• Wench85

Överraska pojkvän med resa

Vilken härlig idé!

Jag överraskade min partner med en resa till Paris för ett tag sedan. För att ge möjligheten att förbereda packning, göra sig fin etc gav jag vissa instruktioner. Du vet väl bäst hur din partner är (en del älskar/hatar överraskningar), men så här gjorde jag:

Någon månad eller två innan fick han information om att han skulle vara på flygplatsen ett visst klockslag och dag och att han skulle vara tillbaka där ett annat klockslag och dag. (i slutändan hämtade jag honom på jobbet och vi åkte dit ihop, men det visste jag inte riktigt när jag började planera).

Några dagar innan fick han en packlista (bl a skulle han ju ha med passet för det var utomlands, men även snygga middagskläder, promenadvänliga skor...)

Avresedagen visste han inte var vi skulle förrän vi boardade flygplanet. Väl framme på destinationen tog jag ledningen för att hitta till hotellet och vi checkade in. Sedan lät jag honom vara med i besluten i viss utsträckning. Vissa saker hade jag bokat och bestämt, vissa saker fick han vara inblandad i. Exempelvis på första kvällen fick han en lapp där det stod:

Inom promenadavstånd finns många rekommenderade restauranger. För en introduktion till klassisk fransk mat till ett lågt pris föreslås Les Majorettes, 850 m från hotellet.

Som alternativ finns det även japanskt, vietnamesiskt inom några hundra meter. Det är det enda som är bokat ikväll ? förutom att vi ska pussas!

Och vid lunchtid nästa dag fick han välja: 

Framåt lunchtid finns det några alternativ inom ett par minuters promenad.  Paris bästa boulangeri? Paris bästa glass? Paris bästa pâtisserie? Paris vackraste bokhandel?  Alltihop? 

Utöver lapparna han fick hade jag själv skrivit upp adressen till platserna jag nämner ovan (mycket tittande på tripadvisor innan!) 

• Wench85
    Anonym (Hemlig!) skrev 2018-08-26 14:23:47 följande:
    Åh låter som en fantastisk resa! Var det uppskattat?
    Åh ja, mycket uppskattat, av oss båda!
Svar på tråden Överraska pojkvän med resa