• Anonym (Ts)

Sjuksköterska tjänar 70000 kr/mån!!!???

Idag berättade min kollega att den ssk vi haft inhyrd på vår arbetsplats i fem månader tjänar 70 000 kr/mån!! Hur f-n är det möjligt!!!!?????

• Svar på tråden Sjuksköterska tjänar 70000 kr/mån!!!???
  • Anonym (Ojj)

Låter helt otroligt :O. Kan inte mycket om yrket i sig men kan det vara så att personen har något annan utbildning i grunden? Typ läkare eller något?

• Anonym (G)
    Anonym (Ojj) skrev 2018-08-30 17:04:42 följande:
    Låter helt otroligt :O. Kan inte mycket om yrket i sig men kan det vara så att personen har något annan utbildning i grunden? Typ läkare eller något?
    Håller med
  • Kjell2
    Anonym (Ts) skrev 2018-08-30 17:02:31 följande:

Idag berättade min kollega att den ssk vi haft inhyrd på vår arbetsplats i fem månader tjänar 70 000 kr/mån!! Hur f-n är det möjligt!!!!?????

Många frågor dyker upp kring dessa siffror, är det bruttolån eller vad företaget fakturerar, är det för en heltid eller inklusive ob, traktamente, övertid, semesterersättning.
  • Kjell2
    Kjell2 skrev 2018-08-30 17:09:02 följande:
    Många frågor dyker upp kring dessa siffror, är det bruttolån eller vad företaget fakturerar, är det för en heltid eller inklusive ob, traktamente, övertid, semesterersättning.
    bruttolön ska det stå, inte bruttolån
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Ojj) skrev 2018-08-30 17:04:42 följande:

Verkligen inte läkare. Vet inte om hon har någon annan utbildning men hon är anställd som vanlig ssk och gör samma ordinära arbete som en vanlig ssk gör. Minus allt tradigt som kvalitetsarbete osv. Ärligt talat har hon mest suttit på sin röv vid datorn.
  • Woopsie

Hon tjänar nog inte så mkt, men bemanningsföretaget hon är anställd på fakturerar säkert den summan.

• Anonym (Ts)
    Kjell2 skrev 2018-08-30 17:09:02 följande:

Det är hennes bruttolön för heltid. Dagarbete, inget ob eller traktamente.
  • Anonym (Ts)
    Woopsie skrev 2018-08-30 17:14:19 följande:

Hon tjänar nog inte så mkt, men bemanningsföretaget hon är anställd på fakturerar säkert den summan.

Jo det gör hon, det sa hon själv. Vad de fakturerar vågar jag inte tänka på.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Ts) skrev 2018-08-30 17:15:50 följande:

Det är hennes bruttolön för heltid. Dagarbete, inget ob eller traktamente.

Och du är säker på att det inte är vad bemanningsföretaget fakturerar för henne?
  • Kjell2
    Anonym (Ts) skrev 2018-08-30 17:16:55 följande:
    Jo det gör hon, det sa hon själv. Vad de fakturerar vågar jag inte tänka på.
    Ok - ingen veriferad uppgift alltså. Kan vara någon form av halvhittepå. 
Svar på tråden Sjuksköterska tjänar 70000 kr/mån!!!???