Välja relation
Jag tycker att du TS verkar vara en reflekterande person som har varit väldigt tydlig mot din nya man. Förstår att du tycker synd om nye mannens barn när han bygger upp förväntningar hos barnet som du känner att du inte kan uppfylla. Samtidigt undrar jag om inte ni har en lite ojämlik relation, där du mest vill ha honom som ett sidoprojekt på din egentid, lite som en kk kanske (ingen värdering i det), medan han har djupare känslor för dig och vill bli familj. Det gör lite ont att läsa din beskrivning, jag förstår vad du säger men samtidigt är det svårt att förstå varför du verkar ha bestämt dig för att inte släppa in honom och hans barn i ditt liv på riktigt. Att du har en negativ erfarenhet av bonusliv betyder ju inte att denna relation skulle bli på samma sätt. Det låter inte som att du har så varma känslor för den nye mannen innerst inne, och då är det kanske bättre att inte slösa bort hans och hans barns tid. Du har tre barn men han har bara ett; det är säkert ensamt och tråkigt ibland och både han och barnet har säkert en längtan efter att vara flera, ha syskon eller bonussyskon. Du sitter med allt detta men vill inte släppa in dem i den gemenskapen och det låter faktiskt lite grymt tycker jag.