• Anonym (Precis som killar gör)

Varför lägger inte tjejer mobil och plånbok i fickan?

Istället för att bära sakerna i handen, vilket ser dumt ut.

• Svar på tråden Varför lägger inte tjejer mobil och plånbok i fickan?
  • Anonym (förstår inte)

Varför lägger man sakerna i fickan och inte i en väska? Nu har jag i princip bara klänningar så har ju inte fickor. Men det ser vanskligt ut att ha t ex mobil eller plånbok i bakfickan som många har, man kan ju råka sätta sig på mobilen eller på annat sätt slå i, eller så kanske nån snor plånboken.

• Anonym (Annelie)
    Anonym (Precis som killar gör) skrev 2018-08-24 19:27:18 följande:

Vilket stort världsproblem du har
  • Anonym (is)
    Anonym (Precis som killar gör) skrev 2018-08-24 19:27:18 följande:

dem flesta tjejer har väl väskor eller va försöker du påstå
  • Anonym (Majsan)
    PH76 skrev 2018-08-25 17:52:15 följande:
    Fair enough, jag har en liknande men i läder. Kallar det dock för korthållare.

Funktionen är precis som en plånbok, därav kallar jag det, men visst den håller ju bara kort, så man skulle väl också kunna säga att jag inte har någon plånbok utan en korthållare. Å andra sidan säger många att de vill att mobilen ska bli en plånbok också, med det menar de att korten ska försvinna och ersättas med appar i mobilen som vi betalar med. Vi är väl på god väg. Varenda människa har väl swish idag.
  • Anonym (Majsan)
    Anonym (Majsan) skrev 2018-08-26 06:38:59 följande:
    Funktionen är precis som en plånbok, därav kallar jag det, men visst den håller ju bara kort, så man skulle väl också kunna säga att jag inte har någon plånbok utan en korthållare. Å andra sidan säger många att de vill att mobilen ska bli en plånbok också, med det menar de att korten ska försvinna och ersättas med appar i mobilen som vi betalar med. Vi är väl på god väg. Varenda människa har väl swish idag.

OT Jag började fundera på om jag använder ordet plånbok felaktigt och det kanske jag gör. Men enligt wiki betyder det: "En plånbok är en mindre, platt väska eller fodral vars huvudsakliga syfte är att förvara pengar, identitetshandlingar, kreditkort och liknande mindre föremål." Så jag tycker ändå jag använder det rätt. Jag använder i stort sätt aldrig sedlar eller mynt (använder mynt i skåp på lekland och badet och så men annars aldrig). Tillgången till mina pengar har jag via mina kort och även i viss mån via min mobil där jag snabbt kan föra över pengar till vissa konton kopplade till vissa kort samt att jag har swish i mobilen. Mig skulle det inte förvåna om det kommer en "plånboks"-app i mobilen som gör att jag inte behöver några kort längre, varken bankkort eller id-kort. Då kommer jag säga att jag har min plånbok i mobilen.
  • Ess

Jag köper ofta killkläder med bra fickor, så jag brukar ha mina grejer i fickorna.

• Ess

Jag köper ofta killkläder med bra fickor, så jag brukar ha mina grejer i fickorna.

• Ess

• Anonym (fickorna är bra)
    Anonym (H) skrev 2018-08-24 19:31:39 följande:

Jag har tighta jeans och på såna byxor är fickorna så löjligt små att varken en plånbok eller en mobil får plats. Jag har en iPhone 6 och den sticker upp så mycket när den är i fickan att den ramlar ur om man tar ett steg eller så gräver den in sig i höftbenet när man sitter ner. Så ja, det blir att bära i handen eller ha i en väska,

Ok, då till den andra frågan, varför skaffar du dig inte byxor som har större fickor? Jag har det och får plats med både mobil och plånbok i samma ficka.
  • Nimzay

Ts: "Jag har fickor på mina kläder, därför har alla andra helt klart också fickor på sina kläder"  "=)"

Svar på tråden Varför lägger inte tjejer mobil och plånbok i fickan?