Inlägg från: Anonym (Right you are!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Right you are!)

Med SD, inget FL!

När nazisterna vann makten i Tyskland var det genom ett demokratiskt val. Den nazistiska diktaturen kom inte i ett slag utan skedde gradvis. Folk fattade inte vad som var på gång förrän det var för sent.

Nazisterna förbjöd gradvis olika media, olika partier osv. Under den processen talade de aldrig om att gasa ihjäl judar eller liknande givetvis utan retoriken var att man var tvungen att ta krafttag för att rädda Tyskland osv. Mycket av SD:s retorik känns igen från 30-talet.

Anonym (Haha) skrev 2018-09-05 12:59:40 följande:
    Eh.. Har du någonsin läst Mein Kampf eller lyssnat på något av Hitlers tal? Dom försökte inte dölja något. Det handlade inte om några oskyldiga ovetande tyskar som bara röstade på ett parti som ville rädda Tyskland. Dom visste gott och väl vad dom röstade på och partiet skrek stolt ut vad dom trodde på. Retoriken var inte lik SDs skärp dig. 

Det enda det finns delade meningar om är exakt hur mycket av själva systematiska dödandet som folk var medvetna om. 
    Jag har läst delar av Mein Kampf ja. Det hade garanterat inte alla tyskar gjort när det begav sig. Bilden av Hitler var en liten misslyckad korpral och ingen tog honom på allvar.

SD är väldigt lik sina systerpartier i Europa och det är VÄLDIGT mycket 30-talsvibbar. Att många SD-väljare bortser från detta och missnöjesröstar på SD (missnöje med sitt vanliga parti/missnöje med "etablissemanget") gör bara att de visar hur lika Trumps kärnväljare de är.
    Anonym (cissi) skrev 2018-09-05 14:07:27 följande:

Trådstartaren påstår sig veta förvånansvärt mycket om SD. Du verkar dock inte sympatisera med SD utan framför löjliga argument som de inte ställer sig bakom. Vad är ditt syfte med att starta denna tråd? det verkar mer vara i linje med valpåverkan än en nyanserad och saklig debatt då trådens ämne inte ens har någon saklig grund

Om du lyssnat på SD:s partistämma, känner ett antal SD:are, läst SD:ares inlägg på insändarsidor, har koll på deras riksdagsmotioner - så vet du att TS har rätt. Om du har skygglappar på för att slippa inse att SD inte är svar på alla dina drömmar så vet du det såklart inte.
    KlunsSmurfen skrev 2018-09-05 16:00:23 följande:
    länk till information hade ju varit bra.
    Ska jag länka till SD:s partistämma? Om du nu gillar SD, varför lyssnade du inte på den själv när den sändes?
    Anonym (Haha) skrev 2018-09-05 16:06:46 följande:
    Kan du ge källor till att SD vill och kommer bete sig som Nazityskland och vill segregera, förbjuda, diskriminera och mörda någon etnicitet? Eller gillar du bara att slänga ut saker som 30-tals vibbar för billiga poäng och hoppas att ingen ifrågasätter dig? 
    Jag har redan skrivit att de är väldigt lika sina systerpartier i Europa, som inskränkt yttrandefriheten och aborträtten mm och som har en väldigt rasistisk retorik.

SD vill kunna ta ifrån människor det svenska medborgarskapet, människor som de anser är illojala. Det kan givetvis användas till att frånta meningsmotståndare medborgarskapet. Finns det risk för detta? Givetvis, om man läser vad SD-sympatisörer skriver i trådar som dessa.

Vad tycker du själv om P3 som Åkesson ville lägga ner?
    Vad tycker du om aborträtten, bör den finnas kvar?
    Vad tycker du tilldelningen av pengar till universiteten, ska dessa villkoras?
    Skrivbordslampa skrev 2018-09-06 09:09:54 följande:
    Såg du uppdrag granskning där de slog fast att 85% av alla överfallsvåldtäkter begås av utlandsfödda?

Varför tar du upp Trump i diskussionen? han har inget med den svenska valrörelsen att göra. Du kritiserar just nu SD genom att ta upp något som inte ens har med SD att göra. Trams.
    majoriteten av de som blir våldtagna är utlandsfödda kvinnor. Jag tror att det missade det i UG men det finns att läsa på BRÅ:s hemsida.
    Anonym (Haha) skrev 2018-09-06 13:25:29 följande:
    Så du har alltså inga källor, är vad du säger. Och nej helt andra partier kommer aldrig bli bevis för vad SD vill och gör. 
    Källor: det Åkesson mfl sagt i TV och i tidningar. Du kanske bara sitter i din garderob och tar inte in information utifrån.

Ni som sympatiserar med SD i denna tråd, och andra, bekräftar verkligen den bild vi andra har av ett kvinno- och homofientligt parti som gillar censur. Tack! Hoppas ni fortsätter att gå på så att de som inte delar era värderingar utan funderar på att rösta SD för att de är allmänt missnöjda får upp ögonen och låter bli att rösta SD.

Anonym (Haha) skrev 2018-09-06 14:13:12 följande:
    Då får du länka till dessa intervjuer där Åkesson "mfl" sagt att dom vill utveckla Sverige till Nazityskland, förtrycka, förbjuda, segregera, förstöra yttrandefriheten, diskriminera och mörda miljontals oskyldiga människor.
    Det var visserligen inte så länge sedan Åkesson sa att man borde kunna ta ifrån människor medborgarskapet och ännu kortare tid sedan han sa att han skulle lägga ner P3, men det är verkligen inte lätt att hitta. Det andra har jag aldrig sagt att Åkesson sagt - inte öppet i alla fall.

