Inlägg från: Anonym (Ehm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ehm)

Vad ska/borde jag göra

Du har varit otrogen mot din man som du barn med. Sätt dig ner med barn och man och berätta sanningen som en vuxen person.

Den typen av impulsivitet och när "saker bara händer" hör till tonåren. Inte vuxenlivet. Ta ansvar för dina handlingar, berätta omedelbart för din FAMILJ vad du gjort och ta konsekvenserna. Så ser vuxenlivet ut. Om han lämnar dig och barnen hatar dig, skyll dig själv. Tough life.

Du tyckte det va spännande med din PT, det gav dig en rusch av olika kemiska substanser som du inte känt på länge med din man och du rycktes med i det och sket i det du har där hemma som faktiskt kan jobbas på och bli bättre. Ett passionslöst och avsvalnat samliv/sexliv är inget som bara händer. Och likaså går det att vända på det tillståndet genom att göra något aktivt åt det med den partnern man skaffat barn och familj med.

Men du valde otrohet. Så väx upp, berätta sanningen och ta konsekvenserna som en vuxen person. Du vet uppenbarligen redan vilka de är eftersom du skriver att han aldrig kommer förlåta dig och lämna dig. Och då är det så. Du visste, men gjorde det ändå.

Förbered dig på ett livslångt hat isåfall från din man, och kanske dina barn. Och allt bråk däremellan.

• Anonym (Ehm)
    Cunnilingus18 skrev 2018-08-21 10:16:00 följande:
    Herregud. Människor är inte felfria, sluta med dessa hatiska inlägg. Det är nog inte det som Ts behöver just nu. 

Dock håller jag med om att hon bör fundera på vad hon ska göra. Fast väljer hon sin man så bör hon byta PT och fokuserar på fatt få det bättre med sin man.
    Barnen har egentligen inget med detta att göra, dem kommer hon altid att ha oavsett vad hon gör.
    Absolut inte! Ingen människa är felfri, och det finns inget hat alls i mitt inlägg. Bara ren och skär ärlighet.

TS är en vuxen människa och behöver ta ansvar för sina handlingar. Hon skriver själv att hon vet resultatet? Dvs att hennes man kommer lämna henne och hata henne. Hon gjorde en sak som han aldrig kommer kunna förlåta, med barn inblandade i bilden. Att släta över det och "hjälpa henne" är knappast något som hjälper den som faktiskt är drabbad, hennes familj, man och barn. Det är inte TS som är offret.

Att relationen knakar, att de tappat gnistan eller vad det kan vara rättfärdigar inte otrohet. Och det vet hon om. Och det vet alla med moral och självinsikt också.
  • Anonym (Ehm)
    Cunnilingus18 skrev 2018-08-21 11:58:01 följande:
    Jag menar mest på varför ska hon behöva tala om det för sin man i någon situation. Kommer inte gagna någon, bara såra och skapa irritation.

Det hon ska fundera över är sin relation med sin man. Om den ska vara eller icke vara.

Även om hon bestämmer sig för att lämna eller ej, så är det onödigt att ta upp denna händelsen med PTn..
    Du menar på fullaste allvar att den man hon valt att dela sitt liv med, har barn med och delar hela sitt liv med inte ska få reda på att hon lät en annan man kyssa henne och suga på hennes bröst?!

Jösses vad det finns för moral hos vissa människor...

Nä men ljug för all del och håll det hemligt. Det verkar vara moget och en bra plan...
  • Anonym (Ehm)
    Cunnilingus18 skrev 2018-08-21 12:30:52 följande:
    Vad gör det för nytta om hon berättar det, undrar jag. Finns ju ingen fördel med det. Vill hon vara kvar hos sin man så bör hon svälja detta och istället försöka få det bättre hemma. Om hon kommer fram till att hon vill lämna så ska hon klart göra det. Men varför såra sin man? Är för mig helt onödigt. Hon vet att hon gjort fel och ångrar det, varför måste hon förstöra livet för en msssa andra människor då? Det förstår inte jag?
    Nytta? Det är en del av det vuxna livet att stå för sina handlingar, även när det sårar andra människor eller man gjort fel. Den här taktiken om att ljuga för att "inte såra" är horribel och förkastlig ur så många synvinklar så jag vet inte ens vart jag ska börja.

