• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du röstat?
  • qfnafnjf
    Anonym (Historiker) skrev 2018-08-31 22:44:08 följande:
    Men hjälper inte det så ska vi gå ut och demonstrera och till slut agera. Det är något svenskar är dåliga på jämfört med andra folk. Vi är helt enkelt lata!
    När jag agerar införskaffar jag heltäckande riddarrustning och blanksvärd. Ska något dräpas skall det ske i envig.

    En politikers eller myndighets rustning av byråkrati står sig slätt emot det.

    "Jag är svärdet i mörkret, jag är väktaren på muren. Jag är elden som brinner i kylan, ljuset som kommer med gryningen, hornet som väcker dem som sover, skölden som skyddar människornas riken."
  • viseversa
    Anonym (Tryffelpastej) skrev 2018-08-30 16:39:43 följande:
    Väntar till valdagen, kommer rösta SD då.
    som att slå dig själv i ansiktet mao eftersom du är vad jag antar kvinna. 
  • Anonym (Idioti)
    Anonym (Historiker) skrev 2018-08-31 22:44:08 följande:

    Jag håller med. Många politiker är korrupta narcissister med för mycket "makt" (den egentliga makten sitter stora ekonomiska intressen på- inte politiker).

    Jag kan bli lite irriterad på att människor inte genomskådar vad som sker. Men det krävs träning och viss analytisk förmåga.

    Tycker att politiken idag har närmat sig 1700-talets politik med stridigheter mellan de olika stånden, inte minst hattar och mössor. På den tiden var politiken i Sverige en katastrof och jag tycker att det börjar dyka upp många gemensamma drag i dagens. På den tiden blev det vilda protester. Idag sitter man och beklagar sig hemma i soffan eller på sociala medier i bästa fall (i tron om att någon ska läsa och agera).

    Vi ska använda våra röster för att säga vår sak. Men hjälper inte det så ska vi gå ut och demonstrera och till slut agera. Det är något svenskar är dåliga på jämfört med andra folk. Vi är helt enkelt lata!


    Ja men nu för tiden ljuger politiker om olika förslag som dom har för att locka väljare men sen när valet väl är slut och de fått sina röster så skiter dom fulldtåndigt i det dom lovat och förslagen och kör på som vanligt. Socialdemokraterna och moderaterna har lurat svenska folket till fördärv. Nu räcker det med en regering ledd av dom. Jag tycker att det nu är dags för något småparti som aldrig haft makten att ta över styret och ge dom en chans och visa vad dom går för , S och M har spelat sina kort för länge sen, ut med dom och de kan ta din manipulation med sig ur riksdagen!
  • Anonym (Idioti)
    Anonym (Idioti) skrev 2018-09-01 08:45:45 följande:

    Ja men nu för tiden ljuger politiker om olika förslag som dom har för att locka väljare men sen när valet väl är slut och de fått sina röster så skiter dom fulldtåndigt i det dom lovat och förslagen och kör på som vanligt. Socialdemokraterna och moderaterna har lurat svenska folket till fördärv. Nu räcker det med en regering ledd av dom. Jag tycker att det nu är dags för något småparti som aldrig haft makten att ta över styret och ge dom en chans och visa vad dom går för , S och M har spelat sina kort för länge sen, ut med dom och de kan ta din manipulation med sig ur riksdagen!


    Ta sin manipulation med sig ut ur riksdagen *
  • Nimzay
    viseversa skrev 2018-09-01 07:29:39 följande:
    som att slå dig själv i ansiktet mao eftersom du är vad jag antar kvinna. 
    Än sen? Att ge sig själv en liten lätt smäll i ansiktet är ju alltid bättre än att typ gruppvåldta sig själv...
  • Anonym (Tryffelpastej)
    viseversa skrev 2018-09-01 07:29:39 följande:
    som att slå dig själv i ansiktet mao eftersom du är vad jag antar kvinna. 
    Jag röstar på vad jag vill så röstar du på vad du vill.
  • Anonym (mor)

    Jag röstade två minuter efter att "vallokalen" öppnade första dagen man kunde förtidsrösta. Det var på Kulturmagasinet här i Sundsvall. De öppnade 10.00 och 10.02 stod jag i båset och la in mina SD-röster i kuverten. SOM jag längtat. Ett antiklimax verkligen men ändå.....................

  • Anonym (mor)
    Anonym (Tryffelpastej) skrev 2018-09-01 09:06:25 följande:
    Jag röstar på vad jag vill så röstar du på vad du vill.
    Det är det SUPERFINA med vår demokrati Man går bakom skynket i valbåset och inte en KOTTE kan lägga sig i vad man röstar på. Förr i tiden (rätt nyligen faktiskt) så diskuterade man inte med kreti och pleti om vad man röstar på utan man talade om neutrala saker. Jag har levt ihop med män i decennier utan att ha den minsta susning om vad de röstar på.
Svar på tråden Har du röstat?