Inlägg från: Anonym (Mamman) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamman)

Min mamma stack nyss

Jag förstår att du är ledsen. Men precis som kvinnan som skrivit innan mig, ibland kokar det över även för mammor. 

Det har absolut inget med dig att göra, eller att hon inte skulle tycka om dig eller tänka på dig. Men även mammor kan säga saker vi ångrar i stundens hätta, eller bara få nog och måste "andas".

Hon förstod antagligen inte hur hårt du skulle ta det, vi missbedömer också saker ibland. Låt henne få andas, och så hör du av dig imorgon (om inte hon hinner först). Du kan ju fråga henne hur det blev så här just nu? Vad som var så tungt för henne? Och så berättar du att du blev både rädd och ledsen.

Det låter ändå som om din mamma oftast är en bra mamma som visar att hon tycker om dig och finns där för dig. Så hon kommer nog reda upp röran när hon kommer hem.

Jag har själv två barn som jag älskar över allt annat. Men även jag har hunnit säga dumma saker och gjort dåliga beslut. Det har inget med kärleken att göra att saker ibland kan kännas så överväldigande så man bara måste få vara själv en stund. 

• Anonym (Mamman)
    alicja89 skrev 2018-09-04 20:11:40 följande:
    Okej, tack. Det känns bättre nu med alla råd och hur jag ska göra. Jag blev bara så rädd för hon har aldrig stuckit så här, men jag förstår nu givetvis att saker blev för mycket för henne och hon behöver bara lite ensamtid.

<3
    Nu vet jag ju inte hur gammal du är, men du skriver såpass bra så jag antar du är i tonåren.
    Vet du, om din mamma aldrig har stuckit så där innan, då har hon nog bitit ihop bra många gånger : )  För vi är inte mammor år efter år utan att det mellan varven , av olika anledningar, kan koka över eller vi behöver få andas. 

Oftast kommer det rätt oväntat för oss med. Man liksom kan inte alltid förutspå att nu kommer den där sista droppen som kommer få mig totalt upp och ner vänd : )

När mina barn var bara några månader gamla (tvillingar), så var jag så slut körd av allt jobb den tiden förde med sig, så jag gick ut på balkongen och satt där och rökte, med öronproppar i öronen...medan bebisarna fick skrika där inne..

Det var iof ingen lång stund, men det var ju inte vad jag hade tänkt att jag skulle göra. Men jag bara behövde få andas, återhämta mig lite. Jag älskar mina barn, men ibland kan det bli för mycket bara.

Så ta det bara lugnt. Det går ingen nöd på din mamma. Och rädd behöver du inte vara. Vi säger inte upp vårt moderskap bara för att bägaren någon gång rinner över.
Svar på tråden Min mamma stack nyss