Inlägg från: Anonym (963) |Visa alla inlägg
  • Anonym (963)

Med SD, inget FL!

Anonym (Fe) skrev 2018-09-02 09:33:58 följande:

Haha precis, ett lika "troligt" scenario är ju om V vinner, då kommer Sjöstedt odla diktatormustasch och inrätta arbetsläger.

Vinner C kommer vi alla tvinga köra traktorer och flytta ut på landsbygden.

Eller så kommer inget drastiskt att hända alls, utan det är bara hysterisk skrämselpropaganda från folk som inte har någon koll.

Men jag antar att Familjelivs egna Baghdad-Bob snart kommer och håller med i vanföreställningarna.

Precis vad jag tänkte skriva.

Pot
    Min
    Stalin
    Sjöstedt
    Ceausescu
    Mao

Det klingar fint
  • Anonym (963)
    jrockyracoon skrev 2018-09-02 18:20:54 följande:
    Vore det så att det fanns en internationell kommunismvåg som vänsterpartiet tog del av, och influerades av, skulle jag säkert oroa mig över en sådan risk.

Just nu känns det tvärtom som om vänsterpartiet är ett av de fåtal partier som har lyckats stå emot den nationalistiska stormen och behålla sitt sunda förnuft.

Det är en väldigt stor skillnad mellan ett vänsterparti med kommunistiska rötter men som har utvecklats i en demokratisk riktning och propagerar för jämlikhet, bra miljö, hbtq-frågor och andra moderna och viktiga frågor - jämfört med ett sunkigt SD-parti med kriminella riksdagsledamöter och populistisk politik där de vill dra ner på utbildning, ta steg tillbaka i jämlikhet och hbtq, framför censureringsidéer om media och är i ständig kontakt med de andra ännu galnare nationalistiska partierna i Europa. 
    V har ju inte klippt banden med Kuba, så du kanske ska vara orolig ändå.
    Hade gärna velat se ett klipp där Sjöstedt förkastar kommunismen.
  • Anonym (963)
    jrockyracoon skrev 2018-09-02 18:42:04 följande:
    Han har slutat kalla sig för kommunist för länge sedan. Här är en artikel från aftonbladet när han fördömer dåd som gjorts i kommunismens namn.

www.aftonbladet.se/debatt/a/rLn6wA/jag-gjorde-upp-med-kommunismen
    Dåd, ja, men inte ideologin. Det är ju som att vara nazist, men fördöma sånt hitler gjorde.

Här är en annan artikel. 
    www.aftonbladet.se/debatt/a/9mdaVp/ar-kubas-diktatur-okej-igen-jonas-sjostedt

Klart han slutat kalla sig kommunist. Det skulle han ju förlora röster på.
Svar på tråden Med SD, inget FL!