Inlägg från: Anonym (Hmmmmm...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmmmmm...)

Blev kallad till mönstring men vill ej göra värnplikt

Juan2135 skrev 2018-09-04 20:39:02 följande:

Hej, jag är 18 år och blev nyss kallad till mönstring. Vill då ej göra värnplikten och undrar ifall någon vet hur en gör för att faila mönstringen? Har redan knäproblem och tänkee skaffa intyg om att jag har tinitus. Undrar ifall någon som mönstrar 2017/2018 vet ett säkert kort så att de ej tar in en?

Vill du att Sverige ska ha ett försvar? Då kanske du måste bidra till det!
  • Anonym (Hmmmmm...)
    Anonym (Hehe) skrev 2018-09-05 11:44:39 följande:

Till vilken nytta ? Hur länge skulle det nya försvaret klara ett riktigt anfall ? 

Eller är tanken att vi ska bli Nordkorea nr 2 ? Nej, när det väl blir krig så lär det vara Finland som står upp, Danmark stänger bron, Tyskland hatar invandrare, och svensken flyr till Norge för att med båt ta sig till England. De ända som kommer stanna och slåss är som sagt Finland, och de kriminella invandrar gängen som redan har vapen.

Man behöver ju inte försvara landet med vapen om man inte vill. Finns ju vapenfri tjänst i civilförsvaret. Om Sverige blir anfallet behövs dessa! Jag är handikappad kvinna på 40+ men skulle ändå vilja göra nåt!
  • Anonym (Hmmmmm...)
    Anonym (Hehe) skrev 2018-09-05 11:44:39 följande:

Till vilken nytta ? Hur länge skulle det nya försvaret klara ett riktigt anfall ? 

Eller är tanken att vi ska bli Nordkorea nr 2 ? Nej, när det väl blir krig så lär det vara Finland som står upp, Danmark stänger bron, Tyskland hatar invandrare, och svensken flyr till Norge för att med båt ta sig till England. De ända som kommer stanna och slåss är som sagt Finland, och de kriminella invandrar gängen som redan har vapen.

Tja Finland har ju blivit erövrade några gånger så de lär inte "stå upp". Skulle de klara sig mot Ryssland nästa gång? Knappast!
Svar på tråden Blev kallad till mönstring men vill ej göra värnplikt