• densvartaapantern

Gillar killar smala tjejer alls?

Hej alla!

Jag har verkligen funderat på något längre och varit ledsen för det också.

Jag är ganska smal, väger runt 53 kg och är 170. Jag har ändå ganska stora bröst för min kroppsform, mycket höfter och smal mage. Mitt ansikte är får jag mest komplimanger för, har modellat med det och om jag får skryta lite själv tycker jag att jag ser bra ut i ansiktet.

Men det finns en grej som verkar göra att dom flesta killarna ditchar mig för, min rumpa.

Jag har en ganska naturligt toned rumpa så den ser bra ut bakifrån, men den är VERKLIGEN inte putig alls. Den är nästan helt platt från sidan. Det här har fått mitt självförtroende att sänkas till botten, blir jag dissad av en kille är det nästan bara för min rumpa. Jag har precis börjat hårdträna den så förhoppningsvis blir den större med tiden, men vill fråga er killar eller ni andra som också är intresserade av tjejer om en stor rumpa verkligen är så viktigt? Finns det några killar som ens gillar tjejer med mindre rumpa (för det verkar inte så för mig:() och gillar killar smala tjejer? Som jag har förstått det gillar dom allra flesta curvy innan smala men finns det några som föredrar smala? Snälla skriv!

• Svar på tråden Gillar killar smala tjejer alls?
  • densvartaapantern
    Pope Joan II skrev 2018-09-05 15:57:36 följande:
    Så du menar att killar har sagt "Tack, men nej tack!" till dig och förklarat det med att de inte är nöjda med utseendet på din stjärt?

Jag har svårt att tro det faktiskt. Känns inte som en möjlig sak.
    Ja tyvärr! Eller, snarare har jag hört den från personens kompisar flera gånger
  • densvartaapantern
    qfnafnjf skrev 2018-09-05 16:54:08 följande:

Många gillar smala tjejer. Men det är också många som gillar korta. Jag tycker detta är en ganska trivial kunskap som man lär sig när man växer upp och ser på omgivningen.

Problemen börjar när man börjar lyssna på andra och bry sig om vad andra tycker och tycker att andra ska tycka samma. Det är grundfundamentet i t.ex. politik och bidrar till att orsaka splittring och konflikt. Det är matematiskt på ett vis egentligen.

Tror du? Hör aldrig någon prata om att dom gillar smala tjejer längre... Själv är jag såhär naturligt och kan inte ändra på min smalhet liksom
  • Mongoliet
    densvartaapantern skrev 2018-09-05 17:27:54 följande:

Tror du? Hör aldrig någon prata om att dom gillar smala tjejer längre... Själv är jag såhär naturligt och kan inte ändra på min smalhet liksom

Jag gillar den looken, strax innan anorexia-looken.
  • qfnafnjf
    densvartaapantern skrev 2018-09-05 17:27:54 följande:
    Det är nog för att de är helt mållösa och tappat andan. Intala dig det så har du ju löst problemet.

• MeandHim
    Ginnkki skrev 2018-09-05 15:42:58 följande:

Tjejer ska vara mellan 170-185cm lång och 50-65 kg (50kg för 170 och 65kg för 185)

Med dina mått så klassas man som rejält underviktig! Jag var 173 lång och vägde 51 kg, jag såg HEMSK ut! Som ett vandrade skelett.

Så svar till TS nej, skit i vad andra tycker om din rumpa! Kan lova att dom som har stor rumpa inte heller är nöjda.
  • falukorv

Menar du att de säger rent ut att de inte vill ha dig pga din rumpa? Är ni typ 15 eller?

Jag är 172 o väger 55 och har absolut inga problem att få killar/män. Hade jag inte när jag vägde 52 heller och då var ju rumpan betydligt mindre o brösten obefintliga.

Inte är jag modellsnygg heller och jag är inte öppen och utåtriktad.

Du kanske ska försöka träffa lite mindre ytliga killar?

• Physalis

Det låter som att du har väldigt omogna människor omkring dig. Inte många personer som lämnat högstadiet skulle avstå en annars intressant person pga deras rumpa, om de själva inte hade en rejäl kink för en speciell typ av rumpa. Och de skulle heller inte rakt ut sagt att de "ditchar" någon pga rumpan.

Byt umgängeskrets till normala människor. Och fundera på hur DU vill se ut, inte hur killar från högstadiet tycker en tjej ska se ut. Sen hittar du en man som gillar dig för dig eller bara lev lyckligt som singel.

Korrekturläser som en kratta
  • Danzig76

TS, vältränade rumpor på en smal tjej är ju det optimala. Du verkar ju snart vara där. I övrigt har jag svårt för en del rumpor som man ser ibland i media som ska vara "inne"; typ sån där Kim K röv som är bred som en ladugårdsvägg. 

• Rafael90

Tjejer ska vara mellan 170-185cm lång och 50-65 kg (50kg för 170 och 65kg för 185)

Hur mycket om man är 168?
  • densvartaapantern
    Physalis skrev 2018-09-06 08:14:49 följande:

Det låter som att du har väldigt omogna människor omkring dig. Inte många personer som lämnat högstadiet skulle avstå en annars intressant person pga deras rumpa, om de själva inte hade en rejäl kink för en speciell typ av rumpa. Och de skulle heller inte rakt ut sagt att de "ditchar" någon pga rumpan.

