AlexSwe skrev 2018-09-05 14:54:06 följande:
Vad hade ni valt?
Vara falsk sjukskriven och få 11 000 rent från försäkringskassan och inte ha någon sysselsättning eller Jobba på ett jobb ni hatar och kanske få minst 16 000kronor?
Vad för fördelen med att ha ett jobb att gå till än att vara arbetslös
vad kan arbetslöshet orsaka psykiskt? Speciellt om man inte har vänner osv.
Menar sålänge försäkringskassan ger en pengar är det inte bara bra och få pengar av dem och att man inte jobbar? HUR RESONERAR NI? ÅSIKTER? FÖRKLARA?
Visst kan man vara sjukskriven ett tag, jag behövde vila några månader, gick till läkaren, fick vara sjuk i 3 månader, det var max han kunde skriva ut, men så skönt o få time out i livet, han förklara att det finns inget som heter time out, men fick tiden , så man passa på o resa, pyssla hemma o träna, har aldrig varit sjuk innan, jag hade passerat 40 o var nog en 40 års kris, med den köpte jag även min första sportbil, hämta den från Berlin och passa på o cab igenom europa, mitt i livet kan man behöva se sig om lite, få andas ut, jobba ska jag ändå göra i 20 år till drygt, är företagare med enskilt bolag, var lätt o placera om jobbet o karensen är bara en dag, sedan sjuklön,eller mitt fall "vila upp lön" .
Jag betalar skatt och betalar vissa år enormt mycket skatt, varför ska jag inte få använda lite av min betalda skatt, så ser jag på dom 3 månaderna.