• Anonym (:))

    Era erfarenheter från Eskilstuna Sjukhus förlossningsavdelning

    Hej! Jag är lite kluven om vart jag vill föda någonstans, det blir med största sannolikhet Södertälje sjukhus eller Eskilstuna sjukhus. Jag har hört en hel del negativt om Eskilstuna sjukhus på förlossningen men jag väljer att inte lyssna på rykten utan vill höra personliga erfarenheter.

    Så om just du har fött på Eskilstuna, vill du berätta om din förlossning och om dina upplevelse och känslor?

    Tack på förhand, har du inga svar till mig så putta gärna upp tråden som hjälp. Tack! 

  • Svar på tråden Era erfarenheter från Eskilstuna Sjukhus förlossningsavdelning
  • linb01

    Hej! Jag födde i Eskilstuna och är supernöjd med förlossningen. De lyssnade på mina önskemål, var professionella och allt gick väldigt smidigt. BB-vistelsen var däremot sådär. Kände mig lite bortglömd (antar att de hade mycket att göra).

  • Anonym (Lina)

    Hej jag har fött 3 barn på Eskilstunas sjukhus.

    Barn nr 1 tog väldigt lång tid (72tim) så de hann bli en del byten på personal dom flesta var trevliga men fanns 2st riktiga tjut kärringar som va riktigt taskiga. Sonen var även sjuk när han kom så det var perfekt att dom har barn avdelningen där . Där kände jag mig väldigt väl bemöt. Överlag var det väl en okej förlossning. Men något gick snett när jag väl var hemma 4 dagar senare så öppnades min livmoder igen och höll på att förlösa.

    Förlossning=okej/halv dålig

    Barn nr 2 hade jag rätt mycket rädsla för pga barn nr 1. Jag blev inte alls lyssnad på trots att jag hade gått hos aurora innan osv, och jag gapade för fulla muggar om att ungen var på väg trots att mina värkar inte alls va som dom skulle . Jag blev liggandes 1 timme i mottagning rummet och ingen tog mig på allvar. När det väl kom in någon konstaterades det att trots väldigt oregelbundet värk arbete så var jag öppen 10 cm och skulle föda . Kläderna klipptes upp o allt vart panik artat istället . Förlossningen tog 25min efter det. 2an föddes även med ansiktsbjudning och var med sjukt därav plus i kanten med barnavdelning.

    Förlossning = HEMSK

    bemötandet efteråt = väldigt bra ändå dom märkte hur mycket som gått fel och pratade och förklarade väldigt mycket och gick igenom allt noggrant.

    Det tog några år(7år) innan jag kom över allt och vågade mig på 3an.

    3.an. skulle sättas igång men blev hemskickad 4 dagar på raken då det var fullt . Det upplevde jag som extremt jobbigt och min förlossnings rädsla kom krypandes rätt fort. Tillslut var det dags .

    Min kropp reagera inte alls som vanligt och det var mycket som inte gick som det skulle. Jag kände mig även lyssnad på och dom upptäckte snart nog att min kropp lever sitt egna liv. Förlossningen tog 24tim och var absolut den bästa av dom. Däremot så tyckte jag inte alls om bemötandet efteråt. Det var liksom här varse God här har du ditt barn se till att amma och håll koll på han.- Du har fött barn förr o vet hur det går till.

    Absolut jag hade fått barn men för 7år sedan och jag hade iaf glömt och förträngt en hel del, kom inte alls ihåg med amning osv .

    Det pratas om en 4a och det kommer även bli Eskilstuna där med, då jag känner mig säker med att dom har barnavdelningen. :)

  • Anonym (:))

    Tack för att ni ville dela med er! :) 

  • Pinkdemon1984

    Jag har fått 2 barn på mse och jag är väldigt nöjd med båda gångerna. Fick ett bra bemötande, trevlig personal som lyssnade till mina önskemål och behov.

    Kommer föda även tredje där.

  • Anonym (:))
    Pinkdemon1984 skrev 2018-08-28 08:55:00 följande:

    Jag har fått 2 barn på mse och jag är väldigt nöjd med båda gångerna. Fick ett bra bemötande, trevlig personal som lyssnade till mina önskemål och behov.

    Kommer föda även tredje där.


    Tack! 
Svar på tråden Era erfarenheter från Eskilstuna Sjukhus förlossningsavdelning