Det förstår inte jag?
  • Cunnilingus18
    Anonym (Ehm) skrev 2018-08-21 12:39:58 följande:
    Nytta? Det är en del av det vuxna livet att stå för sina handlingar, även när det sårar andra människor eller man gjort fel. Den här taktiken om att ljuga för att "inte såra" är horribel och förkastlig ur så många synvinklar så jag vet inte ens vart jag ska börja.

TS har alltså varit otrogen och hon tycks veta vilken reaktion hennes man kommer ha på situationen. Ditt förslag är, säg inget så slipper hon ta de negativa konsekvenserna av sitt handlande. Det är ett omoget och oansvarigt sätt att hantera sina oansvariga handlingar på. Du kanske har lärt dig att hantera dina felsteg på det sättet men det är inte så man hanterar relationer och i synnerhet inte den man valt att skaffa barn med.

Att taktisera kring vad som är bäst för vem är och förordar "det man inte vet har man inte ont av".

Det är moraliskt förkastligt, omoget, oansvarigt och visar på att man inte förstått hur vuxenlivet fungerar och att man måste ta ansvar för sina handlingar. Även de som är fel och sårar andra människor. Sånt är livet.
    Vad har hon skrivit att hon varit otrogen förut, hon säger ju att hon aldrig gjort något liknande innan. Sedan har hon heller inte haft sex utan bara blivit kysst på bröstet och halsen. 

Jag kan inte förstå vem det ska gynna att förstöra sitt egna liv, sin mans liv och kanske även barnens liv? ÄR detta något hon ångrar så varför ska hon berätta detta när alla mår bäst av att det inte kommer ut. Ett helt vanligt mänskligt  snedsteg. Även om du är så perfekt så är det nog långt ifrån alla som är. 
  • Cunnilingus18
    Anonym (Kip) skrev 2018-08-21 13:09:13 följande:

Det spelar ingen roll om hon gjort något innan eller inte. Om man alls bryr sig om sin partner, eller ens har ett uns av respekt för denne och relationen man har, berättar man vad man har gjort. TS man förtjänar att få veta vad som har hänt och själv välja vad han vill göra. Det handlar inte om att förstöra liv genom att berätta. Om det var en sån prioritet skulle TS så klart ha tänkt på det innan hon var med en annan.

Hade någon varit otrogen mot mig och berättat hade det varit en sak. Hade personen ifråga istället varit otrogen, inte berättat och jag kom på det själv hade saken varit en helt annan. Det sistnämnda är så ynkligt, patetiskt och vidrigt att det inte finns några ursäkter. Stå för det du har gjort så finns det hopp och nån form av värdighet kvar i relationen.

Saken är ju den att hon vet att om hon berättar så kommer hennes make att lämna henne och varför måste hon berätta om ett snedsteg som hon själv ångrar.
    Hon riskerar även att få barnen mot sig och hela familjen kommer troligen bli lidande, SÅ VARFÖR ska hon utsätta dem för det, det blir ju inte ogjort för det.

Sedan har hon inte varit otrogen i mina ögon, då bör hon nog göra något mer. Hon var ju stark som stod emot PTns försök, hade ju varit väldigt lätt att fullborda allt om hon inte hade haft den starka moral som hon troligen hade i situationen.

Mitt råd till dig TS är att istället tänka på vad du vill göra med ditt liv. Vill du stanna med din partner så bör du prata om detta med honom även om du inte bör ta upp det som hände med PTn.
  • Cunnilingus18
    Anonym (man) skrev 2018-08-21 13:53:59 följande:
    Detta eviga "det är mänskligt" argument som alltid ploppar upp när man gör moraliskt tvivelaktigt är så jäkla patetisk och barnsligt så man blir förvånad över att vuxna människor resonerar så.  Människor gör en mängd olika saker men allt vi gör är inte alltid så bra. Människor mördar, människor våldtar, människor rånar och skadar, människor ljuger och luras.... Allt vi gör är mänskligt så det argumentet är extremt löjligt den VERKLIGA frågan är om det man gör är bra eller inte.

Nästa argument "även om du är perfekt" är också den så otroligt barnsligt så man nästan kan tro att den är hämtad från sandlådan på dagis. När man gör något jävligt dumt och får kritik för det så betyder det inte att alla andra tror sig  vara perfekta, det betyder helt enkelt att man gjort något jävligt korkat som andra människor reagerar på. Det är en konsekvens av ens handlingar.
    Förstår inte riktigt vad du vill med detta inlägget, håller du med mig eller var det mer av den präktiga moralen som några tidigare lyft här?
  • Cunnilingus18
    Anonym (Ehm) skrev 2018-08-21 13:58:22 följande:
    Instämmer helt och hållet. Att undanhålla otrohet för att den andra inte ska bli sårad är så fel så det finns inte. Har man gjort något som sårar en annan så får man stå för det. Det är inte hennes ensak att ta ifrån sin mans rätt att agera på det sätt han vill efter hennes otrohet. Det är han själv som ska ta det beslutet, och TS får ta konsekvenserna efter det hon gjort.
    Du verkar fortfarande inte förstå att det är fler som kommer bli sårade och till vilken nytta för att du tycker att han måste få reda på att hon gjort ett misstag?
    Jag hade inte velat veta om det hade vart min partner. Men hoppas klart hon hade tagit upp problemet med mig (att hon känner att relationen håller på att gå sönder)
  • Cunnilingus18
    Anonym (man) skrev 2018-08-21 14:52:49 följande:

Tja, om man anser att moral är detsamma som präktighet så är det kanske inte så konstigt att du resonerar som du gör.

