Inlägg från: Anonym (Blirtokig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Blirtokig)

Sertralin höjning

Har precis höjt min sertralindos från 50 till 75 och nu efter en vecka så är ångesten förlamande... Orkar ingenting och vill bara sitta och stirra in i väggen. Sertralin har alltid fungerat jättebra för mig och jag hoppas nu att denna doshöjning kan ge mig mitt liv tillbaka. Detta år har varit hemskt med min mammas bortgång och en relation som inte riktigt fungerar som den ska. Hur gör ni andra för att bara ta er igenom dagen?

• Svar på tråden Sertralin höjning
  • Anonym (Blirtokig)

Jag har gått på sertralin ganska länge men på samma dos och nu höjer jag den och upplever starka biverkningar. Jag har varit jättestabil på den men nu vid höjning så är livet skört igen...

• Anonym (Blirtokig)

Jag har gått på sertralin ganska länge men på samma dos och nu höjer jag den och upplever starka biverkningar. Jag har varit jättestabil på den men nu vid höjning så är livet skört igen...

• Anonym (Blirtokig)

Jag höjde för precis en vecka sedan och tar Oxascand på morgonen för att överhuvudtaget klara att gå upp.

• Anonym (Blirtokig)

Tack för att du bryr dig ?? Jo, som jag förstår det är det ganska vanligt och jag försöker tänka rationellt men ångesten är så överväldigande så att all logik bara flyger all världens väg. Att sätta på en tvätt blir liksom att bestiga Mount Everest och jag brukar vanligtvis vara extremt fixig och klara det mesta. Har också genomgått cancer så jag vet att saker händer och att man överlever det mesta men när man är i mitt i stormen så styr ångesten...

• Anonym (Blirtokig)

Frågetecknena var menade som ett hjärta!

• Anonym (Blirtokig)

Åhhh jag lider med dig!! Det är rent ut sagt för jävligt. Jag känner mig som en skugga av mitt riktiga jag. Äter inte, sover inte, ingen livsgnista och försöker vara käck o glad mot min omgivning.. konstigt att man isolerar sig. Läser om alla andningsövningar och olika sätt att tygla ångesten men icke - hjälper inte ett skit. Hur länge sedan var det du höjde/ bytte medicin? Styrkekram

• Anonym (Blirtokig)

Ja, sertralin har funkat superbra för mig men jag har gått på den ett tag. Det är som att få ett extra lager hud - man tar inte saker lika hårt och regerarinte lika starkt. Sen blir man ju inte avtrubbad utan bara en lite mentalt starkare version av sig själv. Nu på sista tiden har det hänt så mycket skit att den dosen inte räckte så var tvungen att höja till 75. Men biverkningarna är överjävliga... Vad har du för medicin? Jag har sertralin, oxascand 15 mg och imovane (trots det sover jag inte mer än 5 timmar / natt. Ingen kbt men ska ställa mig i kö. Har mycket katastroftankar i form av att det alltid kommer vara så här eller det kommer aldrig bli bättre...

• Anonym (Blirtokig)

Oh din stackare! Det är verkligen fruktansvärt att må så här... Jag blir inte arg men rädd för precis allting. Bara katastroftankar hela tiden och samtidigt spela normal inför barn och kollegor. Har precis suttit på föräldramöte och spelat som att jag mår finemang...

Ångesten är mitt stora problem också! Den är helt sjuk. Hur kan den ta över ens kropp på det här sättet?? Det låter jättejobbigt att få prova sig fram med olika mediciner. Jag hoppas så att det vänder för dig snart och att du mår mycket bättre. Har du någon att prata med?

• Anonym (Blirtokig)

Det var just anhöriga och vänner jag menade. Jag har också en sambo som finns där för mig men man känner sig ju som en belastning... Allt detta ältande, man blir ju knäpp bara av det.

Men det finns ju de som sitter helt ensamma och det är jag tacksam att varken du eller jag gör.

Ja man spelar verkligen en roll och försöker visa upp en fasad att livet minsann är prima men vad fan - mer eller mindre alla måste ju ha upplevt nån slags ångest i sitt liv eller är det bara vi som drog nitlotten. Jag tror också att biologin är nyckeln här. Har träffat terapeuter men man lär sig ganska snabbt vad de vill att man ska säga och då tycker de att man är så duktig. Har ingen ångest just nu men jag vet att vid ca 04 imorgon bitti så är den där igen som ett brev på posten. Nu Imovane för att hinna sova lite innan det slår till igen. Önskar dig en natt utan ångest!

Svar på tråden Sertralin höjning