• Attraktiv

Rösta på Alliansen!

Låt oss hjälpas åt att undvika vänsterstyre i ytterligare 4 år!

Sverige hade en av Europas mest välskötta ekonomier under Alliansstyret 2006-2014. I december 2015 erkände finansminister Magdalena Andersson att svensk ekonomi gick som en Tesla, efter 9 år med Alliansbudget, då deras budget blev förlängd ytterligare ett år.

I februari 2014, ett halvår innan valet, blev Sverige utsett till bäst av världens ekonomier. Socialdemokraterna kom till serverat bord.

Tänk och agera rätt!

www.expressen.se/dinapengar/sverige-i-topp---bast-av-varldens-ekonomier/

• Svar på tråden Rösta på Alliansen!
  • KillBill
    Attraktiv skrev 2018-09-05 12:24:12 följande:

Låt oss hjälpas åt att undvika vänsterstyre i ytterligare 4 år!

Sverige hade en av Europas mest välskötta ekonomier under Alliansstyret 2006-2014. I december 2015 erkände finansminister Magdalena Andersson att svensk ekonomi gick som en Tesla, efter 9 år med Alliansbudget, då deras budget blev förlängd ytterligare ett år.

I februari 2014, ett halvår innan valet, blev Sverige utsett till bäst av världens ekonomier. Socialdemokraterna kom till serverat bord.

Tänk och agera rätt!

www.expressen.se/dinapengar/sverige-i-topp---bast-av-varldens-ekonomier/

Jag förstår inte hur man kan hävda att det gick bra när alliansen skötte Sverige, alliansen sålde statliga företag för 160 miljarder, ökade statsskulden med mer än 100 miljarder och genomförde Sverige genom tidernas sämsta affär i och med köpet av Nuon, en affär som har kostat skattebetalarna 50 miljarder kronor (5 000 kr för varje svensk, barn som gammal). Dessutom införde man pensionärskatten som resulterat i att fattigpensionärer har fått betala högre skatt än välbeställda löntagare.  

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • mr shit
    Anonym (Allians nej tack!) skrev 2018-09-05 18:56:56 följande:

Aldrig över varken min levande eller döda kropp. Skulle aldrig kunna rösta på ett så människofientligt och oempatiskt parti som Moderaterna som kommer ha mest inflytande och dessutom lurar alla genom sin flirt med SD:/

Moderaterna skrämmer mig mer än någonsin sen Kristersson kom in i bilden. Något falskare och iskallare får man leta efter!

Kan du förklara vad det är för människofientligt och oempatiskt medmoderaterna? Detärettvanligt vänsterargument som jag inte förstår alls.

Hur kan det vara oempatiskt att alla som kan ska jobba och vara med och bidra?
    Hur kan det vara oempatiskt att alla hjälper till så att fler kan få det bättre?
    Hur kan det vara oempatiskt att de som arbetar hårt får lite lägre skatt?
  • Anonym (Glöm !)
    mr shit skrev 2018-09-05 23:37:08 följande:

Kan du förklara vad det är för människofientligt och oempatiskt medmoderaterna? Detärettvanligt vänsterargument som jag inte förstår alls.

Hur kan det vara oempatiskt att alla hjälper till så att fler kan få det bättre?

Och du tror stenhårt på deras förslag? Kristersson ljuger så mycket så tungan blir blå och klockorna stannar.
  • mr shit
    KillBill skrev 2018-09-05 23:20:29 följande:

Jag förstår inte hur man kan hävda att det gick bra när alliansen skötte Sverige, alliansen sålde statliga företag för 160 miljarder, ökade statsskulden med mer än 100 miljarder och genomförde Sverige genom tidernas sämsta affär i och med köpet av Nuon, en affär som har kostat skattebetalarna 50 miljarder kronor (5 000 kr för varje svensk, barn som gammal). Dessutom införde man pensionärskatten som resulterat i att fattigpensionärer har fått betala högre skatt än välbeställda löntagare.  

Sossarna har höjt skatten med 50 Miljarder. Varje år får varje svensk bidra med 5000 kr extra i skatt p.g.a sosse-politiken. Och vad har man fått för det? Jo fördubblade vårdköer.

Konjunkturen är ett värdelöst mått på vilket jobb regeringen gör. Det vet alla seriösa debattörer, men för sossar är denna kunskap svår att ta in.
  • mr shit
    Anonym (Glöm !) skrev 2018-09-05 23:41:40 följande:
    Och du tror stenhårt på deras förslag? Kristersson ljuger så mycket så tungan blir blå och klockorna stannar.
    Du svarade inte på en enda fråga. Istället kommer nya fåniga påståenden, men du klarar garanterat inte att förtydliga det heller.
  • Anonym (opålitliga)

Dom flesta allianspartierna säger en hel del bra saker men hur ska man kunna lita på dom? Inte fan gjorde dom något dom säger sig vilja under dom åtta år dom hade makten? Så hur litar man på att dom ändrat sig så mycket och inte bara går tillbaka till hur dom var då? Hur ska man kunna lita på att dom inte bara offrar makten till sossarna via en ny DÖ? Hur ska man kunna lita på att dom inte börjar samarbeta med något vänsterparti? Centerpartiet har redan gått över till den mörka sidan och är i princip Socialdemokraterna under ett annat namn. 