TS har alltså varit otrogen och hon tycks veta vilken reaktion hennes man kommer ha på situationen. Ditt förslag är, säg inget så slipper hon ta de negativa konsekvenserna av sitt handlande. Det är ett omoget och oansvarigt sätt att hantera sina oansvariga handlingar på. Du kanske har lärt dig att hantera dina felsteg på det sättet men det är inte så man hanterar relationer och i synnerhet inte den man valt att skaffa barn med.

Att taktisera kring vad som är bäst för vem är och förordar "det man inte vet har man inte ont av".

Det är moraliskt förkastligt, omoget, oansvarigt och visar på att man inte förstått hur vuxenlivet fungerar och att man måste ta ansvar för sina handlingar. Även de som är fel och sårar andra människor. Sånt är livet.
  • Anonym (Ehm)
    Anonym (Kip) skrev 2018-08-21 13:09:13 följande:

Det spelar ingen roll om hon gjort något innan eller inte. Om man alls bryr sig om sin partner, eller ens har ett uns av respekt för denne och relationen man har, berättar man vad man har gjort. TS man förtjänar att få veta vad som har hänt och själv välja vad han vill göra. Det handlar inte om att förstöra liv genom att berätta. Om det var en sån prioritet skulle TS så klart ha tänkt på det innan hon var med en annan.

Hade någon varit otrogen mot mig och berättat hade det varit en sak. Hade personen ifråga istället varit otrogen, inte berättat och jag kom på det själv hade saken varit en helt annan. Det sistnämnda är så ynkligt, patetiskt och vidrigt att det inte finns några ursäkter. Stå för det du har gjort så finns det hopp och nån form av värdighet kvar i relationen.

Instämmer helt och hållet. Att undanhålla otrohet för att den andra inte ska bli sårad är så fel så det finns inte. Har man gjort något som sårar en annan så får man stå för det. Det är inte hennes ensak att ta ifrån sin mans rätt att agera på det sätt han vill efter hennes otrohet. Det är han själv som ska ta det beslutet, och TS får ta konsekvenserna efter det hon gjort.
  • Anonym (Ehm)
    Cunnilingus18 skrev 2018-08-21 14:22:32 följande:
    Du verkar fortfarande inte förstå att det är fler som kommer bli sårade och till vilken nytta för att du tycker att han måste få reda på att hon gjort ett misstag?
    Jag hade inte velat veta om det hade vart min partner. Men hoppas klart hon hade tagit upp problemet med mig (att hon känner att relationen håller på att gå sönder)
    Jag förstår precis vad du vill ha sagt.

Och precis som många redan nämnt i tråden så är det du föreslår förkastligt och borde, om ens då, förpassas till något man gjorde när man va tonåring och inte hade växt upp än.

Men att förvägra sin mans rätt att få veta om otroheten så att han, kanske mot sin vilja, tvingas att stanna kvar i en relation han inte skulle vilja vara i.... ja om du inte hör själv hur det låter så orkar jag inte förklara mer.

Vuxna människor alltså...
  • Anonym (Ehm)
    Cunnilingus18 skrev 2018-08-21 15:14:25 följande:
    Men varför skulle han själv inte vilja vara i den?
    Det är ju det som är hela poängen! Han ska få välja det själv. Han kanske förlåter otroheten och de kan gå vidare. Eller så ber han henne dra åt pipsvängen och hon kan träffa så många andra män hon behagar. End of story.
  • Anonym (Ehm)
    Anonym (Heltsjukt) skrev 2018-08-22 02:00:25 följande:

Jag har tänkt lite och kom fram till detta.

Detta var ett snedsteg, det var mitt fel.

