Inlägg från: Videung7634 |Visa alla inlägg
  • Videung7634

Extraslag

Säkert helt ofarliga extraslag. Vanligt att yngre vältränade har mer av den varan. Supraventrikulär takykardi som någon ovan skrev är en jämn och ej oregelbunden hjärtrytm. Det går betydligt fortare en att ha ett och annat extraslag, ofta ofarligt även det.

Hur gammal är du ts? Har du haft symtom förutom obehagskänsla? Ekg behöver inte alls vara svårt att läsa för allmänläkare, beror på hur intresserad denne är.

• Videung7634
    Anonym (S) skrev 2018-08-25 22:01:07 följande:

Tack för alla svar! Jag är 37 år och har haft det här till och från men inte så här länge som nu.

Kan kännas som om jag tappar andan ibland och att det snurrar till i huvudet när det händer.

Jag har köpt och börjat tagit

Magnesium men känner ingen skillnad ännu.

Det kan vara något så ofarligt som ångest, det brukar kännas som ett kort tryck/hugg i bröstet och att man tappar andan samtidigt. Hur länge håller obehaget i sig? Korta besvär brukar indikera ofarlighet men håller det i sig minuter och uppåt med tryck i bröstet är risken större för annat t ex supraventrikulär takykardi (AVNRT) men det håller i sig konstant tills det släpper.
  • Videung7634
    Anonym (S) skrev 2018-08-26 11:30:18 följande:

Det snurrar bara till kanske 2 sekunder och just när extraslagen kommer så känns det som om jag tappar andan, inte hela tiden men i bland.

Kan det finnas ångest eller stresskomponent? Låter verkligen som det och inte alls som något fel på hjärtat.
Svar på tråden Extraslag