Byt umgängeskrets till normala människor. Och fundera på hur DU vill se ut, inte hur killar från högstadiet tycker en tjej ska se ut. Sen hittar du en man som gillar dig för dig eller bara lev lyckligt som singel.

Tack hörni! Ni får mig att må bättre. Så ni tror att det kommer med åldern att killar och man själv bryr mindre om såna saker?
  • Physalis
    densvartaapantern skrev 2018-09-06 17:27:02 följande:

Tack hörni! Ni får mig att må bättre. Så ni tror att det kommer med åldern att killar och man själv bryr mindre om såna saker?

Alla har såklart egenskaper och utseenden som de attraheras av i mer eller mindre utsträckning. Vissa har snävare ramar än andra.

Att bry sig mindre om vad andra tycker brukar komma med högre ålder, mer erfarenhet och mognad. Man inser också att det är bättre på alla vis att hitta någon som gillar en för en själv, istället för att försöka göra om sig för någon som gillar något annat.

Att behandla andra illa, så som du beskriver att den där killen gjort bör också försvinna med mognad.
  • Linnie

Snälla ts, sluta bry dej om vad killar generellt tycker. För när du hittar han som älskar bara dej så kommer du strunt totalt i vad andra tycker, förhoppningsvis.

Jag är 175 och när jag var mellan 20-27 vägde jag 55 den mesta tiden och när jag inte alls tog hand om mej 50 (då kunde jag inte ens resa mej snabbt utan att det snurrade i huvudet). När jag vägde 55 åt jag inte vad jag borde, jag hade ett jobb där jag rörde mej mycket och hoppade gärna över måltider för att inte riskera att bli fet. Mina revben i dekotellaget, mellan brösten och på ryggen syntes och jag ansågs som "snygg, men borde äta upp mej tio kg" fick jag höra av killar "att hans kompisgäng talat om".
    Min rumpa var extremt platt, dels för att jag inte har någon svank öht och höftbenen stod ut eftersom mina höftben egentligen är gjorda för bredare höfter, i avsaknad av fett lämnade det två kantiga utstående höftben kvar. 

Detta är förmodligen inte alls fallet med dej då din vikt förmodligen ser naturligare ut på dej och passar din kropp bättre. Så fort jag väger under 62 så står mina höftben ut, rumpan helt platt och revbenen syns på framsidan. Benigt fick jag höra många ggr då att det är inte snyggt alls. Så fort jag slutade vara det minsta ätstörd och med stigande ålder vägde jag ganska snart strax över 70, vilket var skrämmande i början. Nu väger jag 75 och har mer muskler efter gym och löpning och känner mej enormt mycket snyggare och starkare

Men sluta bry dej om vad killar generellt tycker. Alla har olika smak och jag är säker på att du är vacker, med större självförtroende (men inte överdrivet) anses du förmodligen ännu vackrare, så njut av att vara smal, men inte benig-för det känns inte varken särskilt fräscht eller friskt.

Kram till dej!

• Heliena

Du måste skämta. Jag är 180cm lång och när jag var som allra sjukast i hypertyreos så vägde jag 65 kilo. Jag såg ut som ett vandrande lik! Helt platt, inga former alls och såg helt utmärglad ut i ansiktet. Men tänder du på det så..
  • Linnie

Dessutom är putig rumpa och breda höfter någon form av trend, som vad jag förstår började med Jennifer Lopez i början av 2000-talet. Många tjejer jublade då efter det extremt smala 90-talet, då det inte fanns utrymme i media för korta eller kurviga tjejer (visst kunde de kanske vara korta, men ha kropp som gjorde att det inte syntes) det var heroin chic för hela slanten.
    Känns som att en viss trash-familj, berömda för att vara ingenting, där ungarnas namn börjar på K, även "chefens", den horribla, mediakåta morsans namn,-har något med att göra att extrema rumpor blev standard. Det är bara en löjlig extremtrend att lägga in en massa fett/plast i rumpan, och alla kommer att skratta åt det snart, men vi är många som redan gör det

Sen finns förstås Beyonce och Shakira som var med och startade trenden på (förhoppningsvis) naturliga rumpor, de båda har ju talat ut i medier om att de inte har den naturligt smala kroppen alls och därför hårdbantar inför varje fotografering, det är med andra ord extremt ovanligt att ha smal midja med en mastodontrumpa, utan butt surgery..

Jag tycker du ts ska vara glad över hur du ser ut, många avundas dej säkerligen både för din kropp och ditt ansikte, så sluta verkligen upp med att ha dåligt självförtroende för jag lovar att många hade bytt utseende med dej! <3

• tobbe01
    falukorv skrev 2018-09-05 23:05:28 följande:

Menar du att de säger rent ut att de inte vill ha dig pga din rumpa? Är ni typ 15 eller?

