jrockyracoon skrev 2018-09-02 20:51:29 följande:
Jag gissar att jag har läst mer logik på universitetet än vad du har - 10 poäng matematisk logik, 10 poäng datalogik, samt att jag har handlett kurser i datalogik under ett antal år.
Du menar att jag bygger upp fantasivärldar? På vilket sätt är det en fantasivärld att undersöka SD:s systerpartier och utifrån dessa dra lite slutsatser.
Men du, förklara gärna varför likheterna mellan SD och andra nationalistiska partier är så slående. Varför gillar inte SD satsningar på lärare i skolan, t.ex. Det borde ju vara ett givet kort för ett populistiskt parti att prata om. Eller varför stödjer de inte hbtq-rättigheter?
Hur kommer det sig egentligen att Trump som gastar om "fake news" så fort någon kommer med ett faktum som inte passar honom, och att Jimmie Åkesson också nu gastar om det på samma sätt? Hur kommer det sig att Jimmie Åkesson har gett sig på media (P3) - och varför tror du att han inte kommer utöka det när han kommer till makten?
Du som är så insatt borde inse att SD följer samma mönster som övriga nationalistiska partier i Europa, och när de får ökad makt och samhällsklimatet tillåter, kommer de expandera sin politik ytterligare och införa begränsningar inom de områden de tidigare berörde lite mer försiktigt.
Haha. "Jag är visst logisk för jag läste matematisk logik på universitetet!". Du kan gå hur många kurser du vill utan att bli en logiskt tänkande vettig människa för den delen.
Ja du bygger upp fantasivärldar. Allt du skrev om var saker du hittat på själv inget som SD vill/gör/står för. Och ja det är en fantasivärld att ta ett helt annat parti du anser vara likt och tillskriva deras åsikter och handlingar till ett helt annat parti.
Vad jag inser är att du är en av Sverigedemokraternas bästa valarbetare och det är sorgligt att du inte inser det. Tror du att du seriöst kommer övertyga någon som inte redan hatar SD att bara för att ett parti är höger och vill ha en något mer restriktiv invandringspolitik kommer dessa helt plötsligt utvecklas till Nazityskland och bli boogeymannen om dom får makt? Inte förens du kan förstå och kritisera partiet på ett verklighetsbaserat plan kommer du någonsin komma fram till någon sympatiskt inställd väljare.