Inlägg från: Skrivbordslampa |Visa alla inlägg
  • Skrivbordslampa

Med SD, inget FL!

KlunsSmurfen skrev 2018-09-05 15:45:46 följande:
    "Trådstartaren påstår sig veta förvånansvärt mycket om SD"
    och förväntar sig att man ska ta hans ord som om det skulle vara fakta.

Sam Harris nämnder det som jag påpekat i en annan tråd, Trump är narcissistisk, arrogant och vet inte riktigt vad han håller på med, det är fullt möjligt att vara så även om man är intelligent.
    Trotts att det finns så mycket att kritisera Trump för så har vänstern fullt upp med att måla upp meningsmotståndare som rasister och nazister, vrider och vinklar "fit the narrative". De är narcissistiska, arroganta och vet inte riktigt vad de håller på med.

Jag länkade en video med Tim Pool i en annan tråd, han gjorde ett reportage i Sverige om invandrare, kriminalitet och sexualbrott. Han drog slutsatsen att det är inte så illa som många säger, sanningen ligger någon stans mitt emellan och att konservativa i USA överdriver.

Men det var att gå för långt....
    Ann Törnkvist: Fallskärmsjournalister som Tim Pool är ett demokratiskt problem - Medieormen | Sveriges Radio
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6645842

Och man måste ljuga lite

Tim Pool har lämnat Sverige | SVT Nyheter
    [...]

Skälet till den massiva uppmärksamheten kring Pool  är att hans reportageresa blev av efter att Paul Joseph Watson, redaktör för högerextrema sajten Infowars, lovade donera motsvarande 18.000 kronor till den journalist som vågade åka till Malmö och reda på ?sanningen? om kopplingen mellan migration och kriminalitet i Sverige.

[...]
    www.svt.se/kultur/medier/tim-pool-har-lamnat-sverige

Såg du uppdrag granskning där de slog fast att 85% av alla överfallsvåldtäkter begås av utlandsfödda?

Varför tar du upp Trump i diskussionen? han har inget med den svenska valrörelsen att göra. Du kritiserar just nu SD genom att ta upp något som inte ens har med SD att göra. Trams.
  • Skrivbordslampa
    Anonym (Right you are!) skrev 2018-09-06 11:36:53 följande:
    majoriteten av de som blir våldtagna är utlandsfödda kvinnor. Jag tror att det missade det i UG men det finns att läsa på BRÅ:s hemsida.
    Vad spelar det för roll vem som blir våldtagen? en persons bakgrund gör det faktum att kvinnor våldtas varken bättre eller sämre
Svar på tråden Med SD, inget FL!