• Alfaking

Stort Problem

Linda5 skrev 2018-08-24 08:59:12 följande:

Utan att vara elak utan bara ärlig.
    Du låter fruktansvärt omogen. Du måste nog först växa upp och inse att världen inte kretsar kring din vilja. Du får lön för att göra det du blir tillsagd. Vad du vill/tycker spelar ingen roll.
    Däremot om man har en anställd som faktiskt bryr/engagerar sig kan den få vissa friheter.

Det är just det jag inte vill göra. Hatar att bli tillsagd. Har blivit tillsagd hela mitt liv då jag var stökig i skolan. av lärare ,  föräldrar , tränare , chefer. Nu har jag fått nog. Men har skitbra betyg.
  • Alfaking
    Amanda84 skrev 2018-08-24 01:11:46 följande:
    Om du ska bli egenföretagare utan startkapital så är egentligen det enklaste att ta ett helt vanligt arbete som ändå ger frihet att syssla med ett hobby-företagande vid sidan om (som ordinarie arbete har du någon form av vid-behovs-vikarie-anställning eller någon form av stillasittande nattjänst som ger perioder av dödtid) och samtidigt antingen utvecklar och breddar du det företag du redan har eller startar något nytt med större bredd. (Till och med loppis/second hand kan ge avkastning om man bara hittar rätt kundkrets) Sedan så arbetar du vid behov så mycket som krävs för att gå runt själv och resten av all vakna tid + lite till, ägnar du åt hobbyverksamheten. När det blir för mycket med hobby-verksamheten så att du inte riktigt hinner med, så minskar du i samma takt på det andra arbetet och så fortsätter man helt enkelt tills man precis går runt och kan betala hyran och ha tillgång till det nödvändigaste och då satsar man stenhårt på det egna företagandet. Så har jag fått det förklarat för mig i alla fall. Andra gör kanske på annat vis, men det är så som de personer jag känner har lyckats.
    Jag blir otålig av något jag inte är intresserad av. om jag e intresserad av något kan jag ha bästa tålamodet i världen. Visst om jag ska bli styrman så tar jag självklart order av kaptenen eftersom att jag vet att han vill allas bästa och att han har mer erfarenhet självklart. Sen är jag en duktig kommunikatör också vilket jag har jobbat som säljare i 10år. 
  • Alfaking
    Mongoliet skrev 2018-08-24 03:58:43 följande:

Han behöver ju inte bli pilot som transporterar människor. Det är vi nog alla rätt ense om men han kanske kan få bli pilot som släcker bränder eller liknande.

Förklara mer.
  • Alfaking
    Alfaking skrev 2018-08-24 17:01:04 följande:

jag kan allt typ

allt
    Isis skrev 2018-08-24 13:32:21 följande:

Just vad jag tänkte, säljare eller egenföretagare.

Orkar inte sälja mer har blivit hjärndöd. har manipulerat människor i 10år nu. orkar inte ringa ett samtal till
  • Alfaking
    Aniiee skrev 2018-08-24 17:37:35 följande:
    Sätter en miljon på att du inte skulle klara mitt jobb en dag. Vill du testa? En aspekt av mitt jobb kan du enkelt testa right here right now.
    Jag skulle klara ditt jobb såpass mycket bättre än dig att din chef skulle sparka dig samma dag.
  • Alfaking
    Anonym01 skrev 2018-08-24 18:43:10 följande:

Du verkar vilja ha uppriktiga svar. En bra ledare har ödmjukhet vilket du inte verkar ha. Något att arbeta med för dig som vill ha utmaningar. :)

Jag har lång erfarenhet som projektledare och rekommenderar dig inte den typen av arbete. För det krävs kommunikativ förmåga och förmåga att samarbeta med många olika typer av människor. En fördel med ödmjukhet även där. Samt förmåga att se sig själv som en del i ett större sammanhang vilket du verkar ha lite svårt för?

Om du har något specialintresse rekommenderar jag dig att skaffa gedigen utbildning på området. Sedan kan du sälja dina tjänster som expert utan att vara en del i de organisationer som behöver experthjälpen.

Slutligen rekommenderar jag att du arbetar med tanken på meningen med ditt liv, vad tillför du mänskligheten samhället? Där hittar du kanske din framtid.

Jag är ödmjuk, Du verkar tycka om jantelagen, Men inte jag. Osäkra människor tycker man är lite kaxig så fort man tror på sig själv. 

Jag har slagit alla rekord på dem företag jag har jobbat på. är en grym människokännare är lite som en social kameleont.

Hur menar du med att me mig själv som en del i ett större sammanhang? Hmmm intressant, Förklara är intresserad.

Meningen med mitt liv är att ha så mycket pengar att jag inte oroar mig alls. Älskar när saker och ting händer. 
  • Alfaking

Du verkar vilja ha uppriktiga svar. En bra ledare har ödmjukhet vilket du inte verkar ha. Något att arbeta med för dig som vill ha utmaningar. :)

Jag har lång erfarenhet som projektledare och rekommenderar dig inte den typen av arbete. För det krävs kommunikativ förmåga och förmåga att samarbeta med många olika typer av människor. En fördel med ödmjukhet även där. Samt förmåga att se sig själv som en del i ett större sammanhang vilket du verkar ha lite svårt för?