Anonym (Haha) skrev 2018-09-06 14:13:12 följande:
    Då får du länka till dessa intervjuer där Åkesson "mfl" sagt att dom vill utveckla Sverige till Nazityskland, förtrycka, förbjuda, segregera, förstöra yttrandefriheten, diskriminera och mörda miljontals oskyldiga människor.
    Förresten, vad säger du om nedanstående?

Enligt World Value Survey är detta typiska svenska värderingar - och de är väldigt unika i världen:

- Positiv syn på jämställdhet och kvinnors frihet att forma sig liv som de själva vill

- Positiv syn på HBTQ-personers rättigheter

- Positiv till det sekulära samhället

- Positiv till individuell frihet

- Positiv syn på det som är nytt i förhållande till traditioner
    Anonym (Haha) skrev 2018-09-06 16:10:14 följande:
    Sakerna jag radade upp är just vad ts och du pratat om så jag väntar på länkarna. Det behöver inte vara länkar där någon uttryckligen säger "jag vill" men länkar som bevisar att SD(just sd ingen annan) tror på/vill/kommer utföra dessa.
    sverigesradio.se/sida/avsnitt/423608

www.svt.se/nyheter/sd-s-nya-forslag-infor-lag-for-att-kunna-dra-in-medborgarskap

www.dn.se/kultur-noje/jimmie-akesson-jag-hade-lagt-ner-p3-for-lange-sedan/

KlunsSmurfen skrev 2018-09-06 15:35:54 följande:

det var lätt att hitta.
    Jimmie Åkesson: P3 är en skitkanal - Nyheter (Ekot) | Sveriges Radio
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=7031333
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx ?programid=83 &artikel=7031333

Väntar fortfarande på länkar.
    Vill ha länkar av TS också.
    ? Hade jag varit chef här hade jag lagt ner P3 för länge sedan, för jag tycker det är vänsterliberal smörja rakt igenom.

Ni som sväljer SD:s smörja är faktiskt riktigt patetiska. Visst, om ni verkligen är värdekonservativa rakt igenom (dvs tidigare sympatiserade med KD) kan jag förstå det, men de flesta är bara emot "etablissemanget" och de andra partierna. Ni förstår verkligen inte att hur manipulerade ni är.
    Anonym (orsaken) skrev 2018-09-07 08:58:33 följande:

Därför att massor av människor när det gäller SD enbart hör det de vill höra och slår dövörat till när det gäller det som inte är lika trevligt.

Det är den enkla orsaken.
    Huvudet på spiken! De läser in sina egna drömmar i SD och har skygglapparna för när det gäller resten.
    Anonym (orsaken) skrev 2018-09-07 08:58:33 följande:
    Jag är inte TS, men jag tar mig friheten att svara ändå på frågan varför så många röstar sd.

Därför att massor av människor när det gäller SD enbart hör det de vill höra och slår dövörat till när det gäller det som inte är lika trevligt.

Det är den enkla orsaken.  De allra flesta som röstar på eller funderar på att rösta på SD ser inte Ryssland, Polen och Ungern som föregångångsländer utan tvärtom, vill inte att Sverige ska gå ur EU, vill inte ha gränsen för fri abort sänkt med sex veckor, vill inte ha inskränkt press- och yttrandefrihet, och vill inte att staten ska inskränka hbtq-personers rättigheter.

Däremot vill många som röstar på SD att asylsökande som fått avslag på asylansökan ska utvisas, i synnerhet de kriminella, rejäla insatser mot gängkriminalitet och nolltolerans mot salafism.

Många vill också ha en minskad eller i  i princip obefintlig asylinvandring i många, många år framöver.

Och då är folk så förbannat korkade att de tror att de genom att rösta på SD kan få det jag skrev i andra stycket men på något magiskt sätt slippa allt det jag skrev i första stycket.

Men det funkar inte så.
    Nej det funkar inte så! Både S, L och M har blivit mer restriktiva i sin syn på migration nu och vaknat upp när det gäller hedersproblematik. Vill man att de ska gå ännu mer i den riktningen kan man engagera sig politiskt och man kan debattera med företrädare för dessa partier. De fria medierna kan också granska politikerna. GP och Aftonbladet har båda haft artikelserier om hedersvåld till exempel.
    Anonym (orsaken) skrev 2018-09-07 09:43:27 följande:
    Ja, det finns flera partier som tar såväl hedersproblematik som salafism och annan islamistisk fundamentalism på stort allvar och har konstruktiva, konkreta förslag gällande dessa problem. Det finns också flera partier som vill att Sverige  ska ha fortsatt strikta regler för asylinvandring.

Normala, demokratiska partier.

Röstar man på något av dem slipper man allt det jag räknade upp.
    Dessutom slipper man den ingrodda rasism som ständigt visar sig hos företrädare för sd och som många avhoppare från sd kan vittna om.
    Synd att inte dessa partier gjort upp i nån blocköverskridande överenskommelse i någon av dessa frågor. Det hade slagit undan benen på SD. Till en del i alla fall.
Svar på tråden Med SD, inget FL!