Inlägg från: Anonym (Peddos!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Peddos!)

Minderårig kvinna -- vad menas??

Använder media sådana beteckningar? Annars är det väl typiskt halvpedofiler att kalla tonårsflickor för "unga kvinnor" och liknande beteckningar dit jag vill lägga "Minderårig kvinna". Detta för att släta över beteendet. De antyder att de hade sex med en kvinna, inte en flicka när de uttrycker sig så.

• Anonym (Peddos!)
    Anonym (Förstår inte!) skrev 2018-09-02 11:20:00 följande:

Svt gör likadant.

Har mailat den journalisten också. Om man inte kan använda språket korrekt så ska man inte ha den typen av arbete!

www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/misstankt-valdtakt-i-centrala-stockholm

Är jag paranoid om jag påstår att journalisten som använder det språkbruket kanske är någon slags halvpedofil själv? Att kalla en flicka för kvinna gör brottet mindre allvarligt, eftersom man genom att säga kvinna antyder att det inte rör sig om ett barn.

Antingen det eller att journalisten har nån slags anknytning till gärningsmannen och vill aktivt försöka förmildra brottet för att läsaren skall döma gärningsmannen mindre hårt. Nu är ju våldtäkt avskyvärt oavsett ålder, men när det gäller barn blir det ytterligare en dimension ännu värre. Den dimensionen försöker journalisten plocka bort!
  • Anonym (Peddos!)

Jag har inte hävdat att det handlar om att dölja invandrares brottslighet? Var det ens invandrare som var GMs i de aktuella exemplen? Antagligen var det så, men det är en annan diskussion. Utan om propedofili, där man med språkets hjälp gör flickor till kvinnor, och så vips blir beteendet att sex med tonårstjejer är helt ok så länge det inte är våldtäkt för att de är kvinnor inte flickor.

Svar på tråden Minderårig kvinna -- vad menas??