• Anonym (Ts)

Är adidas barnsligt?

Jag undrar om ni tycker att adidaskläder är barnsligt/ungdomligt och vid vilken ålder som man om och när är "för gammal" för adidas?

• Svar på tråden Är adidas barnsligt?
  • Anonym (ppp)

Idag är Adidas "var mans egendom" -dvs varken speciellt utmärkande eller unikt utan bra träningskläder för de flesta

I vår familj tror jag att alla äger någon form av adidas träningsbyxa - från 10 åringen till 50-åringen 

• Anonym (Ts)
    Anonym (ppp) skrev 2018-08-23 07:05:36 följande:

Idag är Adidas "var mans egendom" -dvs varken speciellt utmärkande eller unikt utan bra träningskläder för de flesta

I vår familj tror jag att alla äger någon form av adidas träningsbyxa - från 10 åringen till 50-åringen 

Menar när man använder adidas till vardags/på stan och inte till träning
  • Anonym (Micke)
    Anonym (Ts) skrev 2018-08-23 07:08:03 följande:

Det gör man inte. Om man inte tillhör vissa ungdomsgäng.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Micke) skrev 2018-08-23 07:14:09 följande:

Det gör man inte. Om man inte tillhör vissa ungdomsgäng.

Men jag menar dom som gör det som inte tillhör ungdomsgäng.
  • Anonym (Sorry)

Känns lite fjortis att gå runt med på stan.. Så ja, barnsligt.

• Fjäril kär
    Anonym (Ts) skrev 2018-08-23 07:03:41 följande:

Jag undrar om ni tycker att adidaskläder är barnsligt/ungdomligt och vid vilken ålder som man om och när är "för gammal" för adidas?

Adidas är idag ett lågbudgetmärke som bärs av i princip alla oavsett ålder .

Om jag ser vuxna på stan som har sånt på sig så tycker jag mest det är dålig smak, fantasilöst och trist.
  • Anonym (Jonas)

Eftersom du idag kan köpa Adidas på Ica Maxi så är det oerhört töntigt och tro att det är något särskilt att ha det på sig på stan.

• Anonym (25år)

Jag gillar adidas (fast mera nike) men iallafall så är jag 25år och söker för tillfället en adidas dräkt som jag gillar, med mjukis material. Alltså inte dom lena... så nej, jag tycker inte det är barnsligt eller gängrelaterat eller något sånt.

• Anonym (ppp)
    Anonym (Ts) skrev 2018-08-23 07:08:03 följande:
    Det gör våra tonåringar men inte jag som vuxen. De använder flaggen när som helst. Jag skulle inte glida runt på stan i några träningsbyxor (om det inte är till eller från träning) men det har inte med märket att göra utan rent generellt. 
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Jonas) skrev 2018-08-23 07:27:05 följande:

Eftersom du idag kan köpa Adidas på Ica Maxi så är det oerhört töntigt och tro att det är något särskilt att ha det på sig på stan.

Har aldrig sett adidas på maxi..
Svar på tråden Är adidas barnsligt?