modsey skrev 2018-09-06 21:27:17 följande:
Vänner i Stockholm ( inneststad) som haft så, så jo det stämmer.[/quote
[quote=79029681][quote-nick]Anonym (Bor i Stockholm) skrev 2018-09-06 17:35:13 följande:[/quote-nick]Det där med att jag skulle använda förskolan som avlastning är din egen tolkning. En av föräldrarna är på jobbet medan den andra är bortrest, så därför behövs förskolan.
Tror du att ensamstående tar ledigt och är med barnet när mamman eller pappan åker på semester på sin barnfria vecka? Just det, vi har ingen anledning att göra det heller.
Fast indirekt gör ni ju det, varför tar föräldern inte med sig barnet på resan?
Nej, jag tror inte heller alla ensamstående tar ledigt med barnet, på sin barnfria vecka vilket är för mig en stor gåta.
Finns naturligtvis undantag när det skulle vara mer legitimt, om man ex har barn i behov av särskilt stöd, el om föräldrarna är psykiskt/fysiskt sjuka. Då kan barnen ha det bättre på förskolan. Men så länge föräldrarna tar omlott semestrar så barnet är på förskolan året runt, kanske ändå borde tänka till lite...
Sen kanske jag överreagerar lite, eftersom jag inte kan förstå hur man offrar semesterdagar för att man känner att man behöver det, när man kunde varit med sitt barn istället.