LillaLuna skrev 2018-09-05 21:09:03 följande:
Jag har försökt i över ett år. 2 missfall i bagaget, ett jättetidigt och ett tidigt. Jag är, för att vara ärlig, i perioder definitivt besatt av hela bebisverkstaden; började med att bara sluta med p-piller, sen började jag med ÄL-test och en app, vilket följdes av kudde under rumpan i minst en kvart efter sex, köpte progesteronkräm (vilket bara gav mig bruna spottings), köpte munkpeppar (ännu ingen effekt), sökt hela internet efter DET som kommer hjälpa, utredning visade ingenting, osv osv osv
MIN POÄNG, sorry, sån utläggning haha, är att för mig så har det som funkat bäst, är att faktiskt ibland låta det ta över, få grotta ner mig, för att sen ha perioder när jag gör annat (dricker vin haha) som inte har alls med det att göra. Hitta någon konstig balans i denna cirkus som, let?s face it, var kul i typ max 3 månader....
Tack för ett oerhört ärligt inlägg. Jag uppskattar det massor för jag känner igen mig i så mycket. Inte i MF och det kan jag inte förstå, måste vara så hemskt.
Jag förstår din poäng och det är väl så det är. Man KOMMER vara besatt. Men det är så jävla jobbigt. Man kan inte tänka på annat. I oktober har vi försökt i ett år. Så det är nog dags att börja prata med någon snart.
Man längtar väldigt mycket och man grottar ner sig men det får man helt enkelt bara ta och göra då...