Jag kommer inte berätta något för min man. Men händer det något liknande ever again, DÅ måste sanningen fram.

Kommer försöka rädda relationen nu när jag kommer hem. Men jag vet att jag inte kan säga sanningen iallafall.

Vad tycker ni?

Helt ärligt? Vill du veta helt ärligt vad vi tycker? Du vet redan vad vi tycker. Och du kommer skita i vad vi tycker för du saknar moral, är en lögnare och dessutom inbillar du dig saker som försöker få dig att framstå som offret i situationen. Sannolikt för att du vet att du gjort fel men det blir lättare för dig att hantera situationen om du inbillar dig att du är offret.

Precis som många sagt till dig tidigare så hade alla med någon form av ärlighet och moral i kroppen berättat för sin familj. Vad du gjort kanske din man förlåter, vad vet vi? Men att förvägra honom rätten att veta att du varit otrogen... Jag saknar ord.

Jag hoppas innerligt att han får reda på det på annat sätt. Sanningen kommer oftast alltid fram. Och då hoppas jag att han verkligen lämnar dig för att du inte bara varit otrogen utan dessutom gjort saken mångdubbelt värre genom att undanhålla sanningen.

Det handlar inte om att vara perfekt eller felfri. Det handlar om att vara vuxen och stå upp för de saker man gör. Även när man gjort fel. Och inte gömma sig bakom lögner för att skydda sig själv. Det är det enda du gör, försök inte inbilla oss att du försöker skydda din man eller familj. Du försöker bara skydda dig själv.
  • Anonym (Ehm)
    Anonym (man) skrev 2018-08-22 12:24:26 följande:
    Varför frågar du vad vi tycker? Du verkar ju redan ha bestämt dig för vad du ska göra?
    Jag tror att hon redan från början hade bestämt sig. Det framgår tydligt att hon inte ens vet om hon öht varit otrogen i hennes första inlägg. Redan där ringer varningsklockorna. Och sen fortsatte hon låta honom ta på henne osv.

Världen är mindre än vad man tror. Och sanningar kommer fram, hur djupt man än försöker gömma dem. Men främst så kommer det ligga på ditt psyke, om du har något samvete öht. Det kommer alltid jaga dig vilket kommer leda till att du ändå inte kommer vara helt fri med din man och slappna av med honom.

Jag är osäker på om du har något samvete men det är så de flesta människorna skulle reagera om de undanhöll en sådan sak för sin partner.
  • Anonym (Ehm)
    Anonym (Heltsjukt) skrev 2018-08-22 13:16:31 följande:

Jag att jag vet att jag gjort fel, jag skyller inte på något.

Jag bara förklarar hur hela situationen ser ur, hur det är mellan mig & min man.

Och jag använder det inte som någon slags ursäkt.

Bara att jag som kvinna känner mig helt värdelös när det gäller sex när min man väljer att göra andra grejer istället för att ha sex med mig.

Jag förklarar också att jag är under 30 år, om jag inte sagt det.

Har inte haft många sexpartners...min man gör så att jag känner mig helt oduglig, ja alltså det finns flera faktorer som gör en till mer känsligare Vid sånna här situationer. Jag vet inte?

Det är ingen av oss som är negativa till ditt agerande som tar ifrån dig rätten att känna att du lever i ett dåligt förhållande. Du kanske tycker att din man inte är något att ha? Men precis som "man" skrivit till dig så ligger det i en vuxen människas ansvar att då också göra något åt saken. Prata med honom? En terapeut? Istället valde du att vara otrogen med din PT och nu vill du undanhålla det för din man. Dessutom skriver du att du nu helt plötsligt vill få relationen med din man till att bli bra igen. Jo det passar så bra nu när du varit otrogen?! Och förvägrar honom sanningen dessutom.

Nä, fy skäms. Ta ansvar för dina handlingar istället. Det är jobbigt när det sårar andra. Men det är du som gjort det. Ingen annan så det är Du som måste ta de konsekvenserna.
Svar på tråden Vad ska/borde jag göra