Inlägg från: KlunsSmurfen |Visa alla inlägg
  • KlunsSmurfen

Med SD, inget FL!

KlunsSmurfen skrev 2018-09-03 00:22:33 följande:
    "Medias uppgift är att granska och rapportera sakligt. När en person som Trump uttalar 25345 lögner ..."
    och media lägger till ytterligare 25345 lögner trotts att det inte behövs så kalla det inte för att rapportera sakligt. Det är idioti och inkompetens.

"Det är ingen bra sak att välja en psykopat till ett lands president."
    Men han vann mot Hillary

och när man kritiserar media..."Det är givetvis mest synd om stackars SD och Trump"
    sv.wikipedia.org/wiki/Halmdocka
    Kritik mot Trump från 39:00

• KlunsSmurfen
    Anonym (cissi) skrev 2018-09-05 14:07:27 följande:

Trådstartaren påstår sig veta förvånansvärt mycket om SD. Du verkar dock inte sympatisera med SD utan framför löjliga argument som de inte ställer sig bakom. Vad är ditt syfte med att starta denna tråd? det verkar mer vara i linje med valpåverkan än en nyanserad och saklig debatt då trådens ämne inte ens har någon saklig grund

"Trådstartaren påstår sig veta förvånansvärt mycket om SD"
    och förväntar sig att man ska ta hans ord som om det skulle vara fakta.

Sam Harris nämnder det som jag påpekat i en annan tråd, Trump är narcissistisk, arrogant och vet inte riktigt vad han håller på med, det är fullt möjligt att vara så även om man är intelligent.
    Trotts att det finns så mycket att kritisera Trump för så har vänstern fullt upp med att måla upp meningsmotståndare som rasister och nazister, vrider och vinklar "fit the narrative". De är narcissistiska, arroganta och vet inte riktigt vad de håller på med.

Jag länkade en video med Tim Pool i en annan tråd, han gjorde ett reportage i Sverige om invandrare, kriminalitet och sexualbrott. Han drog slutsatsen att det är inte så illa som många säger, sanningen ligger någon stans mitt emellan och att konservativa i USA överdriver.

Men det var att gå för långt....
    Ann Törnkvist: Fallskärmsjournalister som Tim Pool är ett demokratiskt problem - Medieormen | Sveriges Radio

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6645842

Och man måste ljuga lite

Tim Pool har lämnat Sverige | SVT Nyheter
    [...]

Skälet till den massiva uppmärksamheten kring Pool  är att hans reportageresa blev av efter att Paul Joseph Watson, redaktör för högerextrema sajten Infowars, lovade donera motsvarande 18.000 kronor till den journalist som vågade åka till Malmö och reda på ?sanningen? om kopplingen mellan migration och kriminalitet i Sverige.

[...]
    www.svt.se/kultur/medier/tim-pool-har-lamnat-sverige

• KlunsSmurfen
    jrockyracoon skrev 2018-09-02 23:34:30 följande:
    Snälla rara... Medias uppgift är att granska och rapportera sakligt. När en person som Trump uttalar 25345 lögner (eller vad siffran nu är), blir det inte konstigt om media granskar honom och avslöjar dessa lögner. Det är ingen häxjakt, utan helt enkelt en konsekvens av att inte vara påläst, göra uttalanden utan faktagranskning, etc, etc.

Det är bra att se bakåt i historien för att sätta saker i perspektiv och se framtida risker och även möjligheter för den delen. Sedan har du rätt. I Trumps fall behöver man inte blicka bakåt för att inse faktum: Det är ingen bra sak att välja en psykopat till ett lands president.

Javisst. Det är givetvis mest synd om stackars SD och Trump som blir så misskrediterade när de kommer med sin politik som skadar människor i verkliga livet! Klart det är jobbigt med kritik, särskilt när man själv anser sig ofelbar och aldrig har tänkt en kritisk tanke om sig själv i hela sitt liv.

Kanske är något du själv kunde fundera på också, utifrån dina kommentarer i denna tråd!

Ha en fin kväll, ändå!
    Snälla rara, Jag tycker inte ett skit synd om Trump men det är inte bättre att vara helt inkompetent, misskreditera folk och kalla sig för journalist. Det är inte bara inkompetens det handlar om. Att försvara det med att han ljuger och är psykopat är inte så bra det heller.

" särskilt när man själv anser sig ofelbar och aldrig har tänkt en kritisk tanke om sig själv i hela sitt liv."
    Var det inte du som protesterade när jag skrev att man ska lära sig att inse sina egna brister istället för att försöka förändra andra?

Klart det är jobbigt med kritik.
  • KlunsSmurfen
    Anonym (Right you are!) skrev 2018-09-05 15:42:13 följande:
    Om du lyssnat på SD:s partistämma, känner ett antal SD:are, läst SD:ares inlägg på insändarsidor, har koll på deras riksdagsmotioner - så vet du att TS har rätt. Om du har skygglappar på för att slippa inse att SD inte är svar på alla dina drömmar så vet du det såklart inte.
    länk till information hade ju varit bra.
  • KlunsSmurfen
    Skrivbordslampa skrev 2018-09-06 09:09:54 följande:
    Såg du uppdrag granskning där de slog fast att 85% av alla överfallsvåldtäkter begås av utlandsfödda?