Men det lustiga med den inställningen är att samma personen som fnyser åt moral gärna vill att andra ska agera jättemoraliskt mot dem. Jag menar vilja slags människor omger du dig helst med, människor med moral eller människor utan moral? Människor som du tror du kan lita på eller människor som du inte kan lita på?

Självklart vill jag kunna lita på mina medmänniskor men ibland gör sanningen mer skada än osanningen. Har inget att göra med att jag rättfärdiga otrohet eller svek. Men i en situation som denna när det tydligt var ett mänskligt snedsteg som hon ändå tog sig ur på ett bra sätt och ångrar så tycker jag inte hon behöver berätta det om hon vet att hennes make kommer att reagera starkt på det. Däreomot så är det upp till henne att avgöra, klart att ärlighet vara längst. Kanske han är mer förlåtande än hon tror och kanske får reda på det ändå och då är det klart en värre situation än vad det hade varit om hon berättat om det..
  • Cunnilingus18
    Anonym (Ehm) skrev 2018-08-21 14:56:43 följande:

Jag förstår precis vad du vill ha sagt.

Och precis som många redan nämnt i tråden så är det du föreslår förkastligt och borde, om ens då, förpassas till något man gjorde när man va tonåring och inte hade växt upp än.

Men att förvägra sin mans rätt att få veta om otroheten så att han, kanske mot sin vilja, tvingas att stanna kvar i en relation han inte skulle vilja vara i.... ja om du inte hör själv hur det låter så orkar jag inte förklara mer.

Vuxna människor alltså...

Men varför skulle han själv inte vilja vara i den?
  • Cunnilingus18
    Anonym (man) skrev 2018-08-21 15:24:39 följande:

Skada för vem?

Vems bästa är det vi pratar om? TS eller hennes man?

Att få höra dåliga nyheter gör ont, men att leva i en lögn med någon man kanske inte hade valt om man vetat sanningen är betydligt värre.

Nej det är absolut inte upp till henne att avgöra vad hennes man tål eller inte tål att höra, det är upp till honom. Det är heller inte upp till henne att avgöra om hennes man vill eller inte vill fortsätta leva med henne efter att hon varit otrogen det är upp till honom.

Alla säger ju att ärlighet varar längst men när det kommer till kritan och allt ställs på sin spets så verkar väldigt många ha svårt för att vara ärliga. Att säga att man är ärlig är en sak, att hålla det man säger verkar vara en helt annan sak.

Håller absolut med om att det förmodligen kommer bli mycket värre om han får reda det från någon annan. Då kommer TS inte bara få stå för sin otrohet utan även för varför hon valt att mörka eller ljuga om det. Lögnerna gör oftast mer skada än otroheten i sig.

Jag pratar om hennes, sin man och familjs bästa. Skilsmässa och kanske vårdnadstvister är inte bra för någon, speciellt efter detta lilla snedsteg som hon ändå var stark i och undvek att vara otrogen på riktigt. Hon har ju egentligen inte gjort något, då det var han som utnyttjade henne..
  • Cunnilingus18
    Anonym (Ehm) skrev 2018-08-21 15:37:44 följande:

Det är ju det som är hela poängen! Han ska få välja det själv. Han kanske förlåter otroheten och de kan gå vidare. Eller så ber han henne dra åt pipsvängen och hon kan träffa så många andra män hon behagar. End of story.

Jag förstår att du tycker så, men vi tycker alla olika och tur är nog det.

Hon vill ju inte ha andra män utan sin man, har du inte fått med dig det?
  • Cunnilingus18
    Anonym (man) skrev 2018-08-21 15:38:40 följande:

Vad som är bäst för honom kan väl bara han avgöra själv, det kan väl inte TS avgöra åt honom?

Ja skilsmässor och vårdnadstvister är inte bra, men vill man inte ha sånt i sitt liv så ska man kanske inte springa omkring och vara otrogen eller hur?

Orsaken till problemet är TS otrohet inte sanningen. Även om TS väljer att ljuga så kan sanningen komma fram på andra sätt. 

Jag vet inte om jag skulle kalla TS snedsteg för styrka, hade hon varit stark på riktigt så hade det aldrig hänt något alls.

