• Anonym (Hemlig!)

    Överraska pojkvän med resa

    Skriver anonymt för att vara lite hemlig!

    Ska överraska min pojkvän med en liten getaway snart. Jag kommer vara i en annan stad i jobbet och har två dygn mellan mina uppdrag, så jag ska överraska honom med att ta dit honom och bo på hotell de nätterna.

    Vill ha tips på roliga sätt att överraska på och ideer om vad jag kan hitta på för att göra det extra spännande och mysigt!

    Planen hittills: Har berättat för honom att avsätta tiden de här två dygnen till att vara med mig men inte mer än så. Tänker att jag ska be honom möta mig på Centralen i vår hemstad men istället ha låst in en tågbiljett i ett förvaringsskåp och skicka honom koden till skåpet när han är där.

    Sen möta honom vid tåget i staden där jag jobbar, ta med honom till hotellrummet som jag förhoppningvis hunnit preppa med lite tända ljus, ett varmt bad och skumpa. Sen bjuda honom på middag på stan.

    Ös på med era bästa idéer!

  • Svar på tråden Överraska pojkvän med resa
  • Anonym (Anna)

    Vet han inte att du kommer att vara bortrest de dagarna? Eller har du sagt att du ska komma hem?

  • Anonym (Hemlig!)
    Anonym (Anna) skrev 2018-08-20 22:09:21 följande:

    Vet han inte att du kommer att vara bortrest de dagarna? Eller har du sagt att du ska komma hem?


    Nej, han vet inte att jag jobbar borta den veckan, har undvikit att berätta det just för att kunna överraska. Han tror att jag jobbar i vår hemstad hela veckan :)
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Hemlig!) skrev 2018-08-20 22:11:58 följande:
    Nej, han vet inte att jag jobbar borta den veckan, har undvikit att berätta det just för att kunna överraska. Han tror att jag jobbar i vår hemstad hela veckan :)
    OK,  ni bor inte ihop? Så han märker inte att du är borta?
  • Anonym (Hemlig!)
    Anonym (Anna) skrev 2018-08-20 22:17:22 följande:

    OK,  ni bor inte ihop? Så han märker inte att du är borta?


    Nej, vi bor inte ihop så det märker han inte :)
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Hemlig!) skrev 2018-08-20 22:21:15 följande:
    Nej, vi bor inte ihop så det märker han inte :)
    Ja, då låter det som en kul idé. 
  • ThomasW

    Du kan bara låsa in biljetten 24 timmar.

    Men skicka den på internet

  • Anonym (bagage)

    Jag tänker att han kanske vill ha med sig ett ombyte kläder, lite tandborste osv om han skall bo på hotell i en annan stad. Inte så kul att ha ett par romantiska dagar i de jeans man hade på sig när man åkte till stationen för att träffa dig. Så... när han får tågbiljetten borde han få tid på sig att packa en liten väska... men å andra sidan är det onödigt att ge honom biljetten på stationen då, så du får nog tänka ut en alternativ plan där han får chans att ta med bagage (alternativt om du packat åt honom och tagit med redan).

  • Kjell2

    Kul idé! Be honom ta med kläder odyl så han har för två dygn.

    Ha lite förberedda saker att att göra under dagen.

  • Anonym (G)
    Kjell2 skrev 2018-08-21 10:40:53 följande:
    Kul idé! Be honom ta med kläder odyl så han har för två dygn.

    Ha lite förberedda saker att att göra under dagen.
    Håller med
  • Anonym (Praktisk)
    Kjell2 skrev 2018-08-21 10:40:53 följande:

    Kul idé! Be honom ta med kläder odyl så han har för två dygn.

    Ha lite förberedda saker att att göra under dagen.


    Hon kanske vill ha honom utan kläder
    Hon kanske redan har planerat något att göra
  • Anonym (Hemlig!)

    Kommer skriva till honom på förmiddagen att möta mig på centralen och ta med sig saker för att vara borta två nätter, klart man vill ha med sig lite grejor ????

    Har tänkt att vi ska ta ett bad ihop på hotellrummet när han kommer och mysa lite, sen middag på stan. Sen tänkte jag att vi planerar ihop vad vi gör dagen efter, kanske vill han att vi åker till staden där han vuxit upp som ligger ganska nära eller så kanske vi mest hänger på hotellrummet hehe...