Om du har något specialintresse rekommenderar jag dig att skaffa gedigen utbildning på området. Sedan kan du sälja dina tjänster som expert utan att vara en del i de organisationer som behöver experthjälpen.

Slutligen rekommenderar jag att du arbetar med tanken på meningen med ditt liv, vad tillför du mänskligheten samhället? Där hittar du kanske din framtid.

Jag är ödmjuk, Du verkar tycka om jantelagen, Men inte jag. Osäkra människor tycker man är lite kaxig så fort man tror på sig själv. 

Jag har slagit alla rekord på dem företag jag har jobbat på. är en grym människokännare är lite som en social kameleont.

Hur menar du med att me mig själv som en del i ett större sammanhang? Hmmm intressant, Förklara är intresserad.

Meningen med mitt liv är att ha så mycket pengar att jag inte oroar mig alls. Älskar när saker och ting händer. 
  • Alfaking
    Isis skrev 2018-08-24 17:25:14 följande:
    Men skaffa dig en utbildning inom ngt utmanande, intressant område. Om du är smart vill du säkert ha intellektuell utmaning. Ekonomi? Något tekniskt? Så kan du dra nytta av dina andra skills sen på den nya yrkesbanan. Starta eget längre fram.
    Jag älskare intellektuella utmaningar. Men finns inga utmaningar. Har teknik. Vad ska jag starta? 
  • Alfaking
    Mongoliet skrev 2018-08-24 17:50:21 följande:
    Du är hetsig.
    Tack
  • Alfaking
    Anonym01 skrev 2018-08-24 18:48:31 följande:

Tillägg...

Just det att inte passa för att arbeta 8-17 och vilja ha frihet att ta egna beslut etc är vi många som värderar högt. Om man vill är det inte svårt att skapa sig ett bra arbetsliv med sådana önskemål. Du verkar dock ha behov av att arbeta mer med dina drömmar, vad vill du åstadkomma? Du verkar vilsen och har inte hittat din plats i världen. Under din något aggressiva/negativa framtoning.

Var nyfiken på andra som skapat ett arbetsliv utanför 8-17 normen så ska du se att du finner vägar framåt.

Jag har haft en många empatilösa människor runt omkring mig hela mitt liv. haft 10-12 olika jobb. Jag är totalt vilsen. 
  • Alfaking

Kan ni förstå att jag blev sparkad på mitt första jobb i elgiganten för att jag var så framåt och hade bra självförtroende. Pratade med alla människor i butiken just för att sälja mobilabonnemang. jag var ett så stort hot att kollegorna blev avundsjuka och rapporterade allt till cheferna om allt möjligt.

Det jag aldrig glömmer är när varuhuschefen kickade mig så följde han med mig ut och med ett leende så sa han. Jag e övertygad om att du kommer lyckas i framtiden men inte just nu. Sen vart de hejdå, Då promenerade jag till bussen gråtandes. Hela ansiktet var fyllt med tårar.

• Alfaking

Jag förstår inte hur kan jag hitta meningen med mitt liv? hjälp mig : )
  • Alfaking
    Mongoliet skrev 2018-08-24 19:09:26 följande:
    Något säger mig att du har en utländsk bakgrund. Ditt sätt går inte hem på ett svenskt elgiganten.
    Ok du kan. sluta skriva, För det första är inte elgiganten svenskt och för det andra är jag inte utländsk. Född här och har fler vänner som är svenskar än vad du någonsin kommer ha. 
  • Alfaking
    Anonym01 skrev 2018-08-24 19:08:54 följande:

Tror du behöver hitta motivation utanför dig själv, som jag skrev vad är ditt bidrag till mänskligheten/samhället/världen eller vad du vill som inte är bara du. Att tjäna en massa pengar är inte ett tillräckligt livsmål för inre tillfredsställelse.

Du har några pusselbitar för vad du vill ha för sorts liv. Men mest verkar du ha idéer om vad du inte vill. Och vad det är för fel på din omgivning. Vänd på resonemanget.

Hur hittar jag motivationen utanför mig :) jag vet inte, jag önskar att jag kunde veta det. Hur uppfattar du livet jag vill ha ? :) berätta mer du verkar vara väldigt intressant och duktig, Tack <3
  • Alfaking

Eftersom att du är en person jag aldrig ens skulle vilja respektera 1sekund så kan jag redan säga nu att du kan sluta skriva. Till tyvärr inte ha något med Dig och göra. Skriv inte mer och försvinn. Hade du suttit på flygplanet hade jag kastat ut dig direkt   

• Alfaking
    Mongoliet skrev 2018-08-25 16:47:31 följande:
    Inget jobb för dig med människor känner jag.
    jaha ok lol
  • Alfaking
    Anonym01 skrev 2018-08-25 18:52:41 följande:
    Jag uppfattar för det första att du inte har hittat din plats som jag redan skrivit. Och jag tror att du kan hitta en del av svaret inom dig. Hur har du haft det i livet? Du verkar ha nära till aggressivitet och jag får känslan av att du ganska ofta känner dig attackerad? Har du behövt försvara dig själv mycket kanske? Har du haft lugn och ro att bara vara, eller har mycket varit inriktat på att prestera i ditt liv? Har du behövt åstadkomma saker för att känna att du är någon? Ett tecken på att en människa är mer i balans är att hen kan ta andras synpunkter och åsikter med mer jämnmod. "Jaha, så tycker den personen, men jag håller inte med" Utan att bli så upprörd över det. Har du fått uppleva villkorslös kärlek där det inte spelar någon roll vad du gör eller inte gör, att du är härlig och älskad bara för att du är du?

