Inlägg från: Anonym (Haha) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Haha)

Med SD, inget FL!

När man inte kan demonisera vad SD står för/vill/gör nu och istället måste hitta på fantasivärldar om helt andra saker och tillskriva dessa till framtida SD borde det kanske få en att ifrågasätta sig själv. Om man vore en resonlig logisk människa i den verkliga världen dvs.

• Anonym (Haha)
    jrockyracoon skrev 2018-09-02 20:51:29 följande:
    Jag gissar att jag har läst mer logik på universitetet än vad du har - 10 poäng matematisk logik, 10 poäng datalogik, samt att jag har handlett kurser i datalogik under ett antal år.

Du menar att jag bygger upp fantasivärldar? På vilket sätt är det en fantasivärld att undersöka SD:s systerpartier och utifrån dessa dra lite slutsatser.

Men du, förklara gärna varför likheterna mellan SD och andra nationalistiska partier är så slående. Varför gillar inte SD satsningar på lärare i skolan, t.ex. Det borde ju vara ett givet kort för ett populistiskt parti att prata om. Eller varför stödjer de inte hbtq-rättigheter?

Hur kommer det sig egentligen att Trump som gastar om "fake news" så fort någon kommer med ett faktum som inte passar honom, och att Jimmie Åkesson också nu gastar om det på samma sätt? Hur kommer det sig att Jimmie Åkesson har gett sig på media (P3) - och varför tror du att han inte kommer utöka det när han kommer till makten?

Du som är så insatt borde inse att SD följer samma mönster som övriga nationalistiska partier i Europa, och när de får ökad makt och samhällsklimatet tillåter, kommer de expandera sin politik ytterligare och införa begränsningar inom de områden de tidigare berörde lite mer försiktigt.
    Haha. "Jag är visst logisk för jag läste matematisk logik på universitetet!". Du kan gå hur många kurser du vill utan att bli en logiskt tänkande vettig människa för den delen. 

Ja du bygger upp fantasivärldar. Allt du skrev om var saker du hittat på själv inget som SD vill/gör/står för. Och ja det är en fantasivärld att ta ett helt annat parti du anser vara likt och tillskriva deras åsikter och handlingar till ett helt annat parti. 

Vad jag inser är att du är en av Sverigedemokraternas bästa valarbetare och det är sorgligt att du inte inser det. Tror du att du seriöst kommer övertyga någon som inte redan hatar SD att bara för att ett parti är höger och vill ha en något mer restriktiv invandringspolitik kommer dessa helt plötsligt utvecklas till Nazityskland och bli boogeymannen om dom får makt? Inte förens du kan förstå och kritisera partiet på ett verklighetsbaserat plan kommer du någonsin komma fram till någon sympatiskt inställd väljare. 
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Fed up) skrev 2018-09-03 11:15:48 följande:
    Nej nu har ni lekt färdigt obildade troll, så förbannat trött på att tassa på tå för offerkoftorna i SD som behandlar alla meningsmotståndare som skit på nätet och spammar varenda forum för att se ut som en majoritet, som kallar Moderater för vänsterliberala, som påstår att Jimmie Åkesson ?vann? debatten mot Carl Bildt när Carl Bildt var saklig och respektfull, vänlig och vuxen och Åkesson fruktansvärt oförskämd, dåligt påläst, oinsatt i ämnet och bara försökte dra personangrepp och provocera som en jävla tonåring utan föräldrar som hållt efter honom.

Det räcker nu. NMR är precis vad ni beter er som, börjar tro att det inte är nån skillnad mer och att SD bara är den officiella fasaden.

Tvi.
    Haha vad bra att du står över sånt då och är en bättre människa.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Right you are!) skrev 2018-09-04 08:52:15 följande:
    Om man inte har ett logiskt tänkande klarar man inte att läsa logik på universitet. Det är verkligen intressant att läsa de märkliga argumenten/svaren från SD:are - för ni bekräftar verkligen bilden man har av er. Om någon som funderar på att rösta SD för att hon eller har är besviken på sitt eget parti läser det ni skriver blir resultatet snarare att personen nyktrar till och bestämmer sig för att INTE rösta SD.
    I am speechless. Verkligen. Finns det så här dumma människor? Tillhör du fåren som tycker Trump är supersmart och logisk för att han är utbildad och drivit företag? 