Varför tar du upp Trump i diskussionen? han har inget med den svenska valrörelsen att göra. Du kritiserar just nu SD genom att ta upp något som inte ens har med SD att göra. Trams.
    Har du läst tråden?

"Såg du uppdrag granskning där de slog fast att 85% av alla överfallsvåldtäkter begås av utlandsfödda?"

www.familjeliv.se/forum/thread/78987940-svt-6-av-10-valdtaktsdomda-ar-utlandsfodda-85-av-overfallsvaldtakterna-har-utforts-av-en-invandrare/1/nick/79001797
  • KlunsSmurfen
    Skrivbordslampa skrev 2018-09-06 09:09:54 följande:
    Såg du uppdrag granskning där de slog fast att 85% av alla överfallsvåldtäkter begås av utlandsfödda?

Varför tar du upp Trump i diskussionen? han har inget med den svenska valrörelsen att göra. Du kritiserar just nu SD genom att ta upp något som inte ens har med SD att göra. Trams.
    KlunsSmurfen skrev 2018-09-06 09:58:42 följande:
    Har du läst tråden?

"Såg du uppdrag granskning där de slog fast att 85% av alla överfallsvåldtäkter begås av utlandsfödda?"

www.familjeliv.se/forum/thread/78987940-svt-6-av-10-valdtaktsdomda-ar-utlandsfodda-85-av-overfallsvaldtakterna-har-utforts-av-en-invandrare/1/nick/79001797
    Anonym (cissi) skrev 2018-09-06 10:04:55 följande:
    Nej, jag har inte läst tråden. Det beror på att inte tror på allt som skrivs på internet utan istället föredrar att få mina nyheter från etablerade tidningar och trovärdiga källor, inte familjeliv.
    Läs det fetade. "Skrivbordslampa" kanske ska läsa tråden innan frågar varför jag tar upp Trump i diskussionen när det är TS som gör det.
    Man kritiserar inte SD genom att kritisera Trump och media.
  • KlunsSmurfen
    Anonym (Right you are!) skrev 2018-09-06 11:29:43 följande:
    Ska jag länka till SD:s partistämma? Om du nu gillar SD, varför lyssnade du inte på den själv när den sändes?
    "Om du nu gillar SD"
    sv.wikipedia.org/wiki/Halmdocka

"varför lyssnade du inte på den själv när den sändes?"
    Att jag inte har så stor koll på vad nötter inom SD babblar om kan ju bero på att jag inte ingår i SD:s fan club.

"Ska jag länka till SD:s partistämma?"
    KlunsSmurfen skrev 2018-09-05 16:00:23 följande:
    länk till information hade ju varit bra.

• KlunsSmurfen

Anonym (Right you are!) skrev 2018-09-06 14:59:09 följande:
    Det var visserligen inte så länge sedan Åkesson sa att man borde kunna ta ifrån människor medborgarskapet och ännu kortare tid sedan han sa att han skulle lägga ner P3, men det är verkligen inte lätt att hitta. Det andra har jag aldrig sagt att Åkesson sagt - inte öppet i alla fall.
    det var lätt att hitta.
    Jimmie Åkesson: P3 är en skitkanal - Nyheter (Ekot) | Sveriges Radio
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=7031333
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx ?programid=83 &artikel=7031333

Väntar fortfarande på länkar.
    Vill ha länkar av TS också.
  • KlunsSmurfen
    Anonym (Right you are!) skrev 2018-09-04 08:32:21 följande:
    Du har så rätt! SD har ju redan pratat om att man ska kunna dra in medborgarskapet för människor som är illojala mot Sverige. I retoriken pratar de om att dra in medborgarskapet för invandrare som begår brott - och det kan de säkert få folkligt stöd för - men om detta blir möjligt kan man också dra in medborgarskapet för politiska motståndare.

SD vill kunna sätta in militär mot egna medborgare. I den politiska retoriken pratar de om att kunna sätta in militär för att kunna stävja bilbränder och gängkriminalitet i förorten - och det kan de säkert få folkligt stöd för - men om det blir möjligt kan det även användas för att sätta in militär när politiska motståndare har möten eller mot folkliga demonstrationer.
    p3, om Åkesson hade varit chef hade han lagt ner kanalen precis som p3:s nuvarande chef skulle kunna göra.

"I den politiska retoriken pratar de om att kunna sätta in militär för att kunna stävja bilbränder och gängkriminalitet i förorten"
    Det kan man redan.

Val 2014 - Sveriges Radio
    40 min utan tidskoder., jag brukar ange tidskoder om det är något speciellt för jag förväntar mej inte att någon ska slösa bort en massa tid för att bara jag länkar ett klipp.

