Inlägg från: Aurora Borrealis |Visa alla inlägg
  • Aurora Borrealis

Min partner förminskar min sorg

Beklagar verkligen din sorg! Jag är också i sorg. Det är väldigt viktigt att sörja ut på riktigt, möta känslorna utan att fly och utan att trycka ner dem. Sorgen går i vågor. Gråt ut! Lyssna t ex på ledsna låtar för att ordentligt gråta ut på kvällen så kan det kännas som att stenen i bröstet har lättat efteråt. Räkna med att sörja i ett halvår i alla fall. Inse att det är normalt att vara tröttare nu efter att en närstående gått bort. Det blir lättare om man möter känslorna och släpper ut dem. Till din man tycker jag att du gott kan berätta tydligt att du vill sörja. Han ska inte säga till dig vad du ska göra, helt enkelt. Du ska göra det som läker ditt hjärta! Styrkekramar!

• Aurora Borrealis

PS. Det kan vara en hjälp att gå in på olika sidor på nätet där man kan läsa om sorgarbetet och hur kroppen kan reagera. På cancerfonden.se står mycket om hur man kan må och känna efter att man har förlorat någon nära. Där kan också din kille läsa anhörigsinformation som vänder sig till de som har en sörjande nära. Det finns ingen som "går vidare" någon vecka efter ett dödsfall.

Svar på tråden Min partner förminskar min sorg