Jag är 172 o väger 55 och har absolut inga problem att få killar/män. Hade jag inte när jag vägde 52 heller och då var ju rumpan betydligt mindre o brösten obefintliga.

Inte är jag modellsnygg heller och jag är inte öppen och utåtriktad.

Du kanske ska försöka träffa lite mindre ytliga killar?

Ja det måste handla om tonåringar.
  • Physalis
    Heilena skrev 2018-09-07 02:40:41 följande:

Du måste skämta. Jag är 180cm lång och när jag var som allra sjukast i hypertyreos så vägde jag 65 kilo. Jag såg ut som ett vandrande lik! Helt platt, inga former alls och såg helt utmärglad ut i ansiktet. Men tänder du på det så..

Nu håller jag inte alls med den du svarade, men hakade upp mig på vad du skrev.

Olika kroppar kan bära upp vikt väldigt olika, så att två lika långa personer kan väga lika och se totalt annorlunda ut. Den ena kan som du se utmärglad ut och den andra kan se helfrisk och proportionerlig ut.

Jag t ex är 174 och väger 57 kg. Nu är jag ingen expert men det är 6 cm kortare än du och 8 kg mindre, så jag skulle vilja säga att det är jämförbart. Jag är absolut smal, men jag ser precis ut som jag ska göra.
  • Phalaenopsis

Så du är tillräckligt lång och vacker för att modella, är smal och har stora bröst. Och klagar sedan för att någon omogen kille sagt konstiga saker om din rumpa? Skulle verkligen råda dig att byta bekantskapskrets istället. Försök hitta någon som verkligen tycker om just dig, och sedan är glad över att få din skönhet på köpet.

• TQR735
    densvartaapantern skrev 2018-09-05 14:05:34 följande:

Hej alla!

Jag har verkligen funderat på något längre och varit ledsen för det också.

Jag är ganska smal, väger runt 53 kg och är 170. Jag har ändå ganska stora bröst för min kroppsform, mycket höfter och smal mage. Mitt ansikte är får jag mest komplimanger för, har modellat med det och om jag får skryta lite själv tycker jag att jag ser bra ut i ansiktet.

Men det finns en grej som verkar göra att dom flesta killarna ditchar mig för, min rumpa.

Jag har en ganska naturligt toned rumpa så den ser bra ut bakifrån, men den är VERKLIGEN inte putig alls. Den är nästan helt platt från sidan. Det här har fått mitt självförtroende att sänkas till botten, blir jag dissad av en kille är det nästan bara för min rumpa. Jag har precis börjat hårdträna den så förhoppningsvis blir den större med tiden, men vill fråga er killar eller ni andra som också är intresserade av tjejer om en stor rumpa verkligen är så viktigt? Finns det några killar som ens gillar tjejer med mindre rumpa (för det verkar inte så för mig:() och gillar killar smala tjejer? Som jag har förstått det gillar dom allra flesta curvy innan smala men finns det några som föredrar smala? Snälla skriv!

Se till att träffa vettigare personer. Få saker som är så osexigt på en tjej som ett babianarsle.

• Rafael90
    Physalis skrev 2018-09-07 11:12:30 följande:
    Nu håller jag inte alls med den du svarade, men hakade upp mig på vad du skrev.

Olika kroppar kan bära upp vikt väldigt olika, så att två lika långa personer kan väga lika och se totalt annorlunda ut. Den ena kan som du se utmärglad ut och den andra kan se helfrisk och proportionerlig ut.

Jag t ex är 174 och väger 57 kg. Nu är jag ingen expert men det är 6 cm kortare än du och 8 kg mindre, så jag skulle vilja säga att det är jämförbart. Jag är absolut smal, men jag ser precis ut som jag ska göra.
    Du har ju ännu mindre BMI (den du citerade har 20.1 och du 18.8) men jag tror absolut på att du ser helt frisk ut. Antar att alla har olika åsikter om vad som är supermagert och utmärglat men jag som är 168 cm har aldrig nått upp till BMI 20.1 och har ändå pendlat nånstans mellan normalsmal och småmullig. Träffade en tant idag som tyckte att hon bara var skinn och ben, hennes BMI var 25, alltså överviktig, men det tyckte inte hon.
  • Physalis
    Rafael90 skrev 2018-09-07 21:22:45 följande:

Du har ju ännu mindre BMI (den du citerade har 20.1 och du 18.8) men jag tror absolut på att du ser helt frisk ut. Antar att alla har olika åsikter om vad som är supermagert och utmärglat men jag som är 168 cm har aldrig nått upp till BMI 20.1 och har ändå pendlat nånstans mellan normalsmal och småmullig. Träffade en tant idag som tyckte att hon bara var skinn och ben, hennes BMI var 25, alltså överviktig, men det tyckte inte hon.

Ja det är såklart en åsiktsfråga om vad man själv och andra tycker ser för smalt ut, det får man inte glömma.

När det gäller tanten så kan det säkert delvis bero på att hon växt upp med andra ideal än vad som gäller idag.
Svar på tråden Gillar killar smala tjejer alls?