Som någon som faktiskt varit på gränsen mellan SD och ett annat parti hela valrörelsen jag jag informera dig om att du är din egna värsta fiende för vad du vill åstadkomma. Ryggdunkar från människor som höll med dig innan du ens öppnade munnen är det enda du kommer få. 
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Right you are!) skrev 2018-09-05 08:24:11 följande:

När nazisterna vann makten i Tyskland var det genom ett demokratiskt val. Den nazistiska diktaturen kom inte i ett slag utan skedde gradvis. Folk fattade inte vad som var på gång förrän det var för sent.

Nazisterna förbjöd gradvis olika media, olika partier osv. Under den processen talade de aldrig om att gasa ihjäl judar eller liknande givetvis utan retoriken var att man var tvungen att ta krafttag för att rädda Tyskland osv. Mycket av SD:s retorik känns igen från 30-talet.

Eh.. Har du någonsin läst Mein Kampf eller lyssnat på något av Hitlers tal? Dom försökte inte dölja något. Det handlade inte om några oskyldiga ovetande tyskar som bara röstade på ett parti som ville rädda Tyskland. Dom visste gott och väl vad dom röstade på och partiet skrek stolt ut vad dom trodde på. Retoriken var inte lik SDs skärp dig. 

Det enda det finns delade meningar om är exakt hur mycket av själva systematiska dödandet som folk var medvetna om. 
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Right you are!) skrev 2018-09-05 15:40:15 följande:
    Jag har läst delar av Mein Kampf ja. Det hade garanterat inte alla tyskar gjort när det begav sig. Bilden av Hitler var en liten misslyckad korpral och ingen tog honom på allvar.

SD är väldigt lik sina systerpartier i Europa och det är VÄLDIGT mycket 30-talsvibbar. Att många SD-väljare bortser från detta och missnöjesröstar på SD (missnöje med sitt vanliga parti/missnöje med "etablissemanget") gör bara att de visar hur lika Trumps kärnväljare de är.
    Kan du ge källor till att SD vill och kommer bete sig som Nazityskland och vill segregera, förbjuda, diskriminera och mörda någon etnicitet? Eller gillar du bara att slänga ut saker som 30-tals vibbar för billiga poäng och hoppas att ingen ifrågasätter dig? 
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Right you are!) skrev 2018-09-06 11:35:17 följande:
    Jag har redan skrivit att de är väldigt lika sina systerpartier i Europa, som inskränkt yttrandefriheten och aborträtten mm och som har en väldigt rasistisk retorik.

SD vill kunna ta ifrån människor det svenska medborgarskapet, människor som de anser är illojala. Det kan givetvis användas till att frånta meningsmotståndare medborgarskapet. Finns det risk för detta? Givetvis, om man läser vad SD-sympatisörer skriver i trådar som dessa.

Vad tycker du själv om P3 som Åkesson ville lägga ner?
    Vad tycker du om aborträtten, bör den finnas kvar?
    Vad tycker du tilldelningen av pengar till universiteten, ska dessa villkoras?
    Så du har alltså inga källor, är vad du säger. Och nej helt andra partier kommer aldrig bli bevis för vad SD vill och gör. 
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Right you are!) skrev 2018-09-06 14:07:26 följande:
    Källor: det Åkesson mfl sagt i TV och i tidningar. Du kanske bara sitter i din garderob och tar inte in information utifrån.
    Då får du länka till dessa intervjuer där Åkesson "mfl" sagt att dom vill utveckla Sverige till Nazityskland, förtrycka, förbjuda, segregera, förstöra yttrandefriheten, diskriminera och mörda miljontals oskyldiga människor.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Right you are!) skrev 2018-09-06 14:59:09 följande:

Det var visserligen inte så länge sedan Åkesson sa att man borde kunna ta ifrån människor medborgarskapet och ännu kortare tid sedan han sa att han skulle lägga ner P3, men det är verkligen inte lätt att hitta. Det andra har jag aldrig sagt att Åkesson sagt - inte öppet i alla fall.

Sakerna jag radade upp är just vad ts och du pratat om så jag väntar på länkarna. Det behöver inte vara länkar där någon uttryckligen säger "jag vill" men länkar som bevisar att SD(just sd ingen annan) tror på/vill/kommer utföra dessa.
Svar på tråden Med SD, inget FL!