Att skylla hennes snedsteg på honom är bara löjligt, möjligen kan man tycka han är ett jäkla svin som limmar på upptagna kvinnor men han han inte utnyttjat henne på något sätt, det var hennes eget val att göra s hon gjorde, ingen tvingade henne till det, hon valde det själv, alltså ligger ansvaret helt och hållet på henne och ingen annan. 

Han försökte förföra henne och i stundens hetta, så sa hon inte stopp direkt utan först efter en kortare stund. Så ja hon avbröt det och gjorde egentligen ingenting själv, vad som framgår av hennes berättelse iallafall.
  • Cunnilingus18
    Anonym (man) skrev 2018-08-21 17:00:52 följande:

Men ge dig, du sitter ju och hittar på en egen story där TS är totalt oskyldig och satte stopp på en gång... det är ren förfalskning. Såhär skriver TS i sin trådstart.

"vi tog 2 öl i balkongen..och han började kyssa mig i halsen, munnen och sen så drog han av mitt linne och började ta/suga på mina bröst. Det var riktigt skönt och jag gillade det. När han började kyssa mig så vände jag ansiktet åt andra hållet. Och då gick han ner mot mina bröst. Jag blev riktigt upphetsad. Men jag gjorde ingenting, jag bara satt där. Nu ångrar jag att jag inte gjorde något men samtidigt tänker jag att jag kanske hade ångrat det sen??"

Och som om det inte var nog så har hon fortsatt låtit mannen ta på henne.

"Under dessa dagar efteråt har han tagit på Mig och sådär."

Som du kan se om du tittar på den RIKTIGA storyn och inte den som du trollat fram i ditt huvud så satte TS inte alls stopp för det. Det enda hon egentligen inte gjorde var att ligga med honom. Och ja, att låta någon kyssa dig på halsen och suga på dina bröst ÄR otrohet för de allra flesta.

Du får ju ta det hela i sammanhanget. Han kysste henne och fortsatte att kyssa henne ner över brösten. Det är ju något som kanske pågick i någon minut. Men självklart svårt att veta, då TS inte verka bry sig om tråden?

Jag säger inte att det hon var med på är okej, bara att hon tydligen tog sig ur det, utan att något mer hände. Tror nog många hade gjort samma misstag om man haft det dåligt hemma och att man blev förförd på ett smygande sätt som det ändå verkar som.

Men det är ingen mening att diskutera detta vidare, då vi ser på detta på olika sätt. Du har rätt på ditt sätt och jag har rätt på mitt sätt. Låt Ts avgöra om hon nu ens läser vidare här vad som är rätt för henne.
  • Cunnilingus18
    Anonym (Heltsjukt) skrev 2018-08-22 01:48:45 följande:

Jag förstår att det är mitt fel, detta pågick inte i mer än 1 minut.

Allt hände så snabbt.

Och jag blev riktigt chockad efteråt, blev tom helt röd i ansiktet för jag fattade inte vad som precis hade hänt ?? Hur det började? För vi pratade vanligt, som vanliga människor, vi drack kanske 2 öl var så berusade var vi INTE.

Jag hade kunnat säga stopp men jag blev helt förlamad!

Detta har aldrig hänt förut och jag hade aldrig ens tänkt tanken på att någonsin vara otrogen mot min man.

Det bara hände, och jag lät det hända.

Vi hade inte sex.

Då var det lite som jag trodde, att du blev uppslukad i situationen och inget du egentligen ville..

Då står min åsikt kvar som jag haft tidigare här, ett mänskligt snedsteg som vem som helst kan göra i fel situation.
  • Cunnilingus18
    Anonym (Heltsjukt) skrev 2018-08-22 02:00:25 följande:

Jag har tänkt lite och kom fram till detta.

Detta var ett snedsteg, det var mitt fel.

Jag kommer inte berätta något för min man. Men händer det något liknande ever again, DÅ måste sanningen fram.

Kommer försöka rädda relationen nu när jag kommer hem. Men jag vet att jag inte kan säga sanningen iallafall.

Vad tycker ni?

Känns det rätt för dig så tycker jag du ska göra det. Men kanske din man skulle förstå om du berätta att det bara hände och du avärjde situationen som du ändå gjorde. Hade du velat vara otrogen så hade du bara fortsatt.. Jag hade förstått och förlåtit dig för det iallafall och seden sett till så vårt sexliv hade blivit bättre så att du inte ens hade hamnat i en sådan situation igen.
  • Cunnilingus18
    Anonym (Hygglo) skrev 2018-08-22 13:35:40 följande:

Tycker inte du varit otrogen. Förstår att du blev perplex och inte agerade. Att du gillade det betyder inte heller att du är skyldig. Om en jämförelse görs till övergrepp där man kan agera genom att "frysa" och kanske tom få orgasm förstår du vad jag menar.

Däremot borde du kanske ta ett djupare samtal med din man om vad han tänker om ert framtida sexliv. Känns ju ruttet att sitta med porrfilm och strunta i dig som du beskriver.

Äntligen någon som är på min planhalva och tänker som jag här :)
Svar på tråden Vad ska/borde jag göra