AlexSwe skrev 2018-09-05 20:37:43 följande:
vart köpte du bilen i Berlin de billigare va?
Euron var lägre när jag for ner, sedan gillar tyskarna att utrusta bilarna till max, nu är det speciella bilar , tror jag hade bara några få o välja på i Sverige, men utrustningen var a och o varför jag valde den i tyskland, den var utrustad för närmare hundra tusen till, men samma pris som (en inte utrustad bil i Sverige) .
Köpte den på en märkes firma där, så alla garantier gäller även hemma i Sverige, bilen hade bara gått 1500 mil, samt att märkes firman sålt bilen som som ny och kände till den, dom har även en lag i Tyskland som gör att det är straffbart och inte uppge rätt mil ,om bilen varit krockad osv.. Dokumentationen på såna här bilar är extremt viktiga när man ska sälj dom i sin tur, alla köpare vill veta allt.
Dom var extremt bra och ha o göra med, skulle komma in direkt på morgonen, fick se bilen men inte köra den, gav mitt pass ,dom skicka iväg en anställd till o fixa export plåtarna, därför behövde dom mitt pass, sedan sa han att det kommer ta 4-5 timmar o få plåtarna, så dom ringde taxi,gav mig rek vart jag kunde åka i Berlin under tiden, sedan ringde dom vid kl 16 nu var bilen klar, där gick dom igenom varenda del i bilen med mig,så jag förstår den, sedan ut o köra.