• Katten22

    Skaffa barn tidigt i relation

    Jag har precis träffat en kille, vi trivs jätte bra ihop. Vi har dejtat i ca 3 månader men pratat med varandra utan att träffas i ca 3 år. När vi äntligen tog tag i att ses funkade vi hur bra som helst. För ca 2 veckor sedan bestämde vi att vi officiellt skulle va tillsammans. Han är 32 o jag 27. Redan tidigt började han prata om att funkar vi ihop vill han gärna skaffa barn tidigt. Så när vi väl blivit ihop började han prata om att börja försöka snart o kolla på boende ihop. Grejen är att trots denna lilla tid så är jag öndå sugen på en framtid med honom. Pga tidigare erfarenheter har jag sjukt svårt att lita på folk. Trots han sagt han vill vi ska skaffa barn, jag skrev till honom (lurade) att jag nu slutat med p piller o han blev jätte glad över det så har jag så sjukt svårt att öite på det han säger. Jag tror att han bara lutar mig. Men så dum är han väl inte, att man bara lurar nån att sluta med p-piller, för det ställer ju till det för honom med om jag blir gravid.

    Någon annan som har erfarenhet av att skaffa barn tidigt? En annan grej är att jag för många år sedan var hos ett medium o detta stämmer så in på detta. Att min framtida man skull va precis som han plus att jag vid 27 år skulle bli gravid o att det skulle gå fort när jag väl träffat min framtida kille, då tycker han atg man lila hörnan kan köra på direkten. Någon som har erfarenhet av medium o hje mycket det stämmer? X)

  • Svar på tråden Skaffa barn tidigt i relation
  • EnBlivandeWestring

    Jag och sambon hann bara vara tillsammans 1.5 månad innan vi plussade (planerat). Det har gått hur bra som helst. Träffades första gången 27/6-16, blev tillsammans 14/8-16, plussade 5/9-16 och sonen föddes 16/6-17 :D


    Kärlek till er
  • Gryntroll

    Varför lurade du honom att du slutat med p-piller? 
    Att du gör så mot den mannen som du känner att du vill leva med tycker jag är märkligt, då baseras ju relationen på en lögn...

    Jag är av meningen att det är bra att ha bott ihop innan man avsiktligt skaffar barn ihop. Att bo ihop gör ju att man lär känna varandra på ett hel annat sätt, och den djupare förståelsen för varandra tror jag är supervärdefull ffa när man sedan hamnar i sömnbrist-perioder, påverkad ekonomi och vardagssysslor som ska skötas.

    Njae, jag skulle säga - avvakta!

  • Katten22

    Heller helt med att jag inte skulle ljuga för honom. Var la mer föe att se hans reaktion o på så sätt se ifall han menade det så jag inte slutade i onödan. O han verkade ju mena det vilket könns skönt!

    Jag hade nog kunnat tänka mig att sluta men att inte aktivt försöka bli gravida utan att jag slutar o på så sätt får kroppen i rätt balans för att sedan när vi flyttat ihop o grejer försöka på riktigt då! Någon som vet hur lång tid det tar för kroppen att återställa sig?

  • Trippelmamma76

    Jag tycker att du ska fråga dig själv varför han har så bråttom? Vill han binda dig till sig? Vad vet du om honom egentligen? Har du objektiva fakta om hans tidigare relationer tex? Jag tycker att det hela ger obehags-vibbar. Inte så kul att fastna i ett förhållande med en kontrollerande eller misshandlande man tex, för att man medvetet skaffar barn omgående.

    Och när det gäller hur fort man kan bli gravid... det kan ju räcka att missa ett enda p-piller om man har otur... jag tycker att du ska ta det lite lugnt och bli sambo en tid först.

  • äldreochklokare

    TS, oavsett vad och hur så är det bäst att vänta tills ni kommit ur det som kallas förälskelsefasen, googla och läs på. 

  • Richard1986
    äldreochklokare skrev 2018-08-31 15:15:38 följande:

    TS, oavsett vad och hur så är det bäst att vänta tills ni kommit ur det som kallas förälskelsefasen, googla och läs på. 


    Håller med. Första månaderna, ibland året, brukar vara helt underbart. Sen sätter verkligheten in. Då kan det fortfarande vara bra eller så upptäcker man att det inte var så bra.....
  • Jw83

    Du har ju inte alls svårt att lita på folk. Du är ju till och med så godtrogen att du funderar på att skaffa barn med någon du knappt känner.

    Det sunda vore att leva ihop med honom några år, gå förbi nyförälskelsen och SEN fundera på om han duger som pappa till dina framtida barn.

  • Mammalundgren

    Jag får inte ihop det här. Du skriver att du har sjukt svårt att lita på folk. Vem har sagt det? Vem jämför du dig med? Du verkar ha sjukligt lätt att lita på folk! Du lyssnar och tror på medium!? Och du planerar att skaffa barn med någon du faktiskt inte känner? Det är inte bara godtroget, det är oansvarigt! Bryr du dig inte alls om vilken pappa barnet får?

    Släpp idén om att du har svårt att lita på folk. Du borde däremot sätta upp lite högre murar, inte kasta ditt liv famnen på alla ( varken medium eller killar) du träffar. Det handlar om ett oskyldigt barns framtid. Var lite mer selektiv i valet av pappa. Bara för att han vill knulla dig utan skydd så betyder det inte att han blir en bra pappa.

Svar på tråden Skaffa barn tidigt i relation