Inlägg från: Anonym (ylva) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ylva)

Med SD, inget FL!

jrockyracoon skrev 2018-09-02 18:20:54 följande:
    Vore det så att det fanns en internationell kommunismvåg som vänsterpartiet tog del av, och influerades av, skulle jag säkert oroa mig över en sådan risk.

Just nu känns det tvärtom som om vänsterpartiet är ett av de fåtal partier som har lyckats stå emot den nationalistiska stormen och behålla sitt sunda förnuft.

Det är en väldigt stor skillnad mellan ett vänsterparti med kommunistiska rötter men som har utvecklats i en demokratisk riktning och propagerar för jämlikhet, bra miljö, hbtq-frågor och andra moderna och viktiga frågor - jämfört med ett sunkigt SD-parti med kriminella riksdagsledamöter och populistisk politik där de vill dra ner på utbildning, ta steg tillbaka i jämlikhet och hbtq, framför censureringsidéer om media och är i ständig kontakt med de andra ännu galnare nationalistiska partierna i Europa. 
    Hbtq?
    Vem bryr sig?
    Vem?
  • Anonym (ylva)
    jrockyracoon skrev 2018-09-02 18:39:53 följande:
    Skämtar du? Känner du inte någon homosexuell? Jag känner flera. De jag känner är väldigt trevliga människor. Varför skulle jag rösta på ett parti som skulle försämra det för dem? Vi lever ju på 2000-talet, inte på 1500-talet. Det måste vara okej att vara homosexuell i dagens samhälle, det är därför hbtq-rörelsen är så viktig. 

Om din son/dotter/blivande son/blivande dotter skulle visa sig vara homosexuell. Skulle du då tycka att det var toppen om han utsattes för diskriminering, hat eller fördomar från andra?
    Nej, jag skämtar inte.
    Nej, jag känner ingen homosexuell såvitt jag vet. Jag har gjort det en gång i tiden däremot. Men det var då det.

SD försämrar inget för dessa människor. SD gör vad som är rätt. Homos ska inte ha barn, två personer av samma kön kan inte få gemensamma barn. Och det är helt rätt. 

SD vill inte förbjuda homosexuella eller vägra dem att leva i äktenskap. Det där med äktenskap tycker jag är fel, då äktenskapet är för man och kvinna enligt bibeln. 
    Må vara att de får "gifta  sig" borgerligt. Om det nu ska vara så nödvändigt.

Mina barn är inte homosexuella så jag har inte behövt ta ställning i den specifika frågan. Som tur är.
  • Anonym (ylva)
    jrockyracoon skrev 2018-09-02 20:34:24 följande:

Synd att du inte känner några homosexuella - det skulle kanske påverka din inställning...

Jo, SD kommer försämra för hbtq-personer. Titta exempelvis här:

www.metro.se/artikel/rfsl-i-ny-rapport-sd-har-s%C3%A4mst-hbtq-politik

Och det är bara åsikter som de står öppet för. Troligen är deras officiella bild en sak och deras inofficiella en helt annan.

Homosexuella och andra inom hbtq är utsatta personer. Det är just därför som det är extra viktigt att man stödjer dem i deras kamp om att kunna vara precis den de vill, utan att behöva skämmas eller bli slagna när de går på stan, etc...

SD är ett nationalistiskt parti, och i enlighet med det behandlar de homosexuella illa. Precis som nazisterna gjorde, eller deras systerpartier i många andra länder.

Jo, det är nödvändigt att de homosexuella får gifta sig och leva sitt liv utan risk för att bli trakasserade av andra. Nu är dina barn inte homosexuella (vad du vet) men du kan säkert ändå tänka dig in i hur det skulle vara om dina barn blev misshandlade av någon bara för att de var homosexuella, eller att de blev förvägrade ett bra liv.

När det gäller barnafödande så är jag ganska säker på att homosexuella generellt sett är bättre föräldrar än heterosexuella, och det gör att jag inte ser problemet med att de skaffar barn. 

Jag håller inte med som du nog förstår.

Inte heller klickar jag på metros länkar, det de skriver ger jag inte mycket för.

Att mina söner inte är bögar är det ingen tvivel om. Tack och lov.

Nu får jag säga godnatt, tidig morgon väntar.
  • Anonym (ylva)
    Anonym (Fed up) skrev 2018-09-03 06:14:51 följande:

Håller med dig ts, är så jävla trött på enkelspåriga IDIOTER som röstar på SD. Samma puckon som röstar på Trump. Säger ju en hel del att den enda anledningen till att dom dras till SD är att dom inte har klass eller står för anständighet. Fattar nu vad som menas med trasproletariatet, det är idag inte fråga om en ekonomisk klass utan om en (icke)-intellektuell.

Och du har rätt, exakt det du skriver är vad som skulle hända.

Du och ts har förväxlat SD med NMR.
  • Anonym (ylva)
    Anonym (Fed up) skrev 2018-09-03 11:15:48 följande:
    Nej nu har ni lekt färdigt obildade troll, så förbannat trött på att tassa på tå för offerkoftorna i SD som behandlar alla meningsmotståndare som skit på nätet och spammar varenda forum för att se ut som en majoritet, som kallar Moderater för vänsterliberala, som påstår att Jimmie Åkesson ?vann? debatten mot Carl Bildt när Carl Bildt var saklig och respektfull, vänlig och vuxen och Åkesson fruktansvärt oförskämd, dåligt påläst, oinsatt i ämnet och bara försökte dra personangrepp och provocera som en jävla tonåring utan föräldrar som hållt efter honom.

Det räcker nu. NMR är precis vad ni beter er som, börjar tro att det inte är nån skillnad mer och att SD bara är den officiella fasaden.

Tvi.
    Kram på dig, jag tror du behöver det. {#emotions_dlg.flower}
    Och sedan tar du ett riktigt djupt andetag, håller andan i tio sekunder och andas långsamt ut.

Känns det bättre nu?
  • Anonym (ylva)

Alltså, det där med att lägga ner P3 är Jimmies personliga åsikt. Inget som SD står för. Men som vanligt utnyttjas allt som sagts och inte sagt, det klipps och klistras. Allt för att svärta ner SD.

Och vem tror ni vinner på det?
    Jo, SD!

Man skulle kanske tacka SVT för det sista utspelet de gjorde? Haha, nog genererade det röster till oss alltid! Tungan ute

Svar på tråden Med SD, inget FL!