Någonting inom dig verkar vara i uppror. För mig känns du väldigt sårbar, som en människa som nästan MÅSTE gå till attack för att inte ... ja jag vet inte vad som skulle hända i dig om du bara tog emot andras synpunkter (som du ju frågat efter) utan att gå i försvar?
    Jag tror det är svårt för dig att hitta en bra plats i livet om du har inre saker som du kanske behöver ta itu med.

Okej, nog med den typen av analys. Det är ju bara spekulationer. Jag vet nästan inget om dig mer än det jag tycker du utstrålar i dina svar.

Sedan när det gäller att hitta motivationen utanför dig själv. Här kan jag bara utgå från mig själv. Min motivation kommer väldigt mycket inifrån mig själv, men den handlar väldigt mycket om saker jag vill åstadkomma som jag tror på. Som kan göra någonting bättre. Någonting som är större än bara mig själv och mitt eget liv. Det är svårt att veta vad som driver andra, men jag skulle aldrig bara kunna drivas av att ha ett vackert hem, fina saker, snygg bil, mycket pengar etc. Jag vill ÅSTADKOMMA något. Ha! Ha! det kan säkert gränsa till någon sorts storhetsvansinne ibland. Och med åren har jag insett att det inte behöver vara så stora saker som ska åstadkommas. Bara att världen ska bli bättre av att jag funnits. Inte sämre. Jag är inte säker på att alla människor är skapta att hitta den här typen av motivation...kanske krävs det att man tänker på ett särskilt sätt?

Om jag ska försöka vara lite mer konkret så är mitt råd att försöka fundera på om det finns någonting utanför dig som engagerar dig? Något som du skulle vilja vara med att bygga upp/förändra/utveckla? Sedan kan du säkert hitta ditt eget sätt att göra det på. Som inte innebär ett vanligt 8-17 jobb. Det är fullt möjligt att leva på ett annat sätt än de flesta andra om man bara vill. 

Slutligen, en tanke från mig: försök att bara ta emot, lyssna och fundera inom dig själv vad du tycker om det som sägs till dig. Våga vara öppen för att andra människor kan ha något att komma med även fast din första impuls är att de är dumma i huvudet. 

Lycka till
    Hur jag har haft det i livet? från 6 år ålders till 18 års ålder var jag alltid i slagsmål. från klass 1 - 9 har jag kanske slagits med minst 12 olika killar. Rektorn kanske 4-5 gånger. Sen har jag haft en psykopatisk farsa som alltid har kränkt och förnedrat mig heltiden. Gjorde jag något bra eller dåligt så vart de förnedring oavsett. Villkorslös kärlek? Nope min farsa har 0 empati så han vet typ inte vad kärlek är. Min morsa är känslokall också. Så försvara mig har jag gjort hela livet. Farsan har varit aggressiv och alltid attackerad verbalt. Vilket jag känner nu i 25 års åldern att jag e helt immuna mot allting. hela världen kan stå och hata mig utan att jag känner något. Jag är sårbar när det gäller folk jag gillar. Resten skiter jag i. Det enda som engagerar mig är ekonomisk trygghet. Rikedom. När alla gör samma sak vill jag göra det motsatta och har alltid gjort det. Jag vill inte va som alla andra, gå till ett jobb och komma hem o va trött. gå till en bar en lördag och dricka sen ha ångest på söndag. Det ända jag vill ha mycket pengar att jag är beredd att gå igenom lik typ just för att bevisa alla. Jag kokar oftast när folk säger dumma saker eller väljer dumma val i livet. Jag har fått höra av alla att jag är läskigt smart och intellektuell. Läser människor snabbt och har nästan lösning på alla problem. Är riktigt skarp i skallen. Jag vet bara inte vad jag ska göra. Känner mig helt loj. Tack för dina svar <3 hade du varit framför mig i verkligheten hade du fått en björn kram :)
  • Alfaking
    Miriam85 skrev 2018-08-26 00:10:16 följande:

följ ditt hjärta så kanske du hittar nå bra

Hur? ena dagen vill jag köpa företag , ena dagen pilot , ena dagen skiter jag i allt , mina tankar sviktar hela tiden. Kanske är hjärtlös? :/
  • Alfaking
    Mongoliet skrev 2018-08-26 00:42:50 följande:
    Björnkram (ett ord).
    Sorry, Lämna tråden. Vill inte ha din hjälp. hejdå
Svar på tråden Stort Problem