• Anonym (Precis som killar gör)

Varför lägger inte tjejer mobil och plånbok i fickan?

Istället för att bära sakerna i handen, vilket ser dumt ut.

• Svar på tråden Varför lägger inte tjejer mobil och plånbok i fickan?
  • Mongoliet

Därför att det tar bort smal-looken.

• Anonym (Två orsaker)

Finns för mig två orsaker: 1) Dambyxor/klänningar/kjolar saknar ofta fickor

2) De som har fickor, typ jeans, är så tajta att mobil och plånbok inte går ner i fickorna.

• Anonym (H)

Jag har tighta jeans och på såna byxor är fickorna så löjligt små att varken en plånbok eller en mobil får plats. Jag har en iPhone 6 och den sticker upp så mycket när den är i fickan att den ramlar ur om man tar ett steg eller så gräver den in sig i höftbenet när man sitter ner. Så ja, det blir att bära i handen eller ha i en väska,

• Anonym (tillägg)
    Anonym (Två orsaker) skrev 2018-08-24 19:29:45 följande:

Finns för mig två orsaker: 1) Dambyxor/klänningar/kjolar saknar ofta fickor

2) De som har fickor, typ jeans, är så tajta att mobil och plånbok inte går ner i fickorna.

Dessutom, de byxor de faktiskt får plats i ramlar de också ur (så länge man inte står helt stilla).
  • Aniiee

Som sagt var, tjejlkläder har ju inga fungerande fickor.

En av orsakerna till att jag köper mer killkläder....

Because Scandinavians are magical geniuses when it comes to learning English.
  • Anonym (Cilla)

För att det är ett hästjobb att hitta en tillräckligt liten mobil och byxor med tillräckligt stora fickor för att det ska funka. Damkläder är inte gjorda för att vara praktiska.

• Anonym (o)
    Anonym (Precis som killar gör) skrev 2018-08-24 19:27:18 följande:

Istället för att bära sakerna i handen, vilket ser dumt ut.

Ser mer dumt ut att gå med stora knöliga fullproppade fickor som många män gör.
  • Anonym (Kvinna)

Som samtliga säger, fickorna är för små och om de otroligt nog inte skulle vara för små är de fortfarande inte tillräckligt för att förvara telefonen säkert. Att ha telefon eller plånbok i bakfickan ser fruktansvärt konstigt ut och förstör dessutom formen på fickan. Den blir uttöjd och slapp när ingenting finns i.

• MalinMalin

Detta har irriterat mig så många gånger. Hur kvinnokläder är utformade alltså. Funktion finns inte med alls utan allt handlar om estetik. Således är kvinnokläder samt även flickkläder oftast designade i ljusa känsliga färger. I ömma tyger. Det ska vara figurformat vilket gör att det blir svårt att ta ut rörelserna i kläderna. Fickor existerar sällan. Om de finns är de små och håller knappt en nyckel. Det ska vara låg midja på byxorna så man kan knappt sitta ner utan att visa rumpan samt att magen blir huggen itu av linningen därfram. Tack gode gud för att det blev populärt med hög midja för ett par år sedan.

Samma med skor. Det ska vara smala tunna remmar, höga klackar etc.

Jag vill inte ha handväska! Jag vill ha fickor!

Svar på tråden Varför lägger inte tjejer mobil och plånbok i fickan?