Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

Extraslag

Jag har sedan två månader tillbaka extraslag på hjärtat. Jag har vart till hc där EKG togs och läkaren lyssnade på hjärtat, allt var bra. Han skickade även remiss på 24 timmars EKG som skall göras om en månad.

Jag var även till läkaren för kanske två år sedan då jag hade samma problem, läkaren tog då EKG och fick med en massa extraslag. När vi satt i runnet sa hon att -ja det här är ofarliga extraslag tack och hej typ.

Är inte ett ekg svårt att läsa för en vanlig allmän läkare? Kan dom utläsa detta korrekt? Någon som kan lugna mig?

• Svar på tråden Extraslag
  • Anonym (S)

Tack för svar ????

• Anonym (S)

Tack för alla svar! Jag är 37 år och har haft det här till och från men inte så här länge som nu.

Kan kännas som om jag tappar andan ibland och att det snurrar till i huvudet när det händer.

Jag har köpt och börjat tagit

Magnesium men känner ingen skillnad ännu.

• Anonym (S)

Det snurrar bara till kanske 2 sekunder och just när extraslagen kommer så känns det som om jag tappar andan, inte hela tiden men i bland.

• Anonym (S)

Tack för era lugnande svar, jag har det rätt så jobbigt just nu i livet mår inte så bra och är stressad med ångest. Men det här har även kommit i perioder då jag mått bra.

Svar på tråden Extraslag