• Anonym (Heltsjukt)

Vad ska/borde jag göra

Såhär är det. Jag är gift och har barn, maken är för närvarande utomlands.

Även jag befinner mig utanför Sverige, och jag bestämde mig för ca 1 månad sedan att anlita en PT. Nu är det så att vi har kommit väldigt nära varandra. Han är mycket äldre än mig, men ser bra & attraktiv ut.

Vi har även umgåtts efter träning osv. Jag har varit hos honom...vi tog 2 öl i balkongen..och han började kyssa mig i halsen, munnen och sen så drog han av mitt linne och började ta/suga på mina bröst. Det var riktigt skönt och jag gillade det. När han började kyssa mig så vände jag ansiktet åt andra hållet. Och då gick han ner mot mina bröst. Jag blev riktigt upphetsad. Men jag gjorde ingenting, jag bara satt där. Nu ångrar jag att jag inte gjorde något men samtidigt tänker jag att jag kanske hade ångrat det sen??

Under dessa dagar efteråt har han tagit på

Mig och sådär. Men igår så pratade vi och han sa såähär

Vi har blivit vänner och jag vill inte förstöra det, allt har sin rätta tid, om det ska ske vill jag att det ska vara magiskt, något fint.

Alltså jag FATTAR INTE?? Vafan menar han med det???

Sen så sa han. Jag ser dig inte som en vän, du är

MEr än en vän.

Jag älskar min man men vi har ett familjeliv, vi har inte tid för sex, vi har aldrig sex, min man föredrar porrfilmer.

Jag gillar inte det men han tittar endå. Det ÄR OK! Men jag då??? Vad ska jag göra??? Känner en viss ilska mot honom, att han inte vill ha sex med mig. Man känner väl att man inte är attraktiv längre.

Jag vet att vi borde prata om det osv men jag har försökt och tyvärr går det Inte.

Jag känner såhär. Vill han inte ha sex med mig så är det OK, varför ska jag ?be? honom att ha sex med mig om han inte vill.

Skiljas vill jag inte heller.

• Svar på tråden Vad ska/borde jag göra
  • Robert 832

Ganska klassiskt scenario och det finns många vinklar att se det, många som kommer att ge olika råd etc.

Men... För mig låter det som att ditt äktenskap har förlorat sin passion och att ni båda kanske stannar enbart för bekvämlighet och/eller eventuella barn.

Ja, du har rätt. Du och din man måste prata och viljan att lösa problemet måste vara ömsesidig. Antingen skiljs ni eller så finns det tre möjligheter. Fortsätta i samma spår som nu, prata om att öppna upp relationen eller komma till insikt med vad som fått lusten att svalna och arbeta på den.

• Deacon

Ni måste börja kommunicera och prioritera er relation.. göra saker tillsammans mm (inte bara vardagslogistik) Vill inte båda satsa på relationen (sexuellt sett) så separerar man eller öppnar upp relationen om båda tycker det är ok (fast det kräver också att ni pratar). Sen kan du leta grönare gräs på egen hand med risk för att bli påkommen och då få nöjet att försöka förklara för partnern varför "det bara hände" och varför det är partnerns fel. Vid ev. följande separation får man även förklara för resten av familjen och barnen.

De flesta som gifter sig tror på monogami och vet att det är moraliskt fel att vänstra. Räkna med att skuldkänslorna gentemot maken kommer som ett brev på posten. Gör de inte det har du kanske inte de känslor du bör ha för din man.

Ingen lätt situation du är i. Finns många liknande trådar här på FL. Kolla lite i dem och lycka till.

• Anonym (man)
    Anonym (Heltsjukt) skrev 2018-08-20 01:20:55 följande:

Även jag befinner mig utanför Sverige, och jag bestämde mig för ca 1 månad sedan att anlita en PT. Nu är det så att vi har kommit väldigt nära varandra. Han är mycket äldre än mig, men ser bra & attraktiv ut.

Vi har även umgåtts efter träning osv. Jag har varit hos honom...vi tog 2 öl i balkongen..och han började kyssa mig i halsen, munnen och sen så drog han av mitt linne och började ta/suga på mina bröst. Det var riktigt skönt och jag gillade det. När han började kyssa mig så vände jag ansiktet åt andra hållet. Och då gick han ner mot mina bröst. Jag blev riktigt upphetsad. Men jag gjorde ingenting, jag bara satt där. Nu ångrar jag att jag inte gjorde något men samtidigt tänker jag att jag kanske hade ångrat det sen??

Vi har blivit vänner och jag vill inte förstöra det, allt har sin rätta tid, om det ska ske vill jag att det ska vara magiskt, något fint.

MEr än en vän.

Jag älskar min man men vi har ett familjeliv, vi har inte tid för sex, vi har aldrig sex, min man föredrar porrfilmer.

Jag gillar inte det men han tittar endå. Det ÄR OK! Men jag då??? Vad ska jag göra??? Känner en viss ilska mot honom, att han inte vill ha sex med mig. Man känner väl att man inte är attraktiv längre.