"Du har så rätt! SD har ju redan pratat om att man ska kunna dra in medborgarskapet för människor som är illojala mot Sverige"
    Sverigedemokraterna tar nu ett steg till i sin politik gällande svenskt medborgarskap. Partiet vill att medborgarskap ska kunna upphävas om det beviljats på felaktiga grunder. Detta hoppas SD kunna driva igenom utan att ändra i grundlagen ? något som är omöjligt enligt rättsexperter.

www.svt.se/nyheter/sd-s-nya-forslag-infor-lag-for-att-kunna-dra-in-medborgarskap

Man kan kritisera alla partier och man kan kritisera alla politiker för ingen av dem är felfria, hur svårt kan det då vara att göra rätt?

• KlunsSmurfen
    Anonym (orsaken) skrev 2018-09-17 15:02:02 följande:
    Hur SD är kvinnofientligt? Ja, att i interna utredningar anklaga kvinnliga Sverigedemokrater som berättar om sexuella trakasserier och övergrepp de utsatts för av manliga sverigedemokrater för att ha ett "omoraliskt leverne" , det är sjukt kvinnofientligt.

Smaka på orden "omoraliskt leverne".

Känns det bra i munnen?

Det låter som ett uttryck Irans mullor skulle använda tycker jag .

Det finns en uppsjö vidriga kvinnofientliga uttalanden från högt uppsatta Sverigedemokrater.

SD:s jurist i Bryssel har sagt att kvinnors frigörelse är en horifiering och att slynor som gör abort förtjänar att själva aborteras. Han urskuldade också män som slår kvinnor med att de blir frustrerade eftersom kvinnor inte förmår ta till sig verbal kritik. Juristen fick jobba kvar hos SD i Bryssel i över ett år efter att hans uttalanden blivit allmänt kända.

Du förstår väl själv att när man bedömer kvinnofientligheten i ett parti är det inte enbart vad som står i partiprogrammet som spelar roll?

Inget parti döms och kritiseras enbart efter sitt partiprogram, utan mycket annat spelar också in, som vilka uttalanden högt uppsatta företrädare gör och hur partiet i fråga reagerar på dessa uttalanden. KD har med rätta tidigare fått mycket kritik för homofobiska uttalanden olika företrädare har gjort. Vänsterpartiet har med rätta tidigare fått mycket kritik för uttalanden till stöd för odemokratiska regimer och rörelser i andra länder.

Men visst finns det saker att kritisera i SD:s partiprogram också ur ett feministiskt perspektiv.

Bland annat vill man stoppa genusforskningen på universiteten. Svensk genusforskning har bland annat gett oss kunskap om våldets normaliseringsprocesser i misdhandelsförhållanden, kunskap som är oerhört värdefull och som för övrigt går att tillämpa i andra sammanhang också , som för att förstå varför människor inte bara lämnar destruktiva sekter och samfund.

Dessutom har svensk genusforskning satt ljuset på hur vanligt det faktiskt är att kvinnor utsätts för våld även utanför nära relationer, något det länge talats ganska tyst om.

Flera mycket intressanta forskningsprojekt om hedersrelaterat våld och förtryck är också något svensk genusforskning bidragit med.

Att då vilja avskaffa svensk genusforskning är djupt kvinnofientligt.

Att dra upp andra europeiska länders abortgränser som argument för att sänka den svenska gränsen för fri abort med sex veckor är extremt ironiskt med tanke på att SD vill att Sverige ska lämna EU och i nästan alla andra avseenden vill ha mindre och inte mer gemensam europeisk lagstiftning.
    "Inget parti döms och kritiseras enbart efter sitt partiprogram, utan mycket annat spelar också in, som vilka uttalanden högt uppsatta företrädare gör och hur partiet i fråga reagerar på dessa uttalanden"

Det är något jag kan hålla med om och det är något som påverkar mitt förtroende för SD.

"Bland annat vill man stoppa genusforskningen på universiteten."
    Den forskningen är inte riktig forskning och ska inte finansieras med statliga medel. De har blivit överbevisade flera gånger men de är faktaresistenta.

lite kritik mot den (igen)
    www.familjeliv.se/forum/thread/79049244-feministiskt-initiativ/1/nick/79051133

"Svensk genusforskning har bland annat gett oss kunskap om våldets normaliseringsprocesser i misdhandelsförhållanden"
    Det stämmer inte, det fanns redan en förklaringsmodell (en.wikipedia.org/wiki/Cycle_of_abuse 1979) som terapeuter och psykologer utvecklat vidare.
    Eva Lundgren (mytomanen som påstår att Sverige har fullt av satanister som offrar bebisar) är inte den första person som analyserat ur könsmaktsperspektivet, den kan ju stämma på hederskulturer men den stämmer inte på långa vägar i Sverige.
    De värre radikalfeministerna på roks har försökt att tvinga in den i huvudet (gaslighting) på de som som sökt skydd där.

Utmana den radikalfeministiska våldsteorin!
    www.petraostergren.com/News.aspx

"Att då vilja avskaffa svensk genusforskning är djupt kvinnofientligt."
    Så länge den är faktaresistent och BS så är det befogat.
    Det är inte kvinnofientligt att avskaffa hittepåforskning.
Svar på tråden Med SD, inget FL!