• therese

Abonnera på grönsakslåda?!

Undrar om det är någon här som hört talas om, eller rentav själva är abonnenter, på just en grönsakslåda, som levereras hem till dörren varje eller varannan vecka?

Det skall tydligen vara en stor låda med säsongens grönsaker, och dessutom också recept (??) på rätter där grönsakerna ingår.

Som fantasilös, stressad småbarnsmor tycker jag detta låter helt fantastiskt men nu undrar jag hur katten man får tag på företaget som levererar denna grönsakslåda!

(Bor strax söder om Kristianstad.)

/Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-19 20:06:14:
    Nu har vi hämtat lådan! Eller, det var ju i fredags vi gjorde det.
    Körsbärstomat, vanlig tomat, äpplen, päron, plommon, salladshuvud, ruccolasallad, morötter och rödlök.

Det var gott! Salladen möjligen lite väl brun i kanterna på ytterbladen, ruccolan var toppen, de små tomaterna LJUVLIGA och resten har vi inte provat är. Jo, plommonen var goda men lite sura.

• Svar på tråden Abonnera på grönsakslåda?!
  • therese

Tack!

Men har jag fattat rätt då, att vi behöver vara minst 10 abonnenter för att de ska leverera?

• AnnaKlara

Oj, förlåt, jag vet inte om just ekolådan levererar i Kristianstad...ekolådan har vad jag minns inga sån förbehåll här i Stockholm.

• AnnaKlara

Åh, kul med alternativ! Det där ska jag prova tror jag Lite annat utbud än ekolådan, och aningens mindre lådor låter det som? Nån som provat?

• therese

Hej hopp!
    Tack för svaren!

Har nu beställt en "singellåda" från Mossagården, den levereras på fredag em till en affär rätt nära mitt jobb. Praktiskt att bara sticka och hämta den o slippa stå i lååånga kassaköer på fredagsem!
    Hoppas nu att det är bra grejor... giftfria åtminstone! Känns bra till barnet och lillen i magen - och till oss vuxna också förstås.

Återkommer med rescension, om du vill AnnaKlara!

• Fiffa5

Lite sent svar, men jag har en kompis som får leveranser av Ekolådan. De får alltid väldigt fina grönsaker, o det verkar väldigt smidigt. De har varit jättenöjda.

• therese

Frida S: Vad bra. Ska tipsa min syrra i Haninge om Ekolådan. Hon läser mikrobiologi och cellbiologi och sånt och berättar jämt hemska saker som frukt och grönsaker utsätts för (besprutning av gifter, hormoner, mera hormoner och så vaxer med mera...). Men så är hon ju student och det är inte alltid så lätt att hitta ekologiska varor till bra pris.

Som sagt verkar det inte som att de levererar ner till Skåne om man inte är 10 stycken som beställer.

• Fiffa5

Therese: Näem det är synd att de inte levererar till så många ställen. Hur funkar det på Mossagården då? Måste man bo i ngt speciellt område där med??Hittade ingen info på deras hemsida...

• therese

Frida S: Jo, man kan se deras utlämningsställen, de har utlämning i Sthlm också. Men hemkörning har de inte i Sthlm, bara på de andra orterna.
    Så är det ju lite billigare (=mindre lådor??) på Mossagården än Ekolådan. Gillar jag...!

Svar på tråden Abonnera på grönsakslåda?!