Jag vet att vi borde prata om det osv men jag har försökt och tyvärr går det Inte.

Jag känner såhär. Vill han inte ha sex med mig så är det OK, varför ska jag ?be? honom att ha sex med mig om han inte vill.

När du skriver "Jag vet att vi borde prata om det här", menar du inklusive happy hour med PT eller är det något du tänkt råka glömma nämna?
  • Anonym (G)
    Deacon skrev 2018-08-20 05:17:50 följande:
    Ni måste börja kommunicera och prioritera er relation.. göra saker tillsammans mm (inte bara vardagslogistik) Vill inte båda satsa på relationen (sexuellt sett) så separerar man eller öppnar upp relationen om båda tycker det är ok (fast det kräver också att ni pratar). Sen kan du leta grönare gräs på egen hand med risk för att bli påkommen och då få nöjet att försöka förklara för partnern varför "det bara hände" och varför det är partnerns fel. Vid ev. följande separation får man även förklara för resten av familjen och barnen.

De flesta som gifter sig tror på monogami och vet att det är moraliskt fel att vänstra. Räkna med att skuldkänslorna gentemot maken kommer som ett brev på posten. Gör de inte det har du kanske inte de känslor du bör ha för din man.

Ingen lätt situation du är i. Finns många liknande trådar här på FL. Kolla lite i dem och lycka till.
    Håller med
  • Anonym (man)
    Robert 832 skrev 2018-08-20 01:31:56 följande:

Ganska klassiskt scenario och det finns många vinklar att se det, många som kommer att ge olika råd etc.

Men... För mig låter det som att ditt äktenskap har förlorat sin passion och att ni båda kanske stannar enbart för bekvämlighet och/eller eventuella barn.

Ja, du har rätt. Du och din man måste prata och viljan att lösa problemet måste vara ömsesidig. Antingen skiljs ni eller så finns det tre möjligheter. Fortsätta i samma spår som nu, prata om att öppna upp relationen eller komma till insikt med vad som fått lusten att svalna och arbeta på den.

Absolut, men samtidigt måste TS vara beredd att vara HELT ärligt med vad hon gjort med sin PT. Ska man lösa problem i relationen så funkar det inte att vara selektiv och enbart välja ut det som passar en bäst för tillfället.
  • Anonym (Heltsjukt)

Jag skulle aldrig kunna berätta sanningen. Aldrig. Han skulle lämna mig och hata mig för evigt! Jag vet det.

Vi skulle ALDRIG kunna prata igenom det och att allt sedan blir bra igen. Det skulle aldrig ske.

Men det som hänt med min PT...av det jag skrivit...räknas det som otrohet?

• Anonym (Heltsjukt)

Det är så jävla dumt. Trodde ALDRIG att jag skulle kunna göra något sånt. Men samtligt var det något spännande...jag har inte haft många sexpartners och så, och fick barn ganska tidigt så detta va som ett äventyr, spännande och så lockande.

Men jag trodde aldrig detta om mig, det är det som är heltsjukt!! Alltså inklusive när jag tänker på det så kan jag inte fatta att det skett. Det känns mera som om det var en dröm. Aja svårt att förklara, och visst!! Vad har jag att skylla på???

• Deacon
    Anonym (Heltsjukt) skrev 2018-08-20 23:59:34 följande:

Jag skulle aldrig kunna berätta sanningen. Aldrig. Han skulle lämna mig och hata mig för evigt! Jag vet det.

Vi skulle ALDRIG kunna prata igenom det och att allt sedan blir bra igen. Det skulle aldrig ske.

Men det som hänt med min PT...av det jag skrivit...räknas det som otrohet?

Gränsen för otrohet är lite av en gråzon eftersom den är ngt subjektivt och varierar lite från person till person. En enkel tumregel är att om man inte "kan" (dvs vågar) berätta för sin partner så har man låtit det gå för långt för då har man varit otrogen enligt sin egen måttstock. Vad skulle du tycka om din man hade låtit en annan kvinna kyssa, smeka och slicka honom lite varstans på kroppen? Hade du tyckt att han var dig trogen som lät det ske.... eller var han otrogen? Dessutom verkade han vara sugen på mer än det han fick, har fortsatt hålla kontakten med henne efter detta och anser att du bär en stor del av ansvaret för att han lät det ske....

Förstår att din man skulle gå i taket om du berättar hur det ligger till.
  • Cunnilingus18
    Anonym (Heltsjukt) skrev 2018-08-20 01:20:55 följande:

MEr än en vän.

Låter farligt, men det har inte hänt något mer än detta eller? Förstår hur du känner men är ändå fel mot din partner. Tycker du ska prata med honom, hur du känner om du fortfarande älskar honom.

Visst väljer han porr framför dig kanske det inte är så mycket glöd kvar mellan er? :/
  • klen

Naturligtvis är det otrohet. Varför stoppade du honom inte? Anlitar du fortfarande samma PT?

Svar på tråden Vad ska/borde jag göra