• Juan2135

    Blev kallad till mönstring men vill ej göra värnplikt

    Hej, jag är 18 år och blev nyss kallad till mönstring. Vill då ej göra värnplikten och undrar ifall någon vet hur en gör för att faila mönstringen? Har redan knäproblem och tänkee skaffa intyg om att jag har tinitus. Undrar ifall någon som mönstrar 2017/2018 vet ett säkert kort så att de ej tar in en?

  • Svar på tråden Blev kallad till mönstring men vill ej göra värnplikt
  • Anonym (gammal)

    Hörselproblem ger frisedel. I alla fall var det så förr.

    Kör på tinnitus så går det nog bra.

  • Anonym (.)

    Det måste du. Vi har återinfört värnplikten i Sverige

  • Anonym (123)

    Var allmänt dålig i testen och säg att du inte vill.

    Skulle rekommendera det då. Fina minnen.

  • Anonym (Hm)
    Anonym (123) skrev 2018-09-04 20:52:20 följande:
    Var allmänt dålig i testen och säg att du inte vill.

    Skulle rekommendera det då. Fina minnen.
    Håller med
  • Anonym (H)
    Anonym (Hehe) skrev 2018-09-05 10:59:49 följande:

    Du kan ju alltid pissa posetivt


    Nej gör inte det ts. Risken är att du blir fast i skiten och då tappar du bort dina hjärnceller och det slutar med att du inte kan stava till positivt.
  • sextiotalist
    Juan2135 skrev 2018-09-04 20:39:02 följande:

    Hej, jag är 18 år och blev nyss kallad till mönstring. Vill då ej göra värnplikten och undrar ifall någon vet hur en gör för att faila mönstringen? Har redan knäproblem och tänkee skaffa intyg om att jag har tinitus. Undrar ifall någon som mönstrar 2017/2018 vet ett säkert kort så att de ej tar in en?


    Så länge det finns frivilliga som uppfyller kraven så tror jag du kan vara lugn. När sonen mönstrade (då var det frivilligt) så var det bara hälften den dagen som blev godkända, så det räcker nog med att ha en dålig kondis, velig hos psykologen.

    Sonen hade ett bra och lärorikt år, träffade vänner som han ser som sina närmaste vänner.
  • Anonym (Hmmmmm...)
    Juan2135 skrev 2018-09-04 20:39:02 följande:

    Hej, jag är 18 år och blev nyss kallad till mönstring. Vill då ej göra värnplikten och undrar ifall någon vet hur en gör för att faila mönstringen? Har redan knäproblem och tänkee skaffa intyg om att jag har tinitus. Undrar ifall någon som mönstrar 2017/2018 vet ett säkert kort så att de ej tar in en?


    Vill du att Sverige ska ha ett försvar? Då kanske du måste bidra till det!
  • Anonym (Hehe)
    Anonym (H) skrev 2018-09-05 11:03:49 följande:
    Nej gör inte det ts. Risken är att du blir fast i skiten och då tappar du bort dina hjärnceller och det slutar med att du inte kan stava till positivt.

    Haha där fick du till det va :P Det är lugn, jag bjuder på den.


    Brukar för övrigt ingen drog mer än cigaretter. :) Gav han bara ett exempel.

Svar på tråden Blev kallad till mönstring men vill ej göra värnplikt