• Anonym (Ts)

Är adidas barnsligt?

Jag undrar om ni tycker att adidaskläder är barnsligt/ungdomligt och vid vilken ålder som man om och när är "för gammal" för adidas?

• Svar på tråden Är adidas barnsligt?
  • Anonym (Micke)
    Anonym (Mode) skrev 2018-08-23 18:43:54 följande:

Adidas är väldigt inne, många kändisar och modeller använder adidas. Alla kardashians använder ofta adidaskläder och de är över 30 år. Sen beror det väl på vilka plagg man använder. Skulle inte gå med ett par ?mysbyxor? från adidas på stan, men ett par snygga tights och en adidas jacka skulle jag utan problem gå runt med och jag är 25 år. Sen e de inget wt med adidas. Jag har flera adidas tröjjor o alla de kostar mellan 800-1600kr.

Klass har inte med pengar att göra. Att kardashians och förortsfolk använder något gör väl inte direkt att det går hem hos alla.
  • taquine
    Anonym (Mode) skrev 2018-08-23 18:43:54 följande:

Adidas är väldigt inne, många kändisar och modeller använder adidas. Alla kardashians använder ofta adidaskläder och de är över 30 år. Sen beror det väl på vilka plagg man använder. Skulle inte gå med ett par ?mysbyxor? från adidas på stan, men ett par snygga tights och en adidas jacka skulle jag utan problem gå runt med och jag är 25 år. Sen e de inget wt med adidas. Jag har flera adidas tröjjor o alla de kostar mellan 800-1600kr.

Jisses , Kardahians är väl trash så det stänker om det . Nej folk med klass och smak  springer inte omkring med Adidas på stan...
    Goodness me
  • Anonym (Mjukisbyxor på stan)

Inget fel att ha träningskläder, adidas mm på sig oavsett ålder. Det är väldigt okej att ha på stan, mjukisbyxor är också ok. Man har på sig vad man själv vill. Fruktansvärt löjligt att vissa tror att man inte kan ha mjukisbyxor på stan, vrf inte? Så högtidligt är det väl ändå inte att gå på stan? Den enda som bryr sig om vad du har på dig är du själv. Ens mänskliga värde förändras liksom INTE beroende på dina kläder. Att tro det är löjligt.

• Anonym (Mode)
    taquine skrev 2018-08-23 19:20:03 följande:

Jisses , Kardahians är väl trash så det stänker om det . Nej folk med klass och smak  springer inte omkring med Adidas på stan...

Så Naomi campbell, beyonce, Madonna, Rihanna, Tyra banks o många mer har inte klass eller smak? För de har ofta adidas på sig på stan. Om man tycker att adidas är wt är man inte speciellt insatt i mode eller trender alls. Det är väldigt inne att leva hälsosamt och ha träning som en livsstil. Det är då inte alls wt att ha snygga o dyra träningskläder på sig på stan.
  • taquine
    Anonym (Mode) skrev 2018-08-23 19:34:06 följande:
    Så Naomi campbell, beyonce, Madonna, Rihanna, Tyra banks o många mer har inte klass eller smak? För de har ofta adidas på sig på stan. Om man tycker att adidas är wt är man inte speciellt insatt i mode eller trender alls. Det är väldigt inne att leva hälsosamt och ha träning som en livsstil. Det är då inte alls wt att ha snygga o dyra träningskläder på sig på stan.
    Du får gärna slänga upp bild på Madonna, Tyra Banks mfl. så ska jag tro på dig och ta tillbaka vad jag skrivit;)
    Goodness me
  • Anonym (Micke)
    Anonym (Mode) skrev 2018-08-23 19:34:06 följande:

Alltså kändisars val imponerar på vissa i samhället, andra varken läser modebloggar, ser realityprogran, gör läppförstoringar eller går med träningskläder på stan. Så kallade trender har hängivna följeslagare, andra grupper i samhället ligger mera lågt, så det beror väl på vilka man vill identifiera sig med.
  • Anonym (Mode)
    taquine skrev 2018-08-23 19:41:24 följande:

Du får gärna slänga upp bild på Madonna, Tyra Banks mfl. så ska jag tro på dig och ta tillbaka vad jag skrivit;)

• taquine
    Anonym (Mode) skrev 2018-08-23 19:55:32 följande:
    Där ser man... men en så otroligt vacker kvinna som Tyra Banks skulle ju platsa i en sopsäck. 
    Adidas blir ju inte snyggare för kändisar gillar dem men tji fick jag
    Goodness me
  • Anonym (Biobonus)

I Stockholm är Adidas ?orten? tillsammans med Gucci, LV, Fjällräven mm. Iallafall när det gäller kläderna, framför allt om de används bortom träningen. Adidas skor tycks alla använda, även 90-åriga släktingen, men träningsbyxor med tre ränder är det bara grundskoleelever + några övervintrande orten-aspiranter som använder till vardags, likaså Adidas-keps.ä (gärna med becknarvädka). Jackor kan man ibland se bland vuxna kombinerat med ?vanliga? kläder.

• Anonym (M)
    Anonym (Micke) skrev 2018-08-23 17:54:54 följande:

Låter snyggt, det är nog just de svarta byxorna med vita ränder man ska undvika att ha på stan. Jag har mer än en gång läst polisens beskrivning av gängrelaterade brott, de misstänkta hade luvtröjor och Adidasbyxor (ja så har det faktiskt stått i tidningarna)

Tack! Ja det är väl vissa kombinationer av adidas som triggar en del fördomar. Som för taquine här i tråden.

Adidas har även tillsammans med Lindeberg de snyggaste golfbyxorna vilka med fördel kan användas som chinos. Allt handlar som sagt om vilka kombinationer man använder.
Svar på tråden Är adidas barnsligt?