• Ess

Välja relation

Anonym (Lämna) skrev 2018-08-21 17:35:15 följande:
    TS titel säger "välja relation" så hon ber uppenbarligen om råd vilken relation hon ska välja, och det råd jag ger ser du i min signatur, "lämna." Om hon inte är beredd, redo, att även acceptera sin partners son i relationen, så ska hon inte gå djupare in i relationen. Är det knepigt att förstå?
    Vad är det för fel att vilja va särbo och inte blanda in barnen mer än sporadiskt?

• Ess
    Anonym (Lämna) skrev 2018-08-22 22:46:27 följande:
    Därför att det påverkar särbons barn. TS särbo kommer antingen att försöka ännu mer att "sälja in sin son" till TS, eller så kommer särbon att se till så att hans barn aldrig är med när de träffas. Sonen kommer att förstå att han inte är välkommen. Så trots att TS inte bryr sig om sonen, så bör hon lämna, för sonens skull. 
    Det är ju precis därför man är särbo, för att inte behöva dra in barnen. Det är klart barnet känner sig oönskat när pappan inte står för vad som var avtalat, utan tvingar ts att säga nej. Hade han skött det snyggt så hade barnet inte behövt känna sig utanför. Han måste väl ha vänner han umgås med främst när han inte har sitt barn, varför ska det då va annorlunda med en särbo?
  • Ess
    Anonym (Lämna) skrev 2018-08-24 20:13:17 följande:
    Ja precis, man kan vara särbo för att man kanske tror att det är bäst för barnen, men inte av TS anledning, att hon inte vill ha med barnet att göra. 
    Det är ju just det fina med särbo, det är bäst för barnen och bäst för ts.
    Men tyvärr så har mannen inte köpt konceptet med särbo eftersom han lurar sitt barn med att de ska träffas och göra saker tillsammans. 

Jag skulle själv välja särbo eftersom jag inte tycker om andras ungar. Om han sen tror att jag "ljuger" så är det problemet hans, bara jag varit tydlig från start.
  • Ess
    Anonym (Lämna) skrev 2018-08-25 18:24:19 följande:
    Också var vi tillbaka till det där med avsaknaden av empati igen...
    Det är empati att inte vilja bo ihop med en unge man inte vill varken ha eller engagera sig i. Tycker du att ts ska börja fejka hej vilt och flytta ihop med mannen?
    Din empati verkar rätt störd...?????..
  • Ess
    Anonym (Lämna) skrev 2018-08-25 20:01:07 följande:
    Att påstå att man älskar någon, men inte vill ha något att göra med dess barn, är avsaknad av empati. 
    Nej!
    Man älskar mannen, barnet är ett bihang. 
    Att mannen intalar sitt barn att de ska bli en familj osv är inte ts problem. Det är mannen som måste va dum i huvudet som inte fattar vad hon sagt...
    Varför vill mannen tussa ihop ts och barnet, när ts sagt att hon verkligen inte vill bo ihop med så små barn igen?

• Ess
    Anonym (Lämna) skrev 2018-08-25 20:53:00 följande:
    Jag är nyfiken på hur du tror barnet känner om han blir utesluten ur relationen?
    Eftersom de aldrig kommer flytta ihop så behöver pappan inte berätta något alls för barnet. Det är uteslutande en relation mellan två vuxna människor och inget barnen behöver bli involverade i!
  • Ess
    Anonym (Lämna) skrev 2018-08-25 21:17:37 följande:
    Är du en människa eller en robot?
    Varför vill du trycka ner ungarna i halsen på någon som inte vill ha dem?
    Varför tycker du ungarna ska dras in i förhållandet?
    Du verkar va likadan som ts särbo.
  • Ess
    Anonym (Lämna) skrev 2018-08-25 22:38:05 följande:
    Därför att de inte är en separat del av en förälder...de är förälderns kött och blod, något som de lever för, och att behöva välja att utesluta dem för att kunna vara tillsammans med någon som de älskar är oförståeligt för de personer som har empati. 
    Som särbos så behöver ingen bli utesluten. Det går utmärkt att leva föräldraliv när barnet är där, och vuxenliv när barnet är hos sin andra förälder.
    Varför denna iver att de ska bli en familj?
    De är ingen familj, har aldrig varit och kommer heller aldrig att bli!
    Det där empati dravlet är bara tramsigt, ungarna behöver inte dras in i allt man gör.
  • Ess
    Anonym (Lämna) skrev 2018-08-25 22:38:05 följande:
    Därför att de inte är en separat del av en förälder...de är förälderns kött och blod, något som de lever för, och att behöva välja att utesluta dem för att kunna vara tillsammans med någon som de älskar är oförståeligt för de personer som har empati. 
    Klart ungarna är en separat del av sin förälder. Jag sitter inte ihop med mina ungar, utan kan göra saker och träffa folk utan dem.
Svar på tråden Välja relation