Lnilss88 skrev 2018-08-22 23:12:51 följande:
Mat kommer att sjunka framöver. Har ätit lunch ute varje dag (inkluderat i övrig mat och dryck) men vid månadsskiftet flyttar vi till ett nytt kontor med väldigt fint lunchrum så skulle gissa att det blir matlåda åtminstone häften av dagarna efter det 
Övrigt är lurigt... är tänkt till allt som inte inte dyker upp varje månad typ kläder, skor, inredning, nöje, smink, hudvård, hårvård, sjukvård, tandvård, presenter, restaurangbesök, teknikprylar, resor (resebufferten på 12000kr/år täcker inte allt men är tänkt att jämna ut kostnaden) Tittar jag tillbaka så har det gått massor av pengar här men då har jag även haft dyrare kostnader som laseroperation av synfel, säng, soffa, tv, cykel, tvättmaskin, diskmaskin och Macbook m.m. Borde som du säger finnas mer utrymme för sparande här men har ingen känsla för hur mycket som kan bli kvar. Får kanske testa mig fram 
Tack för länken! Den sidan ska jag kolla in mer
Börja även ett separat pensionssparande, i en ISK, i fonder, som hinner växa tills du går i pension. Jag förmodar att du är ganska ung, och då behöver du inte spara så mycket för att det ska hinna växa ordentligt. Sådan info finns även på hemsidan.