Nä. Det faktum att dom inte alls genomförde det dom säger sig stå för under tiden dom hade makt, att dom närmat sig vänstern så mycket, fortsätter bete sig barnsligt med sin berörningsskräck för SD och dessutom vägrar berätta vilket parti dom kommer stödja sig på om dom får största gruppen efter valet som fortfarande kommer vara under 50%.. allt det gör att SD får rösten istället. Jag tänker inte riskera att lägga min röst på ett alliansparti för att upptäcka att jag i förlängningen stödde sossarna eller miljöpartiet. 

• Anonym (Glöm !)
    mr shit skrev 2018-09-05 23:44:08 följande:

Du svarade inte på en enda fråga. Istället kommer nya fåniga påståenden, men du klarar garanterat inte att förtydliga det heller.

Vad ska jag svara på? Det är inget seriöst menat av moderaterna ändå, de vill bara fiska röster och vinns och därför kommer de med olika lögner och fejkförslag som dom tror att svenska folket gillar och vill höra, det blir ett lätt byte för dom , de får napp och folket sätts på deras krok och kommer sen efter valet bittert ångra att dom röstade på M när de ser att ingenting blev som dom trodde och som moderaterna hade sagt. Ett är säkert, Kristersson är en mycket duktig manipulatör men också farlig för landet.
  • KillBill
    mr shit skrev 2018-09-05 23:37:08 följande:

1) Alla partier tycker att alla som kan ska jobba och vara med och bidra.
    2) Alla partier tycker att alla ska hjälpa till så att fler kan få det bättre.

När moderaterna sänkte skatten för de som tjänade mest utan att ge någon skattesänkning till pensionärerna (som fått det sämre under åren när alliansen regerade) så var det hänsynslöst.

Nu går moderaterna till val på att sänka skatten för löntagare med öka skatten människor som lever på sjukbidrag. Moderaterna går också till val på att höja momsen på mat, något som kommer att märkas mest för de med de lägsta inkomsterna tex pensionärer och sjuka. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • mr shit
    Anonym (opålitliga) skrev 2018-09-05 23:47:44 följande:

Dom flesta allianspartierna säger en hel del bra saker men hur ska man kunna lita på dom? Inte fan gjorde dom något dom säger sig vilja under dom åtta år dom hade makten? Så hur litar man på att dom ändrat sig så mycket och inte bara går tillbaka till hur dom var då? Hur ska man kunna lita på att dom inte bara offrar makten till sossarna via en ny DÖ? Hur ska man kunna lita på att dom inte börjar samarbeta med något vänsterparti? Centerpartiet har redan gått över till den mörka sidan och är i princip Socialdemokraterna under ett annat namn. 

Nä. Det faktum att dom inte alls genomförde det dom säger sig stå för under tiden dom hade makt, att dom närmat sig vänstern så mycket, fortsätter bete sig barnsligt med sin berörningsskräck för SD och dessutom vägrar berätta vilket parti dom kommer stödja sig på om dom får största gruppen efter valet som fortfarande kommer vara under 50%.. allt det gör att SD får rösten istället. Jag tänker inte riskera att lägga min röst på ett alliansparti för att upptäcka att jag i förlängningen stödde sossarna eller miljöpartiet. 

Alliansen gjorde en hel del bra saker när man hade makten.

Men DÖ var en katastrof. KD har lovat att aldrig ställa upp på någon DÖ.politik framöver. Det var också KD som bröt DÖ. Det var bra.

Vidare tror jag SD kommer bli så stora att det blir jobbigt för S och M.
  • Anonym (Glöm !)
    KillBill skrev 2018-09-05 23:49:10 följande:

1) Alla partier tycker att alla som kan ska jobba och vara med och bidra.

2) Alla partier tycker att alla ska hjälpa till så att fler kan få det bättre.

När moderaterna sänkte skatten för de som tjänade mest utan att ge någon skattesänkning till pensionärerna (som fått det sämre under åren när alliansen regerade) så var det hänsynslöst.

Nu går moderaterna till val på att sänka skatten för löntagare med öka skatten människor som lever på sjukbidrag. Moderaterna går också till val på att höja momsen på mat, något som kommer att märkas mest för de med de lägsta inkomsterna tex pensionärer och sjuka. 

Kristersson lever i sin egen lilla bubbla och har mycket skev verklighetsuppfattning. Han kan inte tänka längre än vad näsan räcker och saknar helt konsekvenstänk .
Svar på tråden Rösta på Alliansen!