2 missfall
Hej!
Maj 2012 fick jag mitt första ma. Det upptäcktes vid första läkarkontrollen i v9. Här gör dom alltid vul då för att kolla. Blev helt förstörd och såg gravida överallt. Hade bara varit tillsammans med karln ca tre månader men vi var båda inställda på att behålla.
Fick plus igen i oktober och hann bli glad men jag började blöda på kvällen så det var mf igen.
Då tappade jag hoppet så vi skaffade hund och slutade försöka.
23 december samma år fick jag plus igen. Oron var stor och på nyårsafton försvann alla symtom och känningar så jag fick komma in på ett extra vul och det syntes nåt men de kunde inte vara säkra. 8 Januari fick jag komma på kontroll och då syntes det ett hjärta som slog. och augusti 2013 kom vår dotter. Oron var stor hela graviditeten och jag hade svårt att ta den till mig.
När hon var ca 1 1/2 år började vi försöka med att skaffa syskon. April 2016 kom dotter nr 2, men även före henne hade jag 2 ma. Det första upptäcktes på första läkarkontrollen igen men det andra kände jag själv. Vaknade en söndag morgon och kände att "nu dog det". Var då i v 7. Ringde gyn och fick komma på en kontroll och mycket riktigt.
Maken tyckte att det räckte med två men när andra dottern var ca 4-5 månader så kom det plus igen, hoppsan! Var inställd på ett mf till men nä, fick en son juni 2017, 13 månader efter dottern. Fick extra gulkroppshormon då jag börja vänta andra dottern och så fick jag det även när jag vänta sonen. Det hjälpte mig tror jag.
Så 7 plus på 5 år har resulterat i 3 friska barn.
Håller tummarna att det går vägen för dig nästa gång!