Rösta på Alliansen!
Du det kan du glömma. Vill inte ha en extremistregering
Du det kan du glömma. Vill inte ha en extremistregering
Aldrig över varken min levande eller döda kropp. Skulle aldrig kunna rösta på ett så människofientligt och oempatiskt parti som Moderaterna som kommer ha mest inflytande och dessutom lurar alla genom sin flirt med SD:/
Moderaterna skrämmer mig mer än någonsin sen Kristersson kom in i bilden. Något falskare och iskallare får man leta efter!
Kan du förklara vad det är för människofientligt och oempatiskt medmoderaterna? Detärettvanligt vänsterargument som jag inte förstår alls.
Hur kan det vara oempatiskt att alla som kan ska jobba och vara med och bidra?
Hur kan det vara oempatiskt att alla hjälper till så att fler kan få det bättre?
Hur kan det vara oempatiskt att de som arbetar hårt får lite lägre skatt?
Du svarade inte på en enda fråga. Istället kommer nya fåniga påståenden, men du klarar garanterat inte att förtydliga det heller.
1) Alla partier tycker att alla som kan ska jobba och vara med och bidra.
2) Alla partier tycker att alla ska hjälpa till så att fler kan få det bättre.
När moderaterna sänkte skatten för de som tjänade mest utan att ge någon skattesänkning till pensionärerna (som fått det sämre under åren när alliansen regerade) så var det hänsynslöst.
Nu går moderaterna till val på att sänka skatten för löntagare med öka skatten människor som lever på sjukbidrag. Moderaterna går också till val på att höja momsen på mat, något som kommer att märkas mest för de med de lägsta inkomsterna tex pensionärer och sjuka.
[quote=79031941][quote-nick]Anonym (Ut med dom förbannade moderaterna ur riksdagen! Så trött på dom och deras skitsnack!) skrev 2018-09-07 12:15:58 följande:[/quote-nick]