    Nu har jag gjort en playlist på Spotify som han ska få till tågresan med lite fina kärlekslåtar, har ni tips så ös på :)

  • Wench85

    Vilken härlig idé!

    Jag överraskade min partner med en resa till Paris för ett tag sedan. För att ge möjligheten att förbereda packning, göra sig fin etc gav jag vissa instruktioner. Du vet väl bäst hur din partner är (en del älskar/hatar överraskningar), men så här gjorde jag:

    Någon månad eller två innan fick han information om att han skulle vara på flygplatsen ett visst klockslag och dag och att han skulle vara tillbaka där ett annat klockslag och dag. (i slutändan hämtade jag honom på jobbet och vi åkte dit ihop, men det visste jag inte riktigt när jag började planera).

    Några dagar innan fick han en packlista (bl a skulle han ju ha med passet för det var utomlands, men även snygga middagskläder, promenadvänliga skor...)

    Avresedagen visste han inte var vi skulle förrän vi boardade flygplanet. Väl framme på destinationen tog jag ledningen för att hitta till hotellet och vi checkade in. Sedan lät jag honom vara med i besluten i viss utsträckning. Vissa saker hade jag bokat och bestämt, vissa saker fick han vara inblandad i. Exempelvis på första kvällen fick han en lapp där det stod:


    Inom promenadavstånd finns många rekommenderade restauranger. För en introduktion till klassisk fransk mat till ett lågt pris föreslås Les Majorettes, 850 m från hotellet.


    Som alternativ finns det även japanskt, vietnamesiskt inom några hundra meter. Det är det enda som är bokat ikväll ? förutom att vi ska pussas!


    Och vid lunchtid nästa dag fick han välja: 

    Framåt lunchtid finns det några alternativ inom ett par minuters promenad.  Paris bästa boulangeri? Paris bästa glass? Paris bästa pâtisserie? Paris vackraste bokhandel?  Alltihop? 

    Utöver lapparna han fick hade jag själv skrivit upp adressen till platserna jag nämner ovan (mycket tittande på tripadvisor innan!) 

  • Anonym (Hemlig!)
    Wench85 skrev 2018-08-22 08:56:18 följande:

    Vilken härlig idé!

    Jag överraskade min partner med en resa till Paris för ett tag sedan. För att ge möjligheten att förbereda packning, göra sig fin etc gav jag vissa instruktioner. Du vet väl bäst hur din partner är (en del älskar/hatar överraskningar), men så här gjorde jag:

    Någon månad eller två innan fick han information om att han skulle vara på flygplatsen ett visst klockslag och dag och att han skulle vara tillbaka där ett annat klockslag och dag. (i slutändan hämtade jag honom på jobbet och vi åkte dit ihop, men det visste jag inte riktigt när jag började planera).

    Några dagar innan fick han en packlista (bl a skulle han ju ha med passet för det var utomlands, men även snygga middagskläder, promenadvänliga skor...)

    Avresedagen visste han inte var vi skulle förrän vi boardade flygplanet. Väl framme på destinationen tog jag ledningen för att hitta till hotellet och vi checkade in. Sedan lät jag honom vara med i besluten i viss utsträckning. Vissa saker hade jag bokat och bestämt, vissa saker fick han vara inblandad i. Exempelvis på första kvällen fick han en lapp där det stod:

    Inom promenadavstånd finns många rekommenderade restauranger. För en introduktion till klassisk fransk mat till ett lågt pris föreslås Les Majorettes, 850 m från hotellet.

    Som alternativ finns det även japanskt, vietnamesiskt inom några hundra meter. Det är det enda som är bokat ikväll ? förutom att vi ska pussas!

    Och vid lunchtid nästa dag fick han välja: 

    Framåt lunchtid finns det några alternativ inom ett par minuters promenad.  Paris bästa boulangeri? Paris bästa glass? Paris bästa pâtisserie? Paris vackraste bokhandel?  Alltihop? Utöver lapparna han fick hade jag själv skrivit upp adressen till platserna jag nämner ovan (mycket tittande på tripadvisor innan!) 


    Åh låter som en fantastisk resa! Var det uppskattat?
  • Wench85
    Anonym (Hemlig!) skrev 2018-08-26 14:23:47 följande:
    Åh låter som en fantastisk resa! Var det uppskattat?
    Åh ja, mycket uppskattat, av oss båda!
Svar på tråden Överraska pojkvän med resa