• therese

Abonnera på grönsakslåda?!

Undrar om det är någon här som hört talas om, eller rentav själva är abonnenter, på just en grönsakslåda, som levereras hem till dörren varje eller varannan vecka?

Det skall tydligen vara en stor låda med säsongens grönsaker, och dessutom också recept (??) på rätter där grönsakerna ingår.

Som fantasilös, stressad småbarnsmor tycker jag detta låter helt fantastiskt men nu undrar jag hur katten man får tag på företaget som levererar denna grönsakslåda!

(Bor strax söder om Kristianstad.)

/Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-19 20:06:14:
    Nu har vi hämtat lådan! Eller, det var ju i fredags vi gjorde det.
    Körsbärstomat, vanlig tomat, äpplen, päron, plommon, salladshuvud, ruccolasallad, morötter och rödlök.

Det var gott! Salladen möjligen lite väl brun i kanterna på ytterbladen, ruccolan var toppen, de små tomaterna LJUVLIGA och resten har vi inte provat är. Jo, plommonen var goda men lite sura.

• Svar på tråden Abonnera på grönsakslåda?!
  • Fiffa5

Nu hittade jag infon om utlämnningsställen. Blir tyvärr alldeles för långt för oss då vi bor 5 mil utanför stan, verkar inte finnas ngt utlämningställe åt vårat håll

Får fortsätta att handla i affären, hade bara varit så smidigt om det gått...

• Pink Rose

Måste man logga in för att se var deras utlämningställen finns? Vill så gärna testa

• Fiffa5

Pink Rose: Näe, gå in i vänstra menyn, Om näthandeln / Utlämningsställen

• Pink Rose

Frida S
    Tack... tyvärr hade de inte det här

• jokerit

Hej är det nån här som provat krypstrumpbyxan?? Och vart kan man köpa den??

• soraya

www.arstiderna.com
    levererar i södra Sverige samt i Sthlmsområdet.

www.ekoladan.se
    levererar i Sthlm (samt övriga landet om man går ihop 10 st och beställer lådor)

Jag abonnerar på båda...

• therese

Efter att ha varit inne på arstiderna.com är jag rätt säker på at det var det företaget jag hört talas om först.
    Vad kul att det är fler företag som har samma koncept!

Är rätt nöjd med min "provning" av Mossagården, den var klart billigare än de andra och dessutom behöver jag inte betala någon frakt.

• carina p

Therese!

Jag bor också i Kristianstad. Får jag fråga vad lådan innehåller som du har beställt och vad den kostar? Är intresserad

• therese

Den kostar 100 kr och levereras på fredag em till "Art of Travel" som ligger på Döbelnsgatan, precis ner mot tivoliparken (lilla torg/KappAhl och sen neråt, så att säga om jag fattat kartan rätt)

Och innehållet ja! Höll på att glömma...

Såhär låter det på hemsidan om "singellådan"

"För det mindre hushållet eller om man inte lagar så mycket mat hemma finns singellådan. I singellådan blandas ekologisk frukt och grönsaker som är enkla att tillreda eller goda att äta direkt som de är.
    Singellådan väger vanligtvis mellan 3-5 kg, allt beroende av årstid och innehåll."

Innehållet för vecka 10 var:
    Broccoli, Cherrytomat, Tomat, Gurka, Äpple (Jona Gold), Mango, Salladshuvud, Päron (Williams)

Jag antar att innhållet denna vecka är snarlikt. Varorna följer säsongen och det borde ju vara ungefär samma. Gillade att det var både frukt o grönt i samma låda.
    Är jag nöjd med grejerna blir det nog fler o större lådor framöver.

• ALMTL

Själv beställer jag "ekolådan" o det är en ren njutning att komma hem o hitta en låda full med fräscha grönsaker utanför dörren varannan vecka! kan varmt rekommendera!

• mejram

Detta låter ju helt fantastiskt!!! Hur är det med variationen? Får man traggla med samma grönsaker vecka efter vecka eller kommer det nya spännande grönsaker ofta? Tycker att det verkar lite dyrt - är det så pass bra kvalitet att det är värt det? Är det inte tråkigt att någon annan bestämmer vad man ska äta? Kompletterar ni ofta med andra grönsaker eller kör ni enbart med lådan?

Blev jättesugen på att testa

• AnnaKlara

therese, jag vill jättegärna höra om mossagården sen!

• Jennie Brunflo

Wow!

Vad häftigt!

Jag vill också ha!
    Fast jag bor i Brunflo.

• mejram

Nu har jag kollat lite mer och Ekolådan faller mig i smaken. Jag gillar att man kan beställa andra varor samtidigt (ris, pasta, bröd etc.). Och att de levererar hem till dörren utan extra avgifter - allt är inbakat i lådpriset.

Mossagården verkar jättebra också, men jag orkar inte ta mig in till stan varje/varannan vecka för att hämta lådan. Då kan jag ju lika gärna åka till en butik som säljer ekologiska grönsaker.

Svar på tråden Abonnera på grönsakslåda?!